SME

Najvýkonnejšia Škoda Enyaq RS prichádza, svetu sa predstavila na hokeji

Športová verzia dostala upravené tlmiče.

Škoda Enyaq Coupé RSŠkoda Enyaq Coupé RS (Zdroj: Škoda)

Elektromobilita priniesla Škode nielen komfortnejšie jazdenie bez lokálnych emisií, ale aj najvýkonnejšie sériové modely v histórii značky.

Na ich vrchole je modernizovaný Enyaq RS predstavený v Štokholme, v rámci Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji. Začnime preto rovno technickými parametrami.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď Enyaq RS prišiel pred troma rokmi, ponúkal systémový výkon 220 kW (299 koní). Už pred faceliftom prišla modernizácia pohonov a s ním aj zvýšenie výkonu. Ten má rovnaký aj najnovšia verzia Enyaqu RS, dvojica elektromotorov dodáva systémový výkon 250 kW (340 koní).

SkryťVypnúť reklamu

Silnejší ostáva zadný synchrónny elektromotor s výkonom 210 kW (286 koní), predný asynchrónny si vystačí s 80 kW (109 koňmi). Na zadné kolesá sa prenáša krútiaci moment 545 Nm, na predné 132 Nm.

Zrýchlenie z nuly na sto je pritom rovnaké, takisto ako pri menšom Elroqu RS, takže trvá 5,4 sekundy.

V rámci segmentu alebo presnejšie áut, ktoré využívajú rovnakú podvozkovú platformu MEB, nejde o výnimočné parametre. Rovnaký dvojmotorový pohon všetkých kolies nájdeme aj inde. Rovnaký výkon ponúka Volkswagen ID.5 GTX, Cupra Tavascan a najnovšie aj Ford Capri, ktorý má o desatinu sekundy lepšie zrýchlenie na stovku.

Súvisiaci článok Škoda Enyaq Coupé iV RS je efektným autom s krízou identity (test) Čítajte 

Enyaq RS ostáva dostupný v oboch karosárskych verziách, označovaných ako SUV a Coupé, pričom energiu dodáva batéria s kapacitou 84 kWh (79 kWh netto) pre dojazd až 560 kilometrov. Tento údaj je pre verziu Coupé, ktorá má lepší koeficient odporu vzduchu na úrovni 0,239.

SkryťVypnúť reklamu

Technické zmeny pre lepší zážitok

Výkonné nie sú len elektromotory, ale aj samotné nabíjanie. Pri jednosmernom prúde (DC) dosahuje maximálny výkon 185 kW, z 10 na 80 percent sa tak auto nabije za 26 minút. Samozrejme, za predpokladu, že batéria je dostatočne zohriata. Predohrev si môže vodič zapnúť aj manuálne, takisto si vie nastaviť limit nabíjania batérie.

Pri nabíjaní striedavým prúdom (AC) z trojfázového wallboxu musí stačiť výkon 11 kW, vtedy sa auto doplna nabije za 8,5 hodiny.

V porovnaní s predošlou verziou Enyaqu RS sa udiali zmeny pri naladení podvozka, teda presnejšie, došlo k dynamickejšiemu nastaveniu tlmičov, vodič si môže vybrať z 15 úrovní tuhosti. Adaptívny DCC podvozok je však stále záležitosťou príplatkovej výbavy.

Pribudol režim Traction pre pohon všetkých kolies v náročnejšom teréne. Vpredu sú silnejšie brzdy s dvojpiestikovými strmeňmi a nechýba progresívne riadenie pre lepší zážitok na cestách.

SkryťVypnúť reklamu

V rámci športového podvozka je oproti štandardnému Enyaqu predná náprava znížená o 15 milimetrov a zadná o 10 milimetrov.

Súvisiaci článok Škoda Elroq RS prichádza s vyšším výkonom a upraveným podvozkom Čítajte 

Zaujímavosťou je možnosť vybrať si z dvoch odlišných zvukových prejavov auta, buď športový, alebo futuristický.

Rovnaké auto, zmenený dizajn

Tak, ako „civilná“ verzia, aj RS dostalo novú prednú masku, ktorú Škoda nazýva Tech-Deck Face, za čiernym podsvieteným plastom sú ukryté snímače jazdných asistentov vrátane radaru. LED matrixové svetlá sú pre RS už štandardom a full-LED technológia sa týka aj zadných svetiel s možnosťou nastavenia dvoch animácií.

Interiér ponúka štandardne veľkú 13-palcovú obrazovku infotainmentu a malý 5-palcový virtuálny kokpit. Na výber sú dve verzie čalúnenia. Pri RS Lounge ide o mikrovlákno Suedia v kombinácii s umelou kožou a s kontrastným limetkovo- zeleným prešívaním, alebo interiér RS Suite s pravou kožou a sivým prešívaním. Časť obkladu dverí a prístrojovej dosky má vždy imitáciu karbónu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Chýbať nemôžu športové sedadlá s integrovanou hlavovou opierkou a rovnako aj športový trojramenný volant a kryty pedálov z nehrdzavejúcej ocele.

Aj keď ide o najdrahšiu verziu, v Európe si RS vybralo už vyše 21-tisíc zákazníkov z celkových 270-tisíc predaných áut, takže Enyaq RS tvorí podiel 7,7 percenta.

Akú bude mať vynovená verzia cenu zatiaľ nie je známe. Predchodca sa však dopredáva za 63 300 eur, respektíve 65 180 eur pri štýlovejšej verzii Coupé. Ide tak o najvýkonnejšiu, ale aj najdrahšiu Škodu v histórii značky.

Elektromobily

Súvisiace témy: Škoda
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 472
  2. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 5 246
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 166
  4. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 022
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 4 873
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 842
  7. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 193
  8. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva 1 618
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Škoda Enyaq Coupé RS

Športová verzia dostala upravené tlmiče.


1
Peugeot 309 bol prvým modelom značky, ktorý sa dal kúpiť v Tuzexe, biele GTI je však dovezené zo západu.

Bol prvým modelom značky, ktorý sa predával v Tuzexe.


Oliver Varchol
Ilustračné foto

Ktoré krajiny majú 10 dňovú diaľničnú známku?


21
Citroën nepoužije na Slovensku reklamu s medveďmi.

C3 Aircross značka nebude spájať so šelmami.


11
reklama
  1. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  2. Ján Valchár: Nukleárna zima v Pakistane a globálne oteplenie v Bobrovci
  3. Vladimír Bojničan: Klérofašisti a boľševici: Dnes pevne spojení v extréme, ktorý mentálne ohlupuje a nivočí nielen slovenský národ
  4. Ján Valchár: Chceme Deň POBJEDY alebo Deň PEREMOHY?
  5. Viktor Pamula: Toto nie je môj premier
  6. Ľudmila Rábelyová : Ticho medzi (nami) ľudmi
  7. Viktor Pamula: Retardácia v praxi
  8. Jozef Varga: Himnusz na M1 video o 00 00 hod. Bratislavský hrad, vlajka SR
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 37 847
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 23 732
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 418
  4. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 14 379
  5. Ján Chomík: Liek na nespavosť 7 990
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 7 834
  7. Matúš Lazúr: Vlakom z Bratislavy až za polárny kruh. 6 994
  8. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 5 939
  1. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  2. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  3. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
  4. Tupou Ceruzou: Dobre bude
  5. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  6. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.
  7. Jiří Ščobák: Víte, kde hledat nejstarší samostatně stojící chrám na světě? A jak ho asi postavili?
  8. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať?
SkryťZatvoriť reklamu