Seat Leon X-Perience veľa nových skúseností neprináša (test)

Napriek vzhľadu a pohonu 4x4 sa najlepšie cíti na ceste, neponúka však oveľa viac ako bežné kombi.

(Zdroj: Filip Režný)
Seat Leon ST X-Perience 2,0 TDI 4Drive 7-DSG - prehľad základných parametrov
Cena od (eur)28 280
Spotreba výrobca / test (l)5,1 / 6,9
Veľkosť kufra (l)587
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 630; 4 543; 1 816; 1 481

Seat Leon je nám už dôverne známym spoločníkom. Okrem hatchbacku, ktorý sa nám na niekoľko týždňov udomácnil v redakcii, sme mali príležitosť nedávno otestovať hneď dve zaujímavé verzie kombi.

Najsilnejšia Cupra 300 4Drive zvládne zrýchliť na stovku za menej ako päť sekúnd. Leon ST TGI s pohonom na zemný plyn zvládne prejsť kilometer za menej ako päť centov. Čo nám teda dokáže ponúknuť "terénny" X-Perience?

Prečítajte si tiež: Seat Leon na zemný plyn je lacnejší a čistejší ako nafťák (test)

Hoci neboli zdaľeka prvými, kto na trh prišiel s odolnejším kombi ako alternatívou k SUV, koncern Volkswagen Group ich má v súčasnosti v ponuke najviac. Priamo v koncerne má teda Leon X-Perience konkurenciu napríklad v podobe Golfu Alltrack, Audi A4 Allroad, alebo aj starej známej Octavie Scout.

Leon ST je skvelým základom pre auto tohto druhu. Je veľmi praktický, ponúka množstvo priestoru, dobrú ergonómiu a vynikajúce jazdné vlastnosti. Dokáže teda pokoriť aj terén, alebo X-Perience zostane len imidžovým nezmyslom do mesta?

Článok pokračuje pod video reklamou

Dizajnéri sa krotili

Pomerne nevýrazný vzhľad Seatu Leon dal dizajnérom priestor pohrať sa s masívnejšími nárazníkmi a nenápadné kombi trocha ozvláštniť. Nakoniec sa rozhodli pracovať skôr s existujúcimi tvarmi a pekne tak zapadol do modelového radu.

Po vzhľadovej stránke mu zmeny prospeli a trúfame si povedať, že vyzerá lepšie ako obyčajné kombi. Plastové obloženie spodnej časti a lemov blatníkov príjemne narúša a ozvláštňuje jednoduché línie karosérie.

Výmena materiálu za odolný čierny plast je pri zbežnom obhliadnutí jedinou zmenou na prednom nárazníku. Hoci je mierne odlišný, spolieha sa na osvedčené tvary a pridáva im robustnejší vzhľad pomocou plastovej ochrany a striebornej prostrednej časti.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5BMK na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5BMK na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Kombi


Hlavné správy zo Sme.sk

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kažimír skončí, kto môže byť minister financií

Ako sa špekuluje nad budúcnosťou ministra financií.

KOMENTÁRE

Kto nastúpi za Smer a čo z toho bude mať Fico

Na kandidáta Smeru netrpezlivo čaká aj Andrej Danko.

Neprehliadnite tiež

Seat Ibiza FR je posledné malé auto so silným štvorvalcom (test)

Najmenší Seat na našom trhu ponúka slušný výkon v celom spektre otáčok.

Vízia auta budúcnosti od BMW sa volá iNEXT

Nemecká automobilka vkladá do projektu veľké nádeje.