SME

Ford Puma už nemusí mať benzínový trojvalec a ponúka tiež väčší kufor

Malé SUV láka na praktické riešenia.

Ford Puma Gen-EFord Puma Gen-E (Zdroj: Ford )

Značka Ford zvolila pri svojom najmenšom SUV netradičnú taktiku. S elektrickou verziou Pumy prichádza až päť rokov po uvedení benzínového modelu. Ten po modernizácii ostane aj naďalej v predaji, ide o rozšírenie ponuky.

Elektrickú verziu aktuálne najpredávanejšieho Fordu v Európe značka avizovala už pri rozlúčke s populárnym modelom Fiesta, ktorý sa vyrábal 47 rokov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pumu na baterky prezrádza odlišná predná maska, kde mriežku chladiča vystriedal plný plast vo farbe karosérie a ostal len čierny rám mriežky. Podobné dizajnové riešenie Ford použil aj pri elektromobile Mustang Mach-E. Aj tu pribudlo do názvu písmenko E, elektrická verzia sa oficiálne volá Ford Puma Gen-E.

SkryťVypnúť reklamu

Novú prístrojovú dosku so šesťuholníkovým volantom už skôr dostal facelift benzínovej Pumy.

Najväčším rozdielom pri elektrickej verzii je absencia klasickej páky prevodovky, ovládanie sa presunulo na páčku vpravo za volant.

Miesto páky prevodovky je na stredovom tuneli držiak na nápoje aj podložka pre bezdrôtové nabíjanie smartfónu. Fordu sa tak podarilo Pumu Gen-E ergonomicky zjednotiť s väčším Explorerom.

Z Mega Boxu je Giga Box

Jedným zo zaujímavých riešení benzínovej Pumy bol špeciálny úložný priestor nazvaný Mega Box v kufri pod podlahou, vďaka ktorému sa doňho zmestili aj vyššie predmety.

S elektrickou verziou tento priestor ešte narástol, keďže auto nemá odspodu výfukové potrubie ani palivovú nádrž. Celkovo tak objem kufra Pumy Gen-E je až 523 litrov a pod prednou kapotou je ešte ďalších 43 litrov.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Bodie a Doyle by len pozerali. Ich Ford Capri sa zmenil na rodinný elektromobil Čítajte 

Malé SUV sa môže pochváliť aj adaptívnymi maticovými LED svetlami či prediktívnym tempomatom, ktorý automaticky pribrzdí alebo zrýchli podľa mapových podkladov a sledovania dopravných značiek.

Súčasťou výbavy je tiež možnosť jazdenia s jedným pedálom, kedy po spustení nohy z akcelerátora auto plynulo spomaľuje až do úplného zastavenia.

Menšia batéria, ale veľký dojazd

Elektromotor poháňa predné kolesá a má výkon 124 kW (168 koní), s krútiacim momentom 290 Nm. Puma Gen-E zrýchli z nuly na sto za 8 sekúnd a maximálna rýchlosť je 160 km/h.

Lítium-iónová NMC batéria v podlahe má využiteľnú kapacitu len 43 kWh, čo však má podľa Fordu stačiť na dojazd až 376 kilometrov na jedno nabitie. Nejde pritom o maximálny dojazd, ten výrobca pri čisto mestskom jazdení uvádza až 523 kilometrov. Spotreba sa má pohybovať medzi 13,1 a 14,5 kWh.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Ford púšťa do predaja nový Explorer, hoci úspechu elektromobilov neverí Čítajte 

Nechýba rýchle DC nabíjanie s maximálnym výkonom 100 kW, pri jeho využití sa batéria nabije z 10 na 80 percent za 23 minút.

O konkurentov elektrickej Pumy už teraz nie je núdza. Ide napríklad o Jeep Avenger, ale aj Opel Mokka, Hyundai Kona, Mini Aceman či Volvo EX30.

Ford Puma Gen-E sa bude tak, ako aj benzínová verzia vyrábať v rumunskom závode v Craiove. Ceny slovenský importér zverejní v polovici decembra, v susednom Česku sú už známe a nový elektromobil od Fordu tam štartuje s cenou v prepočte pod 29-tisíc eur.

Koľko stoja malé elektrické crossovery
ModelCena od
Citroën ë-C322 990 €
Jeep Avenger Electric29 990 €
Opel Mokka-e33 490 €
Peugeot e-200833 690 €
Mini Aceman33 900 €
Fiat 600e35 490 €
Alfa Romeo Junior36 990 €
Mazda MX-3037 690 €
Volvo EX3038 980 €
Renault Megane E-Tech39 990 €
Hyundai Kona41 990 €

Elektromobily

Autoservisy, hasiči a znalci postupne získavajú viac skúseností s poškodenými elektromobilmi.


TASR 4
Súvisiace témy: Ford
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  6. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  7. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  8. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Hudba, smiech a festival plný vody: Liptov čaká rozlúčka s letom
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  5. Nový článokSpolupráca v oblasti lesnej pedagogiky v Bojniciach
  6. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba
  7. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 10 622
  2. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 5 821
  3. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 4 030
  4. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 3 153
  5. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti 2 518
  6. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba 2 359
  7. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 1 836
  8. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 1 529
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ernest Klotton: Niekto sa tu bojí o demokraciu
  2. Martin Fronk: Druhá Gaderská dolina? Objavte skrytý tiesňavový klenot v Kremnických vrchoch!
  3. Ivan Mlynár: Robert Fico vie, že bez bubáka nie je dobráka, takže – the show must go on.
  4. David Talian: Anna Záborská a hranice spomínania v dobrom
  5. Branislav Hláčik: Nový princíp eliminácie časových paradoxov
  6. Martin Zielosko: Mission: Impossible - Posledné zúčtovanie
  7. Ján Šeďo: Okupačného zradcu Šalgoviča trafil na tribúne vajcom a šiel do basy.
  8. Radko Mačuha: Dnes je deň, keď nám Rusi znemožnili ísť čínskou cestou.
  1. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 85 393
  2. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma 16 204
  3. Ivan Čáni: Smer SSD sa definitívne sám spláchol na úplné morálne a ľudské dno, odkiaľ sa už nedá vynoriť. 13 737
  4. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná. 9 685
  5. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech! 9 368
  6. Michael Achberger: Supermarketové pasce: 10 "fitness" výrobkov, po ktorých priberáte 9 307
  7. Juraj Kumičák: Najväčšia tanková bitka v dejinách 7 487
  8. Martin Fronk: Divín: Obec, kde sa sprievodkyne červenajú a umenie visí aj na stenách, nielen vo vzduchu 5 235
  1. Radko Mačuha: Dnes je deň, keď nám Rusi znemožnili ísť čínskou cestou.
  2. Marcel Rebro: Od „dočasného pobytu“ k denacifikácii: dejiny sa opakujú
  3. Post Bellum SK: Keď sa lámal čas a charaktery
  4. Radko Mačuha: Politika, pred ktorou musia utekať už aj "dezoláti".
  5. Věra Tepličková: Maličkosti z temperamentovej poradne:Trump a Putin? Dva absolútne odlišné svety
  6. Marcel Rebro: Putinova "obrana" ruskojazyčných Ukrajincov pred "vyvražďovaním": vyvražďuje ich sám
  7. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná.
  8. Marcel Rebro: Rusofili nás posielajú na ukrajinský front. Ideme. Už zajtra. A radi
SkryťZatvoriť reklamu