SME

Dacia Bigster má slovenský cenník, pod 20-tisíc ju nekúpite

Prvýkrát sa objavil aj 1,8-litrový hybrid.

Dacia BigsterDacia Bigster (Zdroj: Dacia)

Historicky najväčšia aj najdrahšia Dacia prichádza na slovenský trh. Rumunská značka sa púšťa do segmentu väčších kompaktných SUV a model Bigster začína na rovnakej cene, za akú sa dala v roku 2017 kúpiť najlacnejšia Škoda Kodiaq.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Odvtedy sa však ceny nových áut poriadne zmenili a Dacia dnes patrí tradične k cenovo najdostupnejším a inak na tom nie je ani rodinný Bigster.

Novinka stojí na podvozkovej platforme CMF B LS, ktorú dostali aj Sandero či Jogger, no technicky je v tomto prípade najbližšie menší Duster. Obe autá totiž môžu byť aj s pohonom všetkých kolies.

SkryťVypnúť reklamu

Oproti Dusteru je Bigster dlhší o 227 milimetrov, takže má celkovú dĺžku 4570 mm. Rozdiel sa pritom neprejavuje na dlhšom zadnom previse karosérie, ale aj na rázvore kolies, ktorému pribudlo 47 milimetrov, celkovo má 2704 mm.

Veľkostne má Bigster blízko k modelom ako Volkswagen Tiguan, Citroën C5 Aircross, Mazda CX-5, ale aj Toyota RAV4. Od všetkých je však výrazne lacnejší a pripomeňme, že vždy je len v päťmiestnej konfigurácii. Možnosť tretieho radu sedadiel ostáva výsadou Joggeru.

Prvýkrát aj s novým 1,8-litrovým hybridom

Najdostupnejší Bigster má pod kapotou 1,2-litrový trojvalec TCe 140 s výkonom 103 kW (140 koní) a krútiacim momentom 230 Nm. Ide o priamovstrekový motor s turbom a s mild-hybridným systémom v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu

Rovnaký motor neskôr doplní verzia ECO-G 140, ktorá má rovnaký výkon, ale vie jazdiť aj na LPG, čo znižuje prevádzkové náklady. Aj v tomto prípade ide o mild-hybrid.

Súvisiaci článok Prvýkrát za volantom novej Dacie Duster. Toľko zmien sme nečakali Čítajte 

Ten nájdeme aj v prípade zatiaľ jedinej verzie s pohonom všetkých kolies. Týka sa motora TCe 130. Ako názov napovedá, priamovstrekový 1,2-litrový trojvalec má výkon 96 kW (130 koní) a krútiaci moment 230 Nm. Elektricky ovládaná medzinápravová spojka je už známa z Dustera a zabezpečuje účinný pohon aj zadných kolies.

Najväčší rozdiel v motorizáciách oproti Dusteru predstavuje full-hybridný pohon. Jeho základom je úplne nový a väčší motor. Ide o 1,8-litrový atmosférický štvorvalec s priamym vstrekovaním. Spolu s elektromotorom má systémový výkon 115 kW (156 koní) a jeho hlavnou devízou je komfort automatickej multimódovej prevodovky, nižšia spotreba a najmä nižšie emisie CO2 na úrovni 106 gramov na kilometer.

SkryťVypnúť reklamu
Cenník Dacia Bigster1,2 TCe 1401,2 ECO-G 1401,2 TCe 130 4x41,8 Hybrid 155
Essential21 990 €neskôr24 090 €
Expression23 990 €neskôr26 090 €27 590 €
Journey25 990 €neskôr 29 590 €
Extreme25 990 €neskôr28 090 €29 590 €

Štyri výbavy a len to najpotrebnejšie

Základná výbava Essential začína pri Bigsteri s cenou od 21 990 eur a štandardom je manuálna klimatizácia, 6 airbagov, cúvacie senzory s kamerou, 10-palcová obrazovka infotainmentu, 7-palcový prístrojový štít pred vodičom, klasický kľúč s centrálnym odomykaním a 17-palcové hliníkové disky kolies.

S vyššou výbavou Expression už Bigster obsahuje automatickú dvojzónovú klímu, LED hmlové svetlá, dažďový a svetelný senzor, elektricky sklopné zrkadlá, sedadlo nastaviteľné v šiestich smeroch, samostatne delené operadlá zadných sedadiel a stredovú konzolu s úložným priestorom.

Súvisiaci článok Vyskúšali sme prvú Daciu s hybridom a ubytovaním pre štyri osoby (prvá jazda) Čítajte 

Od výbavy Journey za 25 990 eur už má Bigster navigáciu, elektrické otváranie dverí kufra, tónované zadné okná, bezkľúčový prístup aj štartovanie, indukčné nabíjanie smartfónu aj väčšiu 10-palcovú obrazovku pred vodičom a 18-palcové hliníkové disky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Alternatívou za rovnakú cenu 25 990 eur môže byť výbava Extreme, ktorá má panoramatické strešné okno, modulárne strešné lyžiny, odolné čalúnenie Extreme a disky kolies s čiernym diamantovým efektom.

V rámci príplatkových balíkov sa dokupujú parkovacie senzory a 360-stupňový kamerový systém, sledovanie mŕtvych uhlov, vyhrievanie predných sedadiel, volantu aj čelného skla a pri výbavách Journey a Extreme aj možnosť dvojfarebného lakovania karosérie s čiernou strechou. Prídavné držiaky YouClip sú súčasťou príslušenstva, rovnako ako kempingový box ponúkaný pri Joggeri.

Dacia

Súvisiace témy: Nové autá na trhu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 269
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 234
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 4 636
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 521
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 209
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 710
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 334
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 044
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Mlynár: Robert Fico - „ Vy hlupáci, ešte ste nezistili, že keď sa pohoršujete nad každým ďalším mojim svinstvom, je vám to už dávno k ničomu ? “
  2. Martin Fronk: Otto von Habsburg a Slovensko: Tieň koruny, svetlo Európy
  3. Jakub Cipko: Môžeš sa tváriť ako sociálny demokrat, ale komunistu zo seba nedostaneš..
  4. Miroslav Galovič: Ešteže máme toho Rybára (a ďalších) z KHL, čo by sme si bez nich počali...
  5. Rado Surovka: Zastavme ich bratia
  6. Štefan Šturdzík: Ďakujeme KUCO !!!
  7. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  8. Peter Franek: Pán Šaško a HLAS - ďakujeme.
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 22 461
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 631
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 984
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 697
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 573
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 208
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 345
  8. Jozef Pivarník: Rovnako veľký, ale násobne chudobnejší: Prečo je rozdiel medzi Slovenskom a Švajčiarskom taký priepastný? 4 456
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťZatvoriť reklamu