Seat Arona REDline 1,5 TSI 7DSG - prehľad základných parametrov | |
---|---|
Cena od / verzia od (eur) | 16 810 / 21 800 |
Spotreba kombinovaná - výrobca / test (l) | 6,0 - 6,7 / 6,6 |
Objem batožinového priestoru (l) | 400 |
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm) | 2 556; 4 138; 1 780; 1 552 |
Malé SUV Seat Arona sme prvýkrát skúšali už pred troma rokmi. Vtedy išlo o bielu trojvalcovú verziu , s ktorou sme blúdili úzkymi uličkami ospalých dediniek pod horou Montserrat v Španielsku.
Nostalgiu však dajme bokom a poďme rovno k veci. Nie že by 81 kW (110 koní) a tri valce tomuto autu nestačili, ale až teraz sme sa dostali k najlepšej aj najsilnejšej verzii, ktorá pribudla časom.
Zoznámte sa: Seat Arona s preplňovaným štvorvalcom 1,5 TSI Evo s výkonom 110 kW (150 koní) a po novom aj so 7-stupňovým dvojspojkovým automatom DSG.
Začnime však tým, že toto je posledný test Arony pred jej faceliftom. Dočká sa ho ešte tento rok, spoločne s Ibizou. Kým sa tak stane, máme tu príjemne živú verziu, ktorá sa vyhla akejkoľvek elektrifikácii.
Patrí sa tiež spomenúť, že tento motor so schopnosťou vypínať pri nízkej záťaži dva krajné valce pre znižovanie spotreby, nájdeme aj v koncernových súrodencoch Arony, ktorými sú Škoda Kamiq a Volkswagen T-Cross.
Arona tak stojí na platforme MQB A0, čo znamená výhradne pohon predných kolies, mechanickú ručnú brzdu, ale aj dostatok miesta na zadných sedadlách a v španielskom vydaní kufor s objemom 400 litrov.
Tichšia, živšia a s rovnakou spotrebou
Štvorvalcová Arona má hneď niekoľko výhod. Tou prvou, ktorá sa nám najviac páčila, je dynamika auta. Z nuly na sto vyštartuje za 8,2 sekundy, teda o dve rýchlejšie, ako s trojvalcom.