SME
Pondelok, 18. október, 2021 | Meniny má LukášKrížovkyKrížovky

Seat Arona 1,5 TSI poteší nielen odporcov trojvalcov (test)

Kombinácia štvorvalca a automatu sa autu výborne hodí.

Seat Arona FR 1,5 TSI (Zdroj: Seat)
Seat Arona REDline 1,5 TSI 7DSG - prehľad základných parametrov
Cena od / verzia od (eur)16 810 / 21 800
Spotreba kombinovaná - výrobca / test (l)6,0 - 6,7 / 6,6
Objem batožinového priestoru (l)400
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 556; 4 138; 1 780; 1 552

Malé SUV Seat Arona sme prvýkrát skúšali už pred troma rokmi. Vtedy išlo o bielu trojvalcovú verziu , s ktorou sme blúdili úzkymi uličkami ospalých dediniek pod horou Montserrat v Španielsku.

Nostalgiu však dajme bokom a poďme rovno k veci. Nie že by 81 kW (110 koní) a tri valce tomuto autu nestačili, ale až teraz sme sa dostali k najlepšej aj najsilnejšej verzii, ktorá pribudla časom.

Zoznámte sa: Seat Arona s preplňovaným štvorvalcom 1,5 TSI Evo s výkonom 110 kW (150 koní) a po novom aj so 7-stupňovým dvojspojkovým automatom DSG.

Začnime však tým, že toto je posledný test Arony pred jej faceliftom. Dočká sa ho ešte tento rok, spoločne s Ibizou. Kým sa tak stane, máme tu príjemne živú verziu, ktorá sa vyhla akejkoľvek elektrifikácii.

Patrí sa tiež spomenúť, že tento motor so schopnosťou vypínať pri nízkej záťaži dva krajné valce pre znižovanie spotreby, nájdeme aj v koncernových súrodencoch Arony, ktorými sú Škoda Kamiq a Volkswagen T-Cross.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Arona tak stojí na platforme MQB A0, čo znamená výhradne pohon predných kolies, mechanickú ručnú brzdu, ale aj dostatok miesta na zadných sedadlách a v španielskom vydaní kufor s objemom 400 litrov.

Tichšia, živšia a s rovnakou spotrebou

Štvorvalcová Arona má hneď niekoľko výhod. Tou prvou, ktorá sa nám najviac páčila, je dynamika auta. Z nuly na sto vyštartuje za 8,2 sekundy, teda o dve rýchlejšie, ako s trojvalcom.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister financií Igor Matovič.

Mysleli sme to dobre, ale dopadlo to ako vždy.


23 h
Chuligánska bitka.

Hrozí Trnave kontumácia?


12 h
Peter Tkačenko

Ďalšie plošné testovanie už koalícia nemusí prežiť.


23 h
Podcast Gyncast so stálym hosťom Petrom Kaščákom.

Stálym hosťom podcastu bude primár Peter Kaščák.


2 h

Neprehliadnite tiež

Rezervné koleso dnes už nie je samozrejmosť a treba si zaň priplatiť.

Vyššia cena sa neskôr zúročí pri predaji auta.


20. máj
Ford Focus Kombi Active

Zmizol väčší trojvalec, pribudli mild-hybridy.


15. okt
Seat Ibiza FR

Štvorvalec zostal v ponuke, ale iba s automatom.


15. okt
Peugeot 308 GT

V ponuke je benzín, diesel aj plug-in hybrid.


12. okt
Skryť Zatvoriť reklamu