SME

Desať najpredávanejších áut sveta: Teslu zosadil obľúbený hybrid

Toyota jasne dominuje.

Toyota RAV4Toyota RAV4 (Zdroj: Toyota )

Tesný súboj Toyoty a Tesly a čínsky BYD v prvej desiatke. Najpredávanejšie autá sveta za minulý rok sú známe až teraz. Felipe Munoz z Car Industry Analysis dal po niekoľkomesačnom zbere dát dokopy štatistiky, ktoré ukazujú desať celosvetovo predajne najsilnejších modelov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Pozoruhodný úspech sa podaril Toyote s modelom RAV4 a to aj napriek tomu, že vlani šlo o posledný ucelený rok produkcie tejto generácie. Bol to tiež ďalší silný rok pre Teslu Model Y, pritom sa už čakalo na facelift, ktorý prišiel začiatkom tohto roka,“ komentuje situáciu Munoz.

SkryťVypnúť reklamu

Poklesom predajov Modelu Y prišla Tesla o pozíciu najpredávanejšieho auta sveta, ktorú sa jej podarilo dosiahnuť v roku 2023. Výsledky však boli pomerne tesné a Toyota RAV4 na prvom mieste predbehla Model Y o menej ako 3000 áut.

Súvisiaci článok Radšej benzín alebo hybrid. Pozrite si 30 najpredávanejších áut Európy Čítajte 

Z úspešného japonského SUV bolo v roku 2024 na celom svete zaregistrovaných až 1 187 000 kusov. Započítaná bola aj čínska RAV4 pod názvom Wildlander z produkcie automobilky GAC.

Aký je pre vlastne európsky trh malý pre najväčšie automobilky dokazuje aj fakt, že na starom kontinente sa RAV4 dopracovala k 2,5 miliónu predaných kusov za vyše 30 rokov a v piatich rôznych generáciách. V máji Toyota predstavila novú šiestu generáciu.

Prevaha Toyoty

Zozbierané údaje pochádzajú zo 153 trhov, ktoré pokrývajú 99 percent celosvetových registrácií nových áut. Ukazujú, akú prevahu má Toyota, v prvej desiatke má hneď päť modelov.

SkryťVypnúť reklamu

Dobrým rozhodnutím Toyoty sa napríklad ukázalo vyplnenie medzery v ponuke, ktorá vznikala medzi modelmi C-HR a RAV4. Od roku 2020 ju začal zapĺňať ďalší globálny model, u nás známy ako Corolla Cross, v Číne Frontlander. Vlani si pripísal 859 000 registrácií.

Hoci u nás sa ďalšia japonská značka Honda nemôže pochváliť veľkými predajmi, jej známy model CR-V alebo tiež Breeze, je vo svete populárny a z celosvetovo najpredávanejších áut mu patrí štvrté miesto. Za rok sa z neho predalo 854 000 kusov.

Súvisiaci článok Pozrite si najpredávanejšie autá na Slovensku za minulý rok Čítajte 

Nadvláda Toyoty pokračuje na piatom mieste sedanom Corolla, v Číne známom ako Levin. Ide o najpredávanejšie auto z C segmentu mimo SUV.

Kto by čakal, že svetovo najpredávanejším pick-upom je Ford F-150, tak možno bude prekvapený, že ho predbehla Toyota Hilux . Popularitu má na rozvojových trhoch, najviac sa predáva v Južnej Afrike ale aj v Austrálii.

SkryťVypnúť reklamu

Aj tak sa však americkému Fordu F-150 darilo spraviť za rok 595 000 nových registrácií a ostal vlani najpopulárnejšou voľbou v USA.

O sedany je stále záujem

Ak sa vrátime k sedanom, tentokrát o triedu väčším ako Corolla, aj tu vyhrávala Toyota s obľúbeným Camry. Pozíciu s 593 000 registrovaných kusov si drží aj napriek prechodu na full-hybridnú verziu nielen v Európe a USA.

Tesla sa do desiatky najpredávanejších áut dostala aj s Modelom 3, ktorý si minulý rok pripísal 560 000 registrácií, čo je o desať percent viac ako v roku 2023.

Súvisiaci článok Najväčší konkurent Tesly prišiel na Slovensko, šoférovali sme BYD Seal Čítajte 

Desiatku najpredávanejších áut sveta uzatvára značka, ktorá s výrobou osobných vozidiel začala pred dvadsiatimi rokmi. Teraz čínsky sedan BYD Qin počtami konkuruje zvučným menám. Jeho zaradenie do rebríčka je však trochu diskutabilné, ide totiž o viacero modelov s rovnakým menom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bez európskych značiek

Celosvetovo Toyota za minulý rok predala 10,8 milióna nových áut a piatym rokom po sebe obhájila status najpredávanejšej automobilovej značky sveta. Tesla za rovnaké obdobie predala takmer 1,8 milióna nových áut. Treba podotknúť, že na rozdiel od Toyoty šlo vždy o elektromobily.

Európske značky sa do desiatky najpredávanejších modelov neprebojovali. Dôvodom je aj fakt, že mnohé upustili od globálnych modelov a ponuku prispôsobili jednotlivým kontinentom.

V Európe je v predajoch najväčšou značkou Volkswagen, za rok predal 1 354 966 nových áut. Najžiadanejším modelom vlani bola Dacia Sandero 268 101 registráciami.

Najpredávanejšie autá sveta za rok 2024:
č.modelpočet registrácií
1.Toyota RAV41 187 000
2.Tesla Model Y1 185 000
3.Toyota Corolla Cross859 000
4.Honda CR-V854 000
5.Toyota Corolla Sedan697 000
6.Toyota Hilux617 000
7.Ford F-150595 000
8.Toyota Camry593 000
9.Tesla Model 3560 000
10.BYD Qin502 000

Toyota

Výsledky firmy opäť podporili USA.


TASR
Logo spoločnosti Toyota.

V závode ukončí produkciu modelu luxusnej značky Lexus.


TASR 1
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú, čo ľudia budú chcieť
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  4. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  5. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  6. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  7. Keď sa z brigády stane kariéra
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  4. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  5. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  6. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  7. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  8. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 13 046
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 11 695
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 6 065
  4. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 3 866
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 3 452
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 902
  7. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 2 227
  8. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom 1 439
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije!
  2. Ján Valchár: Nestačilo Stačilo a Konečná Konečnej (Grad pošól na***!)
  3. Jozef Huljak: Zrod mesta na hranici impérií
  4. Ivan Čáni: Všetko je v najlepšom poriadku. Veď bol napadnutý „iba“ Demokrat!
  5. Štefan Šturdzík: Babišova nočná mora Okamura.
  6. Marian Mudrák: Ako zariadiť detskú izbu s retro a starožitnými prvkami: odborný sprievodca
  7. Vladimír Krátky: A r m a d e g o n .
  8. Marian Mudrák: Ako určiť hodnotu starožitnosti?
  1. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 19 769
  2. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 19 382
  3. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 12 868
  4. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 12 795
  5. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 10 055
  6. Ján Valchár: Niečo k situácii v Slavjansku a ruským ponorkám 5 000
  7. Ján Valchár: Gerasimova doktrína a jej posledná možná fáza 4 759
  8. Jozef Černek: Premiéra, potlesk… a na druhý deň umývam záchody 4 603
  1. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije!
  2. Roman Kebísek: Vincent van Gogh kreslil steblami trstiny, ktoré sám zbieral a orezával
  3. Věra Tepličková: Keď vo filme hasiči, skĺznu dole po tyči,
  4. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  5. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  6. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  7. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
  8. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
SkryťZatvoriť reklamu