Značka Ford zvolila pri svojom najmenšom SUV netradičnú taktiku. S elektrickou verziou Pumy prichádza až päť rokov po uvedení benzínového modelu. Ten po modernizácii ostane aj naďalej v predaji, ide o rozšírenie ponuky.
Elektrickú verziu aktuálne najpredávanejšieho Fordu v Európe značka avizovala už pri rozlúčke s populárnym modelom Fiesta, ktorý sa vyrábal 47 rokov.
Pumu na baterky prezrádza odlišná predná maska, kde mriežku chladiča vystriedal plný plast vo farbe karosérie a ostal len čierny rám mriežky. Podobné dizajnové riešenie Ford použil aj pri elektromobile Mustang Mach-E. Aj tu pribudlo do názvu písmenko E, elektrická verzia sa oficiálne volá Ford Puma Gen-E.
Rozmery Ford Puma Gen-E
- Rázvor: 2 588 mm
- Dĺžka: 4 214 mm
- Šírka: 1 805 mm
- Výška: 1 555 mm
- Kufor: 523 l + 43 l
Novú prístrojovú dosku so šesťuholníkovým volantom už skôr dostal facelift benzínovej Pumy.
Najväčším rozdielom pri elektrickej verzii je absencia klasickej páky prevodovky, ovládanie sa presunulo na páčku vpravo za volant.
Miesto páky prevodovky je na stredovom tuneli držiak na nápoje aj podložka pre bezdrôtové nabíjanie smartfónu. Fordu sa tak podarilo Pumu Gen-E ergonomicky zjednotiť s väčším Explorerom.
Z Mega Boxu je Giga Box
Jedným zo zaujímavých riešení benzínovej Pumy bol špeciálny úložný priestor nazvaný Mega Box v kufri pod podlahou, vďaka ktorému sa doňho zmestili aj vyššie predmety.
S elektrickou verziou tento priestor ešte narástol, keďže auto nemá odspodu výfukové potrubie ani palivovú nádrž. Celkovo tak objem kufra Pumy Gen-E je až 523 litrov a pod prednou kapotou je ešte ďalších 43 litrov.

Malé SUV sa môže pochváliť aj adaptívnymi maticovými LED svetlami či prediktívnym tempomatom, ktorý automaticky pribrzdí alebo zrýchli podľa mapových podkladov a sledovania dopravných značiek.
Súčasťou výbavy je tiež možnosť jazdenia s jedným pedálom, kedy po spustení nohy z akcelerátora auto plynulo spomaľuje až do úplného zastavenia.
Menšia batéria, ale veľký dojazd
Elektromotor poháňa predné kolesá a má výkon 124 kW (168 koní), s krútiacim momentom 290 Nm. Puma Gen-E zrýchli z nuly na sto za 8 sekúnd a maximálna rýchlosť je 160 km/h.
Lítium-iónová NMC batéria v podlahe má využiteľnú kapacitu len 43 kWh, čo však má podľa Fordu stačiť na dojazd až 376 kilometrov na jedno nabitie. Nejde pritom o maximálny dojazd, ten výrobca pri čisto mestskom jazdení uvádza až 523 kilometrov. Spotreba sa má pohybovať medzi 13,1 a 14,5 kWh.

Nechýba rýchle DC nabíjanie s maximálnym výkonom 100 kW, pri jeho využití sa batéria nabije z 10 na 80 percent za 23 minút.
O konkurentov elektrickej Pumy už teraz nie je núdza. Ide napríklad o Jeep Avenger, ale aj Opel Mokka, Hyundai Kona, Mini Aceman či Volvo EX30.
Ford Puma Gen-E sa bude tak, ako aj benzínová verzia vyrábať v rumunskom závode v Craiove. Ceny slovenský importér zverejní v polovici decembra, v susednom Česku sú už známe a nový elektromobil od Fordu tam štartuje s cenou v prepočte pod 29-tisíc eur.
Koľko stoja malé elektrické crossovery | |
Model | Cena od |
Citroën ë-C3 | 22 990 € |
Jeep Avenger Electric | 29 990 € |
Opel Mokka-e | 33 490 € |
Peugeot e-2008 | 33 690 € |
Mini Aceman | 33 900 € |
Fiat 600e | 35 490 € |
Alfa Romeo Junior | 36 990 € |
Mazda MX-30 | 37 690 € |
Volvo EX30 | 38 980 € |
Renault Megane E-Tech | 39 990 € |
Hyundai Kona | 41 990 € |