SME
Sobota, 2. júl, 2022 | Meniny má Berta

Prvá jazda: Renault Arkana nie je imidžovka, ale praktické SUV-kupé

Má dlhší rázvor kolies než Octavia a veľký 513-litrový kufor.

Renault Arkana (Zdroj: Peter Kálmán)

Je obdivuhodné, aké autá dnes dokážu výrobcovia vykúzliť z platformy primárne určenej pre B segment. Napríklad Škoda Scala na podvozkovom základe MQB A0 známom z Volkswagenu Polo.

Podobný prípad je tiež Citroen C4, ktorý má rovnaký základ ako menší Peugeot 208. Do tejto partie prerastených áut sa teraz pridáva aj Renault Arkana vychádzajúci z modelov Clio a Captur.

Ako sme sa presvedčili, ponúka zaujímavý pomer ceny, veľkosti aj použitej technológie.

Na prvé sadnutie za volant Arkany sme si od jej premiéry museli počkať až dva roky. Existujú totiž dve rozdielne autá s rovnakým názvom aj veľmi podobným dizajnom.

Skôr predstavená Arkana je pre ruský trh a stojí na podvozku Dacie Duster (platforma B0+), druhá Arkana predávaná u nás, je už pre západ a využíva modernejšiu platformu CMF-B.

Tá okrem dĺžky až 4568 mm (čo je viac, ako pri Renaulte Kadjar) a rázvore kolies 2720 mm, umožnila použitie modernejších hybridných motorov.

Súvisiaci článok Renault Arkana má slovenské ceny, ponúka bohatý základ aj hybridy Čítajte 

Len hybridné štvorvalce s automatom

Všetky tri motory v ponuke sú štvorvalcové benzínové a už bez možnosti manuálnej prevodovky. Preplňované majú označenie TCe, slabší, ktorý sme si aj vyskúšali, je s výkonom 103 kW (140 koní). Neskôr sa v predaji objaví aj silnejšia verzia, ktorá má 118 kW (160 koní).

V oboch prípadoch k lepšej spotrebe pomáha 12-voltová mild-hybridná technológia, ktorá sa v Renaultoch objavuje prvýkrát.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Pri diaľničnom tempe mala Arkana spotrebu 6,7 litra, na okreskách klesla na 5,8 litra. Vzhľadom k tomu, že ide o základný motor v 1,4 tony vážiacom SUV s väčším odporom vzduchu, je to celkom fajn výsledok.

Meranie spotreby v mestskej premávke si necháme až na redakčný test. Zatiaľ sme ocenili rýchly štart-stop systém a prítomnosť funkcie auto-hold bez nutnosti státia na brzdovom pedále, keď auto stojí.

Koncern Volkswagen pri platforme MQB A0 túto funkciu napríklad vôbec neponúka a teda ani elektronickú ručnú brzdu.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún
SkryťZatvoriť reklamu