SME

Ford Puma už nemusí mať benzínový trojvalec a ponúka tiež väčší kufor

Malé SUV láka na praktické riešenia.

Ford Puma Gen-EFord Puma Gen-E (Zdroj: Ford )

Značka Ford zvolila pri svojom najmenšom SUV netradičnú taktiku. S elektrickou verziou Pumy prichádza až päť rokov po uvedení benzínového modelu. Ten po modernizácii ostane aj naďalej v predaji, ide o rozšírenie ponuky.

Elektrickú verziu aktuálne najpredávanejšieho Fordu v Európe značka avizovala už pri rozlúčke s populárnym modelom Fiesta, ktorý sa vyrábal 47 rokov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pumu na baterky prezrádza odlišná predná maska, kde mriežku chladiča vystriedal plný plast vo farbe karosérie a ostal len čierny rám mriežky. Podobné dizajnové riešenie Ford použil aj pri elektromobile Mustang Mach-E. Aj tu pribudlo do názvu písmenko E, elektrická verzia sa oficiálne volá Ford Puma Gen-E.

SkryťVypnúť reklamu

Novú prístrojovú dosku so šesťuholníkovým volantom už skôr dostal facelift benzínovej Pumy.

Najväčším rozdielom pri elektrickej verzii je absencia klasickej páky prevodovky, ovládanie sa presunulo na páčku vpravo za volant.

Miesto páky prevodovky je na stredovom tuneli držiak na nápoje aj podložka pre bezdrôtové nabíjanie smartfónu. Fordu sa tak podarilo Pumu Gen-E ergonomicky zjednotiť s väčším Explorerom.

Z Mega Boxu je Giga Box

Jedným zo zaujímavých riešení benzínovej Pumy bol špeciálny úložný priestor nazvaný Mega Box v kufri pod podlahou, vďaka ktorému sa doňho zmestili aj vyššie predmety.

S elektrickou verziou tento priestor ešte narástol, keďže auto nemá odspodu výfukové potrubie ani palivovú nádrž. Celkovo tak objem kufra Pumy Gen-E je až 523 litrov a pod prednou kapotou je ešte ďalších 43 litrov.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Bodie a Doyle by len pozerali. Ich Ford Capri sa zmenil na rodinný elektromobil Čítajte 

Malé SUV sa môže pochváliť aj adaptívnymi maticovými LED svetlami či prediktívnym tempomatom, ktorý automaticky pribrzdí alebo zrýchli podľa mapových podkladov a sledovania dopravných značiek.

Súčasťou výbavy je tiež možnosť jazdenia s jedným pedálom, kedy po spustení nohy z akcelerátora auto plynulo spomaľuje až do úplného zastavenia.

Menšia batéria, ale veľký dojazd

Elektromotor poháňa predné kolesá a má výkon 124 kW (168 koní), s krútiacim momentom 290 Nm. Puma Gen-E zrýchli z nuly na sto za 8 sekúnd a maximálna rýchlosť je 160 km/h.

Lítium-iónová NMC batéria v podlahe má využiteľnú kapacitu len 43 kWh, čo však má podľa Fordu stačiť na dojazd až 376 kilometrov na jedno nabitie. Nejde pritom o maximálny dojazd, ten výrobca pri čisto mestskom jazdení uvádza až 523 kilometrov. Spotreba sa má pohybovať medzi 13,1 a 14,5 kWh.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Ford púšťa do predaja nový Explorer, hoci úspechu elektromobilov neverí Čítajte 

Nechýba rýchle DC nabíjanie s maximálnym výkonom 100 kW, pri jeho využití sa batéria nabije z 10 na 80 percent za 23 minút.

O konkurentov elektrickej Pumy už teraz nie je núdza. Ide napríklad o Jeep Avenger, ale aj Opel Mokka, Hyundai Kona, Mini Aceman či Volvo EX30.

Ford Puma Gen-E sa bude tak, ako aj benzínová verzia vyrábať v rumunskom závode v Craiove. Ceny slovenský importér zverejní v polovici decembra, v susednom Česku sú už známe a nový elektromobil od Fordu tam štartuje s cenou v prepočte pod 29-tisíc eur.

Koľko stoja malé elektrické crossovery
ModelCena od
Citroën ë-C322 990 €
Jeep Avenger Electric29 990 €
Opel Mokka-e33 490 €
Peugeot e-200833 690 €
Mini Aceman33 900 €
Fiat 600e35 490 €
Alfa Romeo Junior36 990 €
Mazda MX-3037 690 €
Volvo EX3038 980 €
Renault Megane E-Tech39 990 €
Hyundai Kona41 990 €

Elektromobily

Nemecko sa snaží zatraktívniť kúpu elektromobilov.


TASR 2
Interiér vlajkového vozidla Modelu Y značky Tesla.

V štandardnej verzii sa bude predávať od 39 999 eur.


TASR 2
Tesla.

Spoločnosť už mesiace zápasí s poklesom predaja.


TASR 6
Súvisiace témy: Ford
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie pre TikTok
  2. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  3. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  4. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  5. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina
  6. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu
  7. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť
  8. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  1. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  2. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  3. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  4. Neuhádol ani jedno číslo a predsa vyhral 100 000 eur
  5. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina
  6. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu
  7. Pranie a sušenie, ktoré ladí s vaším domovom
  8. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť
  1. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 10 263
  2. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 10 202
  3. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 6 854
  4. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne 3 586
  5. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov 3 523
  6. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu 2 505
  7. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta 2 470
  8. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt 1 917
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Dušan Uhrin: Koho a prečo za mrežami: prípad arménskeho arcibiskupa.
  2. Juraj Sališ: Matovičovo Kinder vajce
  3. Judita Vargová: Fiko nikdy nebol slovenský premiér
  4. Marián Viskupič: Rozpočet 2026: Podvod roka, nie zákon roka
  5. Jozef Černek: Kráľ z Komárna
  6. Dávid Polák: Tretia svetová vojna? …Tá už dávno beží
  7. Ivan Švajlen: Ako školy ohýbajú pravidlá hodnotenia (a čo na to zákon)
  8. Igor Vojtek: Budúcnosť umelej inteligencie a humanoidov: Nová trieda pracujúcich?
  1. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec 33 977
  2. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“ 18 110
  3. Jozef Černek: André Rieu – muž, umelec, megaloman, otec. Kráľ gýču. Alebo človek, ktorý spravil vážnu hudbu zábavnou. 13 539
  4. Martin Fronk: Slovenský "Mordor": Podzemný labyrint plný vína, bosoriek a atómových krytov, o ktorom vedel len málokto 7 572
  5. Jozef Maťaše: Toto si Martin Benka nezaslúži! 7 485
  6. Ján Valchár: Niet dňa bez rafinérie (alebo Pray for Hatatitla!) 5 932
  7. Elena Antalová: Do Šaštína kolenačky, ale pohár vody Mikloškovi..? 5 876
  8. Miroslav Daniš: Dymová clona Oskar Rósza 4 853
  1. Karol Galek: Kto nič nerobí nič nepokazí - heslo ministerky Sakovej nás stálo miliardy
  2. Monika Nagyova: V lete som ešte nevedela, či som feministka
  3. Radko Mačuha: "Najväčšia hrozba pre EU nieje Rusko".
  4. Post Bellum SK: Samizdat – symbol vzdoru v čase neslobody
  5. Marcel Rebro: Keď vojna vezme manžela a otca, hory pomáhajú nájsť nádej
  6. Anna Brawne: Pán Pellegrini, že vám tá nenávisť voči LGBTI+ Ľuďom nevadila, keď ste podpisovali tú Ústavu..
  7. Věra Tepličková: Šťastný Deň starých rodičov
  8. Radko Mačuha: Ako som prestal byť rusofilom.
SkryťZatvoriť reklamu