SME

Renault Symbioz zamieril do predaja. Priláka zákazníkov veľký kufor?

Prinášame porovnanie rozmerov ostatných SUV.

Renault SymbiozRenault Symbioz (Zdroj: Renault)

Renault tento rok zavŕšil SUV ofenzívu, s ktorou chce byť opäť ziskový aj v C a D segmentoch áut. Posledným modelom v rámci nej je perspektívny model Symbioz.

Pozreli sme sa nielen na jeho slovenskú cenu a výbavu, ale aj na to, ako je na tom s rozmermi. Renault totiž ponúka až osem nových modelov SUV a nie je úplne jednoduché sa medzi nimi nestratiť.

Súvisiaci článok Renault Captur vie po modernizácii sám brzdiť podľa značiek aj zákrut Čítajte 

Francúzska značka naplnila svoj zámer ponúknuť Captur aj vo dvoch ďalších karosárskych verziách. Tou s väčším kufrom je práve Symbioz a ešte je tu štýlovejšie SUV-kupé Arkana, ktoré má rázvor kolies dlhší o 82 mm. Všetky tri spomenuté modely sú postavené na podvozkovej platforme CMF-B, ale keďže je modulárna, má presah aj do C segmentu.

SkryťVypnúť reklamu

Vždy so spaľovacími motormi

Renault Symbioz má byť alternatívou k modelu Scenic, ktorý je už v novej generácii čisto elektrický. Symbioz ostáva so spaľovacími motormi. Na začiatok je v ponuke je full-hybrid (HEV), ktorý už dlhšie poznáme pod označením E-Tech.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na rozdiel od Australu s 1,2-litrovým turbo trojvalcom, ide o štvorvalcovú atmosférickú verziu s objemom 1,6 litra a systémovým výkonom 105 kW (143 koní) a krútiacim momentom 250 Nm. Motoru sme sa bližšie venovali v porovnávacom teste Capturu a Arkany.

SUV modely Renault zoradené podľa dĺžky
ModelPohonDĺžka
(mm)
Šírka
(mm)
Výška
(mm)
Rázvor
(mm)
Kufor
(l)
Cena od (€)
Renault MeganeEV420017681505268538939900
Renault CapturICE, LPG
MHEV, HEV
423917971575263942218000
Renault SymbiozMHEV (2025)
HEV
441317971575263846028900
Renault ScenicEV447018641589278554543900
Renault AustralMHEV, HEV451018251644266750030400
Renault ArkanaMHEV, HEV456818211576272051326150
Renault RafaleHEV
PHEV (2025)
471018661613273853039900
Renault EspaceHEV472218251645273877739900

Z konkurenčných značiek znesie Symbioz porovnanie napríklad s Toyotou Corollou Cross alebo Kiou Niro, obe autá sú tak isto s full-hybridným pohonom. Čoskoro to však môžu byť aj modely od Stellantisu ako Citroën C3 Aircross či Opel Frontera.

SkryťVypnúť reklamu

Začiatok kariéry s hybridom

Základná cena Symbiozu súvisí aj s jediným motorom v ponuke aj s drahšou technológiou. Začína sa totiž od 28 900 eur, kratší Captur je s rovnakým motorom od 25 900 eur, ale viete ho mať aj s obyčajným benzínovým trojvalcom od 18 000 eur.

Budúci rok by však mal Symbioz dostať do ponuky ďalšie dva motory, mild-hybridy, takže cena ešte klesne. S najväčšou pravdepodobnosťou to bude 1,3-litrový štvorvalec TCe, známy z Capturu aj Arkany.

Cenník Renault Symbioz 20241,6 SCe E-Tech HEV
143 k 6AT
1,3 TCe MHEV
140 k 6MT
1,3 TCe MHEV
158 k 7EDC
Evolution -rok 2025rok 2025
Techno28 900 €rok 2025rok 2025
Esprit Alpine30 900 €rok 2025rok 2025
Iconic32 900 €rok 2025rok 2025

Slušne vybavený základ

V základnej výbave Techno je automatická klimatizácia, adaptívny tempomat, 10,4-palcová obrazovka infotainmentu aj s navigáciou a cúvacou kamerou, predné a zadné parkovacie senzory, automatická parkovacia brzda s funkciou auto hold, elektricky sklopné zrkadlá, bezdrôtová nabíjačka smartfónov a 18-palcové hliníkové disky.

SkryťVypnúť reklamu

Budúci rok by ešte Renault mal ponúknuť základnú výbavu Evolution, ktorá bude zrejme len pre slabší mild-hybrid s manuálnou prevodovkou.

Súvisiaci článok Vyskúšali sme Renault Austral. Aký je v domácom prostredí a na snehu? (prvá jazda) Čítajte 

Vyššia výbava Esprit Alpine je od 30 900 eur a pridáva najmä športovejší vzhľad auta, väčšie 19-palcové disky a vyhrievaný volant.

Vrchol ponuky tvorí výbava Iconic od 32 900 eur. Obsahuje elektricky nastaviteľné sedadlá, systém automatického parkovania, kameru s 360-stupňovým pohľadom na okolie auta, vyhrievané sedadlá aj čelné sklo, sledovanie mŕtvych uhlov aj elektrické otváranie kufra.

Jednotlivé stupne výbavy sa dajú vylepšiť aj samostatnými balíkmi, napríklad aj najnižšia výbava Techno môže mať za 400 eur vyhrievané sedadlá či volant či za 800 eur sledovanie mŕtvych uhlov a systém aktívneho udržiavania auta v jazdnom pruhu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Symbioz sa ešte dá vyšperkovať prémiovým audiosystémom Harman Kardon s deviatimi reproduktormi (+800 eur) alebo panoramatickým strešným oknom Solarbay s elektronicky nastaviteľnou priehľadnosťou (+1500 eur).

Renault

Súvisiace témy: Nové autá na trhu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  2. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  3. Operácia očí je riešením pre každú profesiu
  4. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom
  5. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom
  6. Private equity fondy priťahujú čoraz viac slovenských investorov
  7. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu
  8. Hodnotenie profesionála: Hotely na Zakynthose prekvapia detailmi
  1. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  2. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  3. Aplikácia Otvorené drevo potvrdzuje transparentnosť LESY SR
  4. Drevo pod kontrolou: Ako technológia RFID mení vývoz drevnej hmo
  5. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom
  6. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom
  7. Operácia očí je riešením pre každú profesiu
  8. Private equity fondy menia budúcnosť rodinného podnikania
  1. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu 13 183
  2. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom 7 910
  3. Hodnotenie profesionála: Hotely na Zakynthose prekvapia detailmi 5 552
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom 4 416
  5. S tanečnicou Katarínou Jakeš na výlete v Košiciach 3 690
  6. Operácia očí je riešením pre každú profesiu 2 811
  7. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 2 161
  8. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie 1 519
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Zora Horská: Ako sa dá prežiť keď ťa nahradia mladším modelom
  2. Jozef Stasík: Dajte ľuďom peniaze
  3. Ľuboslava Šusteková: Nátierka z pečenej maslovej tekvice
  4. Zuzana Valachovičová: Aj to sa stáva
  5. Vladimír Čuchran: Fosílie moci. Tento fejtón je mrazivým zrkadlom evolúcie na spiatočku.“
  6. Adam Ustupsky : Étos v kontexte doby ,a ako sa oslobodiť od lipnutia ?
  7. Monika Albertiová: Nie sme ovce. Každý jeden z nás je zodpovedný za stav tejto krajiny
  8. Martin Sukupčák: Ako jeden primátor "urbanizuje" mesto L. Mikuláš
  1. Ivan Čáni: Migaľ si svoje prvé a s pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou aj posledné volebné obdobie užíva „naplno“. 34 439
  2. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 23 755
  3. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú. 10 481
  4. Matej Galo: Pán Fico, profitujete z ruského plynu? Len sa pýtam. 8 124
  5. Juraj Kumičák: Atrapa 7 505
  6. Ľudmila Križanovská: Zlákal ju multilevel marketing. Prišla o peniaze, aj priateľov 7 440
  7. Daniel Guľaš: Drony nad Moskvou: Úderný zásah do ruskej ekonomiky 6 652
  8. Ľuboslava Šusteková: Chrumkavé sladkokyslé zavárané uhorky mojej babky 6 596
  1. Marcel Rebro: Slováci dokážu závidieť polosirote rehabilitačný tábor a beznohému protézu
  2. Marcel Rebro: Kaliňákove tanky, Pearl Harbor a slovenský ministerský časostroj
  3. Marcel Rebro: Verím, že dobijeme dobrým ľuďom baterky
  4. Roman Kebísek: Štúr na Slovanskom zjazde r. 1848: Prioritou Slovanov nie je záchrana Rakúska
  5. Post Bellum SK: Priatelia-Maďari, ktorí zohrali kľúčovú rolu počas Nežnej revolúcie
  6. Radko Mačuha: Peter Pellegrini je prezidentom vojny.
  7. Marcel Rebro: Za každým padlým hrdinom zostala stolička pri stole. A často aj dieťa, ktoré stratilo otca
  8. Marcel Rebro: Deti z Nikopola túžia po tábore. Autobusy však nejdú, vodiči majú strach z dronov
SkryťZatvoriť reklamu