Je obdivuhodné, aké autá dnes dokážu výrobcovia vykúzliť z platformy primárne určenej pre B segment. Napríklad Škoda Scala na podvozkovom základe MQB A0 známom z Volkswagenu Polo.
Podobný prípad je tiež Citroen C4, ktorý má rovnaký základ ako menší Peugeot 208. Do tejto partie prerastených áut sa teraz pridáva aj Renault Arkana vychádzajúci z modelov Clio a Captur.
Ako sme sa presvedčili, ponúka zaujímavý pomer ceny, veľkosti aj použitej technológie.
Na prvé sadnutie za volant Arkany sme si od jej premiéry museli počkať až dva roky. Existujú totiž dve rozdielne autá s rovnakým názvom aj veľmi podobným dizajnom.
Skôr predstavená Arkana je pre ruský trh a stojí na podvozku Dacie Duster (platforma B0+), druhá Arkana predávaná u nás, je už pre západ a využíva modernejšiu platformu CMF-B.
Tá okrem dĺžky až 4568 mm (čo je viac, ako pri Renaulte Kadjar) a rázvore kolies 2720 mm, umožnila použitie modernejších hybridných motorov.

Len hybridné štvorvalce s automatom
Všetky tri motory v ponuke sú štvorvalcové benzínové a už bez možnosti manuálnej prevodovky. Preplňované majú označenie TCe, slabší, ktorý sme si aj vyskúšali, je s výkonom 103 kW (140 koní). Neskôr sa v predaji objaví aj silnejšia verzia, ktorá má 118 kW (160 koní).
V oboch prípadoch k lepšej spotrebe pomáha 12-voltová mild-hybridná technológia, ktorá sa v Renaultoch objavuje prvýkrát.

Pri diaľničnom tempe mala Arkana spotrebu 6,7 litra, na okreskách klesla na 5,8 litra. Vzhľadom k tomu, že ide o základný motor v 1,4 tony vážiacom SUV s väčším odporom vzduchu, je to celkom fajn výsledok.
Meranie spotreby v mestskej premávke si necháme až na redakčný test. Zatiaľ sme ocenili rýchly štart-stop systém a prítomnosť funkcie auto-hold bez nutnosti státia na brzdovom pedále, keď auto stojí.
Koncern Volkswagen pri platforme MQB A0 túto funkciu napríklad vôbec neponúka a teda ani elektronickú ručnú brzdu.