SME

Volkswagen Tayron ide do predaja s ponukou motorov, aká sa dnes už nevidí

Koľko stojí oproti Kodiaqu?

Volkswagen TayronVolkswagen Tayron (Zdroj: Volkswagen )

Volkswagen do ponuky pre slovenský trh zaradil rodinné SUV Tayron. Veľkosťou vypĺňa priestor medzi Tiguanom a Touaregom. Pozreli sme sa, čo a za koľko ponúka náhrada za Tiguan Allspace.

Na dĺžku má Tayron 4770 milimetrov, čo je o 70 mm viac ako pri predchodcovi a zároveň o 231 mm viac ako pri Tiguane. Väčší je nielen zadný previs karosérie, ale aj rázvor kolies 2791 mm (+114 mm oproti Tiguanu).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Priestorové zmeny sa odrazili aj na objeme kufra, do ktorého sa pri päťmiestnej verzii zmestí 885 litrov batožiny, po sklopení sedadiel objem po strop narastie na 2090 litrov.

SkryťVypnúť reklamu

Väčší základný objem kufra má z konkurentov na rovnakej podvozkovej platforme MQB Evo už len Škoda Kodiaq, ktorá ponúka 910 litrov, Cupre Terramar musí stačiť 602 litrov.

Pribudli ďalšie motory

Ponuka motorov sa v januári značne rozširuje, do výroby sa dostávajú aj silnejšie benzínové či naftové motory a nechýbajú ani plug-in hybridy novej generácie.

Najdostupnejší Tayron má pod kapotou štvorvalec 1,5 eTSI so 48-voltovým mild-hybridom a aj systémom vypínania dvoch valcov pri nízkej záťaži (ACT). Oproti menšiemu Tiguanu je štandardom silnejšia verzia s výkonom 110 kW (150 koní) a vždy s automatickou 7-stupňovou DSG prevodovkou.

Súvisiaci článok Nová Škoda Kodiaq dáva prémiovým SUV dôvody na obavy (test) Čítajte 

Už od najnižšieho stupňa výbavy Life môže byť Tayron aj s pohonom všetkých kolies 4Motion v kombinácii s motorom 2,0 TSI s výkonom 150 kW (204 koní).

SkryťVypnúť reklamu

Pri športovejšie ladenej výbave R-Line bude aj vrcholná benzínová štvorkolka s výkonom 195 kW (265 koní).

S benzínovým motorom 1,5 TSI je spriahnutá nová generácia plug-in hybridov, buď s výkonom 150 kW (204 koní) alebo 200 kW (272 koní). V oboch prípadoch ide o pohon predných kolies a 6-stupňovú automatickú prevodovku.

Daňou za elektrický dojazd okolo sto kilometrov vďaka 19,7 kWh batérii, je menší objem kufra 705 litrov.

Kto robí dlhé trasy, zrejme ho poteší možnosť objednať si Tayron aj s dvojlitrovými naftovými motormi TDI, buď s výkonom 110 kW (150 koní) alebo ako 142 kW (193-koňovú) štvorkolku 4Motion. Dodajme, že pri štvorkolke alebo plug-in hybride je Tayron vždy s adaptívnymi tlmičmi DCC Pro.

Cenník (€)
Volkswagen
Tayron
1,5 eTSI
150 k
2,0 TSI
204 k 4x4
2,0 TSI
265 k 4x4
2,0 TDI
150 k
2,0 TDI
193 k 4x4
1,5 eHybrid
204 k / 272 k
Life 39990 45090 42790 47990 44990 /
Limited 40290 45390 43090 48290 45290 /
Elegance 45090 49890 47390 52590 49890 / 51990
R-Line 44790 49590 52590 47090 52290 49590 / 51690
R-Line
Limited
45890 50690 53690 48190 53390 50690 / 52790

Úvodná výbava sa oplatí

Vo výbave Life od 39 990 eur je Tayron štandardne vybavený trojzónovou automatickou klimatizáciou, prednými aj zadnými senzormi, cúvacou kamerou, 12,9-palcovou obrazovkou s bezdrôtovým pripojením Android Auto aj Apple Car Play, adaptívnym tempomatom, posuvnými zadnými sedadlami, bezkľúčovým štartovaním, LED svetlami vpredu aj vzadu a 17-palcovými hliníkovými diskami.

SkryťVypnúť reklamu

Zaujímavejšou je však uvádzacia ponuka Tayronu s výbavou Limited od 40 290 eur. Oproti Life je teda drahšia len o 300 eur, no záujemca získa zdarma výbavu v hodnote 4130 eur.

Súvisiaci článok Renault Espace s hybridom: Za koľko jazdí rodinné SUV? Čítajte 

V nej sú napríklad adaptívne LED svetlá so svetlami do zlého počasia, bezkľúčové odomykanie auta, alarm, parkovací asistent s pamäťou, kde auto stálo, zosilnená izolácia bočných okien, elektrické otváranie dverí kufra, zatmavené zadné okná aj metalická farba v cene.

Podobne potom vyzerá aj výbava Elegance od 45 090 eur, kde sa ešte pridávajú športové ergonomické sedadlá s masážnou funkciou, vyhrievanie sedadiel aj volantu, strieborné strešné lyžiny a väčšie 18-palcové disky kolies.

Stále množstvo príplatkov

Športovejšie ladený vrchol predstavuje verzia R-Line od 44 790 eur. Pridáva špecifický dizajn nárazníkov, bočných prahov, ale aj 19-palcových kolies. Nechýba športový volant aj sedadlá, či ambientné osvetlenie interiéru s výberom 30 farieb.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj tu sa dá v rámci uvádzacej ponuky doplatiť 800 eur za výbavu R-Line Limited v hodnote 3 940 eur. V nej sa niektoré prvky opakujú s klasickým balíkom Limited, ide teda napríklad o bezkľučové odomykanie či parkovacieho asistenta, no ešte je tu navyše panoramatické strešné okno alebo 20-palcové hliníkové disky.

Stále sa však dá priplatiť za celý rad ďalších vylepšení, napríklad za head-up displej, navigáciu, LED matrixové svetlá, asistenta pre aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu a pripláca sa vždy aj za tretí rad sedadiel (+910 €), inak je Tayron vždy päťmiestny.

Autá Volkswagen

Výroba elektrického modelu Volkswagen ID.3 v závode v Drážďanoch.

Ide o 20-tisíc ľudí z plánovaných 35-tisíc do roku 2030.


TASR 2
Ilustračná snímka.

Volkswagen priznal manipuláciu testov dieselových vozidiel.


SITA
Bývalý šéf Volkswagenu Martin Winterkorn počas súdneho pojednávania v septembri 2024 v Branschweigu.

V naftových autách odhalili softvér na podvádzanie pri emisných testoch.


TASR
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Plátené tašky a opakované použitie
  3. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  5. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  7. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  1. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  2. Plátené tašky a opakované použitie
  3. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  4. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  5. Nespoliehajú sa na štát, ale na vlastné sily
  6. Digitálna bezpečnosť opäť v centre pozornosti
  7. Takto chutí zlato
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 7 964
  2. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 5 888
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 149
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 3 881
  5. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 711
  6. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 3 445
  7. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 2 263
  8. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd 2 181
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Pollák: Machalatello
  2. Dagmar Szabó: Prípad krivého obvinenia zo sexuálneho zneužívania: Keď pravda vyjde najavo neskoro
  3. Michaela Witters: Ženy, ktoré obhajujú svoj tvrdý odchov, sú často vulgárne a agresívne.
  4. Miroslav Daniš: 17. november – ZABUDNITE !
  5. Branislav Gröhling: Ústavná liečba Robertom Ficom
  6. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  7. Matúš Radusovsky: Medobranie – Oslava získavania čerstvého medu
  8. Daniel Rabina: Kultúra na povel. Čo sa stane, keď ústava začne diktovať umeniu?
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 44 684
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 18 242
  3. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 608
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 10 589
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 457
  6. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 7 507
  7. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 6 820
  8. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 768
  1. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  2. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  3. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  4. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  5. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  6. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  7. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
  8. Věra Tepličková: Šok v Levoči
SkryťZatvoriť reklamu