SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Volkswagen T-Roc je výberom toho najlepšieho z Golfu a Tiguanu. Okrem ceny (test)

Nové SUV nebolo šité horúcou ihlou a ide o zaujímavú ponuku terénneho Golfu.

(Zdroj: Peter Kálmán)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Volkswagen T-ROC - prehľad základných parametrov
Cena (Eur)16 840 - 26 560
Spotreba výrobca / v teste (l)5,3 / 6,8
Veľkosť kufra (l)445
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 590; 4 234; 1 819 (bez zrkadiel); 1573

Minulý rok bol mimoriadne úrodný na príchod nových SUV na trh. Vlak chce stihnúť aj Volkswagen a tak do boja o zákazníkov vyslal nový model T-Roc.

Síce trochu oneskorene, ale nemecký koncern nenecháva nič na náhodu a riadi sa pravidlom pomaly, ale isto. Čo robí ďalšie SUV na trhu výnimočným a v čom ho naopak poráža konkurencia?

Zámer Volkswagenu predstaviť štýlový crossover s nízkou strechou sa prvýkrát zhmotnil v podobe rovnomennej štúdie na ženevskom autosalóne v roku 2014, potom ostalo ticho.

Vývoj nového modelu sa nedá spraviť lusknutím prsta, ale takmer štyri roky do príchodu sériového modelu znamená, že medzitým prišla na trh pomerne silná konkurencia. Iba za posledný polrok na trhu pribudol napríklad Hyundai Kona, Mitsubishi Eclipse Cross a v novej generácii sa predstavila aj Dacia Duster.

Medzi dvoma triedami

T-Roc s dĺžkou 4234 milimetrov je rozmerovo podobný Volkswagenu Golf, teda typickému zástupcovi kompaktnej triedy áut. Zároveň je dynamickejšie strihnutým ekvivalentom Seatu Ateca a Škody Karoq, s ktorými zdieľa podvozkovú platformu MQB. Môže mať tak pohon všetkých kolies, ale na podvozku s rázvorom kolies kratším o 40 milimetrov aj celkovou dĺžkou o 129 mm.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C58E7 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M58E7 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Autá Volkswagen

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.