SME

Ponuka hybridov sa rozšírila o MG3, ako obstojí popri konkurencii?

Neskôr príde aj s čisto benzínovým motorom.

MG3 Hybrid+ MG3 Hybrid+ (Zdroj: MG Motor)

Medzi malé mestské hybridy pribudol ďalší hráč. Sľubuje moderné technológie a nízku spotrebu. Na slovenský trh prišlo nové MG3, ktoré pôjde po krku najmä Toyote Yaris.

Koľko nováčik stojí a čo vlastne ponúka?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aj keď sa chvíľu zdalo, že značka MG bude predstavovať už len elektromobily, nie je to tak. Hybridy majú stále miesto v jej ponuke, o čom svedčí aj príchod plug-in hybridného modelu HS druhej generácie. Pre mestské jazdenie má full-hybrid.

Najväčší, no s malým kufrom

S dĺžkou 4113 mm prerastá MG3 všetkých svojich konkurentov, teda okrem Toyoty Yaris aj Renault Clio, Hondu Jazz, Mazdu 2 a Mitsubishi Colt.

SkryťVypnúť reklamu

Za Cliom, a teda aj z neho vychádzajúcim Coltom, však trochu zaostáva rázvorom kolies 2570 mm. Aj na objem kufra je MG3 skromnejšie, poskytuje posádke 293 litrov pre batožinu.

V Európe čínska novinka štartuje s full-hybridným pohonom, ktorý značka použila prvýkrát. Neskôr však má pribudnúť aj čisto benzínová verzia bez pomoci elektromotora, od ktorej sa očakáva nižšia cena, ale aj vyššia spotreba.

Pri hybridnom MG3 hovorí výrobca o kombinovanej spotrebe 4,4 litra. Ako sme sa v minulosti presvedčili vo veľkom teste malých hybridov, údaj by mohol byť reálny. Auto netreba nabíjať, všetko si systém reguluje sám.

Nízka spotreba aj s vyšším výkonom

Pod kapotou nového MG3 nájdeme 1,5-litrový atmosférický štvorvalec s výkonom 75 kW (102 koní).

Kolesá poháňa len pri vyšších rýchlostiach za pomoci trojstupňovej prevodovky. Nižšie rýchlosti v meste má primárne na starosti elektromotor s výkonom 100 kW (136 koní).

SkryťVypnúť reklamu

Systémový výkon oboch pohonov je 143 kW (194 koní) a zrýchlenie z nuly na sto trvá osem sekúnd. Maximálna rýchlosť je pritom 170 km/h.

Na pomery malých full-hybridov má trakčná batéria väčšiu kapacitu 1,83 kWh, čo má autu umožniť častejšie jazdenie na elektrinu, hlavne v mestskej premávke. Výrobca systém nazýva Hybrid+.

Cenou sa zatiaľ MG3 veľmi nevnucuje, najlacnejšia výbava Essential je od 18 890 eur.

Toyota Yaris Hybrid vyrábaná v českom Kolíne vychádza v akcii na 16 790 eur. Lacnejšia od MG3 je momentálne aj Mazda 2 Hybrid, ktorá je úplne identickým autom ako Yaris, kúpiť sa dá od 18 190 eur.

Tri výbavy a sedem farieb, nič viac

Späť však k MG. V základnej výbave od 18 890 je automatická klimatizácia, LED denné svietenie, infotainment s 10,25-palcovou obrazovkou vrátane navigácie, zadná parkovacia kamera a senzory, elektrické ovládanie okien vpredu aj vzadu a elektronická parkovacia brzda s funkciou auto hold a pridáva sa aj adaptívny tempomat.

SkryťVypnúť reklamu
Cenník MG31,5 Hybrid 194 k
Essential18 890 €
Emotion19 990 €
Exclusive20 930 €

Zaujímavosťou je, že základná výbava nemá zadný stierač, niečo podobné sa v prípade hatchbackov vyskytovalo pri Škode Favorit a niektorých autách 90. rokov. Hlavné svetlá sú až do strednej výbavy halogénové.

Vyššia výbava Emotion je od 19 990 eur a pridáva 16-palcové hliníkové disky kolies, štartovanie tlačidlom, elektricky nastaviteľné a vyhrievané zrkadlá vrátane automatického sklápania a výduchy klimatizácie pre zadných pasažierov.

Medzi výbavami nie sú veľké cenové skoky, najvyšší stupeň Exclusive je od 20 930 eur. Za 940 eur navyše má už auto vyhrievaný volant aj sedadlá, bezkľúčové odomykanie, LED svetlá, sledovanie mŕtvych uhlov, dažďový senzor a zatmavené zadné okná.

K dispozícii nie sú žiadne možnosti nakombinovať si príplatkovú výbavu alebo samostatné balíky, voliteľný je prakticky len jeden zo siedmich odtieňov karosérie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak ako ďalšie modely, aj MG3 sa vyrába v Číne pre automobilku SAIC, čo je materská značka niekdajšieho britského MG.

Malé autá

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 14 865
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 680
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 3 510
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 330
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 038
  6. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 2 738
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 690
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 148
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Fronk: Posledný cisár, prvý blahoslavený: Tragický príbeh Karola I.
  2. Viera Polakovičová: Francúzsky hudobný zážitok
  3. Jozef Sitko: Úryvky troch autentických príbehov z novej knihy 90-ročného autora
  4. Vladimír Bojničan: Súťaž: Nájdite konzervatívnu reformu, ktorá zvýšila životnú úroveň. Existuje vôbec taká?
  5. Michal Trenčanský: Koniec ilúzií: Školstvo potrebuje revolúciu, nie kozmetické úpravy
  6. Vladimír Bojničan: Vizionárska a reformná impotencia konzervatívcov a klerikálov
  7. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Nemecko a Rakúsko. Prvá časť.
  8. Martin Greguš: Diera v hniezde, alebo ako Petržalka prišla o perie...
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 16 636
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 565
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 908
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 671
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 108
  6. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 935
  7. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 6 254
  8. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 5 735
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťZatvoriť reklamu