Volkswagen T-Roc je výberom toho najlepšieho z Golfu a Tiguanu. Okrem ceny (test)

Nové SUV nebolo šité horúcou ihlou a ide o zaujímavú ponuku terénneho Golfu.

(Zdroj: Peter Kálmán)
Volkswagen T-ROC - prehľad základných parametrov
Cena (Eur)16 840 - 26 560
Spotreba výrobca / v teste (l)5,3 / 6,8
Veľkosť kufra (l)445
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 590; 4 234; 1 819 (bez zrkadiel); 1573

Minulý rok bol mimoriadne úrodný na príchod nových SUV na trh. Vlak chce stihnúť aj Volkswagen a tak do boja o zákazníkov vyslal nový model T-Roc.

Síce trochu oneskorene, ale nemecký koncern nenecháva nič na náhodu a riadi sa pravidlom pomaly, ale isto. Čo robí ďalšie SUV na trhu výnimočným a v čom ho naopak poráža konkurencia?

Článok pokračuje pod video reklamou

Zámer Volkswagenu predstaviť štýlový crossover s nízkou strechou sa prvýkrát zhmotnil v podobe rovnomennej štúdie na ženevskom autosalóne v roku 2014, potom ostalo ticho.

Vývoj nového modelu sa nedá spraviť lusknutím prsta, ale takmer štyri roky do príchodu sériového modelu znamená, že medzitým prišla na trh pomerne silná konkurencia. Iba za posledný polrok na trhu pribudol napríklad Hyundai Kona, Mitsubishi Eclipse Cross a v novej generácii sa predstavila aj Dacia Duster.

Medzi dvoma triedami

T-Roc s dĺžkou 4234 milimetrov je rozmerovo podobný Volkswagenu Golf, teda typickému zástupcovi kompaktnej triedy áut. Zároveň je dynamickejšie strihnutým ekvivalentom Seatu Ateca a Škody Karoq, s ktorými zdieľa podvozkovú platformu MQB. Môže mať tak pohon všetkých kolies, ale na podvozku s rázvorom kolies kratším o 40 milimetrov aj celkovou dĺžkou o 129 mm.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C58E7 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C58E7 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Autá Volkswagen


Hlavné správy zo Sme.sk

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Kto bude udeľovať Ficove štátne vyznamenania

Nové štátne ceny chce udeľovať vláda.

Stĺpček Jakuba Fila

Vatry zvrchovanosti, Svätopluk. Prečo nie august 1968?

Že si komunisti nevšimli november ´89, sa stalo smutnosmiešnou glosou ich sveta.

KULTÚRA

Vraždu Kuciaka nemali chuť spracúvať. Ukázalo sa, že je čas

Joj chystá tretie pokračovanie seriálu Za sklom.

Neprehliadnite tiež

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.

Extrémne rýchla kosačka zaujala na okruhu v Goodwoode

Jej maximálna rýchlosť je až 240 kilometrov za hodinu.

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje. Prestavba prináša zmeny

Treba sa pripraviť na väčšiu trpezlivosť.