Volkswagen T-Roc je výberom toho najlepšieho z Golfu a Tiguanu. Okrem ceny (test)

Nové SUV nebolo šité horúcou ihlou a ide o zaujímavú ponuku terénneho Golfu.

(Zdroj: Peter Kálmán)

Minulý rok bol mimoriadne úrodný na príchod nových SUV na trh. Vlak chce stihnúť aj Volkswagen a tak do boja o zákazníkov vyslal nový model T-Roc. Síce trochu oneskorene, ale nemecký koncern nenecháva nič na náhodu a riadi sa pravidlom pomaly, ale isto. Čo robí ďalšie SUV na trhu výnimočným a v čom ho naopak poráža konkurencia?

Zámer Volkswagenu predstaviť štýlový crossover s nízkou strechou sa prvýkrát zhmotnil v podobe rovnomennej štúdie na ženevskom autosalóne v roku 2014, potom ostalo ticho.

Článok pokračuje pod video reklamou

Vývoj nového modelu sa nedá spraviť lusknutím prsta, ale takmer štyri roky do príchodu sériového modelu znamená, že medzitým prišla na trh pomerne silná konkurencia. Iba za posledný polrok na trhu pribudol napríklad Hyundai Kona, Mitsubishi Eclipse Cross a v novej generácii sa predstavila aj Dacia Duster.

Medzi dvoma triedami

T-Roc s dĺžkou 4234 milimetrov je rozmerovo podobný Volkswagenu Golf, teda typickému zástupcovi kompaktnej triedy áut. Zároveň je dynamickejšie strihnutým ekvivalentom Seatu Ateca a Škody Karoq, s ktorými zdieľa podvozkovú platformu MQB. Môže mať tak pohon všetkých kolies, ale na podvozku s rázvorom kolies kratším o 40 milimetrov aj celkovou dĺžkou o 129 mm.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C58E7 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C58E7 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Autá Volkswagen


Článok je zaradený aj do ďalších tém Severokórejská kríza

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Hovorili sme s Babindolčanmi: Bohatí susedia ich prekvapili

Ľuďom v Babindole sa nepáči, ak sa o nich hovorí ako o bohatej dedine. Zbohatlo podľa nich len pár jednotlivcov.

KOMENTÁRE

Snaha o minimalizáciu škody

Hlavní aktéri babindolskej kauzy nasadili špecialistov na krízovú komunikáciu.

ŠPORT

Za megapodvod minidištanc? Rusov možno na olympiáde omilostia

Rusi túžia kráčať pod svojou vlajkou.

Neprehliadnite tiež

Rozlúčte sa s Partnerom, prichádza Peugeot Rifter

Okrem zmeny názvu prináša štýlovejší exteriér a prémiovejšiu kabínu.

Nové Volvo V60 pokračuje v tradícii rodinných kombi zo Švédska

Popri benzíne a nafte ponúkne dva plug-in hybridné motory.

Ako sa darí predajom elektromobilov v Európe? Renault poráža Nissan

Medziročne došlo v k 33-percentnému nárastu v predaji elektromobilov.

Opel Insignia Country Tourer nie je len o plastoch navyše (prvá jazda)

Zdvihnutie podvozka o 25 milimetrov je na rozbitých cestách citeľné zlepšenie.

BMW M oslavuje tridsať rokov bez strechy limitovanou edíciou

Špeciálna edícia M4 30 Jahre vznikne v počte 300 kusov, na modely z minulosti odkazuje exkluzívnymi farbami.