SME

Nová generácia MG ZS prichádza na slovenský trh ako úsporný hybrid

S vyššou cenou prišla lepšia výbava.

MG ZS Hybrid+MG ZS Hybrid+ (Zdroj: MG Motor)

Značka MG v Európe rastie a v tomto trende má pokračovať vďaka príchodu novej generácie kľúčového modelu ZS. Malé mestské SUV sa s hybridným pohonom dostáva už aj na slovenský trh. Pozreli sme sa, čo a za koľko vie ponúknuť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ešte neuplynuli ani tri roky od príchodu MG na Slovensko a už ponuka značky vyzerá úplne inak. Novú generáciu dostalo kompaktné SUV HS, pribudol malý hatchback MG3 a elektromobily zastupuje MG4. Kombi MG5 sa síce v tichosti vytratilo z ponuky, no čoskoro sa v predaji objaví štýlový kabriolet Cyberster.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Mestský crossover MG ZS je plný prekvapení, najlepším je cena (test) Čítajte 

Posádka dostala viac miesta

Medzigeneračne ZS poriadne podrástlo o 107 milimetrov. S celkovou dĺžkou 4430 mm tak už predbehlo aj niektoré o triedu väčšie SUV ako Seat Ateca alebo Škoda Karoq. Konkurentmi tak budú modely ako Renault Symbioz, Citroën C3 Aircross či Opel Frontera.

Slabou stránkou predošlej generácie ZS bola vysoká spotreba, ktorá sa v mestskej premávke neraz blížila k desiatim litrom. Po vzore MG3 preto dostala nová generácia ZS už moderný pohon Hybrid+.

Ide o kombináciu 1,5-litrového atmosférického štvorvalca pracujúceho v Atkinsonovom cykle, pričom spaľovací motor má sám osebe výkon 75 kW (102 koní) a krútiaci moment 128 Nm.

Pri nízkych rýchlostiach sa väčšinu času pohonu zhosťuje elektromotor s výkonom 100 kW (136 koní) a krútiacim momentom 250 Nm. Energiu čerpá z 1,8 kWh batérie, pričom ju priebežne dobíja spaľovací motor a rekuperácia pri brzdení.

SkryťVypnúť reklamu

Viac výkonu a výrazne nižšia spotreba

Systémový výkon MG ZS Hybrid+ je 145 kW (197 koní) a maximálna rýchlosť je 168 km/h. Poháňané sú vždy len predné kolesá a na stovku sa hybrid rozbehne za 8,7 sekundy. Podľa výrobcu sa priemernú spotrebu podarilo s hybridom stiahnuť na 5,1 litra a emisie na 115 gramov oxidu uhličitého (CO2) na kilometer.

Súvisiaci článok Ponuka hybridov sa rozšírila o MG3, ako obstojí popri konkurencii? Čítajte 

Motory z predošlej generácie ZS sa už pobrali do dôchodku, no aj tak sa ešte budúci rok očakáva rozšírenie ponuky o nehybridný atmosférický 1,5-litrový štvorvalec s výkonom 85 kW (115 koní). Zatiaľ však ostáva hybridná verzia s trojstupňovou automatickou prevodovkou jedinou v ponuke.

S nižšou spotrebou a modernejšou technológiou prichádza pre MG ZS aj pomerne výrazné zdraženie. Kým predchodca sa ponúkal od 16 810 eur, nové ZS je od 22 990 eur, teda drahšie o nemalých 6 180 eur. Nájdu sa aj pozitíva, výrazne sa zlepšila štandardná výbava.

SkryťVypnúť reklamu
Nové MG ZS
cenník MY25
Hybrid+
197 k
Staré MG ZS
cenník MY23
1,5 DVVT
106 k
1,0 TGI
111 k
Essential22 990 €Essential16 810 €
Emotion25 390 €Emotion18 010 €
Exclusive27 790 €Exclusive 21 010 €

Lepšie vybavený základ

Už najnižšia výbava Essential od 22 990 eur ponúka automatickú klimatizáciu, navigáciu, bezkľúčové štartovanie, adaptívny tempomat, sledovanie mŕtvych uhlov, udržiavanie v jazdnom pruhu, cúvacie senzory aj kameru, infotainment s 10,25-palcovou obrazovkou a pripojením Apple Car Play či Android Auto.

Stačiť musia 16-palcové plechové disky s puklicami a hlavné svetlá sú halogénové.

Vyššia výbava Emotion je za 25 390 eur a už si ZS na cestu posvieti LED svetlami, má 17-palcové hliníkové disky kolies, bezkľúčové odomykanie, výduchy klimatizácie pre zadných pasažierov, tri USB porty, dažďový senzor, strešné nosiče a aj väčšiu 12,3-palcovú obrazovku infotainmentu.

Najvyšší stupeň sa volá Exclusive a za 27 790 eur ešte pridáva navrch elektricky nastaviteľné kožené vyhrievané sedadlá aj volant, automatické sklápanie zrkadiel, kamerový systém s 360-stupňovým pohľadom a 18-palcové hliníkové disky kolies.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nevýhodou sú už tradične chýbajúce balíky príplatkov pre nižšie výbavy, no naopak, lákadlom je podobne, ako pri značke Kia až 7-ročná záruka a rýchlo rastúca sieť predajcov, ktorých je už na Slovensku pätnásť.

Elektromobily

Súvisiace témy: Nové autá na trhu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Mladým sa nič nechce? Rodičia často netušia, ako deti na sebe pracujú
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 15 420
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 461
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 548
  4. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 526
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 954
  6. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 2 709
  7. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 464
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 452
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Mlynár: Jedenáste prikázanie Úradu inšpekčnej služby, vznes obvinenie “Čurillovcovi“.
  2. Anton Kaiser: Spievaj, že si spievaj...
  3. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda
  4. Štefan Šturdzík: Rudo narazil a musí platiť.
  5. Jozef Huljak: Peru sa rozhodlo nakúpiť 24 nových bojových lietadiel Gripen E za 3,5 miliardy dolárov – modernizácia alebo nevyhnutnosť?
  6. Erika Telekyová : Talianska letná romanca ako od Pilcherovej
  7. Martin Fronk: Kálmán Mikszáth: Slovenský Palócz, čo vedel písať lepšie než kráľ rozprávať
  8. Otilia Horrocks: Ticho, ktoré bolí viac než zákaz
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 522
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 20 416
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 469
  4. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 932
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 808
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 690
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 678
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 587
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťZatvoriť reklamu