SME

Ford Puma už nemusí mať benzínový trojvalec a ponúka tiež väčší kufor

Malé SUV láka na praktické riešenia.

Ford Puma Gen-EFord Puma Gen-E (Zdroj: Ford )

Značka Ford zvolila pri svojom najmenšom SUV netradičnú taktiku. S elektrickou verziou Pumy prichádza až päť rokov po uvedení benzínového modelu. Ten po modernizácii ostane aj naďalej v predaji, ide o rozšírenie ponuky.

Elektrickú verziu aktuálne najpredávanejšieho Fordu v Európe značka avizovala už pri rozlúčke s populárnym modelom Fiesta, ktorý sa vyrábal 47 rokov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pumu na baterky prezrádza odlišná predná maska, kde mriežku chladiča vystriedal plný plast vo farbe karosérie a ostal len čierny rám mriežky. Podobné dizajnové riešenie Ford použil aj pri elektromobile Mustang Mach-E. Aj tu pribudlo do názvu písmenko E, elektrická verzia sa oficiálne volá Ford Puma Gen-E.

SkryťVypnúť reklamu

Novú prístrojovú dosku so šesťuholníkovým volantom už skôr dostal facelift benzínovej Pumy.

Najväčším rozdielom pri elektrickej verzii je absencia klasickej páky prevodovky, ovládanie sa presunulo na páčku vpravo za volant.

Miesto páky prevodovky je na stredovom tuneli držiak na nápoje aj podložka pre bezdrôtové nabíjanie smartfónu. Fordu sa tak podarilo Pumu Gen-E ergonomicky zjednotiť s väčším Explorerom.

Z Mega Boxu je Giga Box

Jedným zo zaujímavých riešení benzínovej Pumy bol špeciálny úložný priestor nazvaný Mega Box v kufri pod podlahou, vďaka ktorému sa doňho zmestili aj vyššie predmety.

S elektrickou verziou tento priestor ešte narástol, keďže auto nemá odspodu výfukové potrubie ani palivovú nádrž. Celkovo tak objem kufra Pumy Gen-E je až 523 litrov a pod prednou kapotou je ešte ďalších 43 litrov.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Bodie a Doyle by len pozerali. Ich Ford Capri sa zmenil na rodinný elektromobil Čítajte 

Malé SUV sa môže pochváliť aj adaptívnymi maticovými LED svetlami či prediktívnym tempomatom, ktorý automaticky pribrzdí alebo zrýchli podľa mapových podkladov a sledovania dopravných značiek.

Súčasťou výbavy je tiež možnosť jazdenia s jedným pedálom, kedy po spustení nohy z akcelerátora auto plynulo spomaľuje až do úplného zastavenia.

Menšia batéria, ale veľký dojazd

Elektromotor poháňa predné kolesá a má výkon 124 kW (168 koní), s krútiacim momentom 290 Nm. Puma Gen-E zrýchli z nuly na sto za 8 sekúnd a maximálna rýchlosť je 160 km/h.

Lítium-iónová NMC batéria v podlahe má využiteľnú kapacitu len 43 kWh, čo však má podľa Fordu stačiť na dojazd až 376 kilometrov na jedno nabitie. Nejde pritom o maximálny dojazd, ten výrobca pri čisto mestskom jazdení uvádza až 523 kilometrov. Spotreba sa má pohybovať medzi 13,1 a 14,5 kWh.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Ford púšťa do predaja nový Explorer, hoci úspechu elektromobilov neverí Čítajte 

Nechýba rýchle DC nabíjanie s maximálnym výkonom 100 kW, pri jeho využití sa batéria nabije z 10 na 80 percent za 23 minút.

O konkurentov elektrickej Pumy už teraz nie je núdza. Ide napríklad o Jeep Avenger, ale aj Opel Mokka, Hyundai Kona, Mini Aceman či Volvo EX30.

Ford Puma Gen-E sa bude tak, ako aj benzínová verzia vyrábať v rumunskom závode v Craiove. Ceny slovenský importér zverejní v polovici decembra, v susednom Česku sú už známe a nový elektromobil od Fordu tam štartuje s cenou v prepočte pod 29-tisíc eur.

Koľko stoja malé elektrické crossovery
ModelCena od
Citroën ë-C322 990 €
Jeep Avenger Electric29 990 €
Opel Mokka-e33 490 €
Peugeot e-200833 690 €
Mini Aceman33 900 €
Fiat 600e35 490 €
Alfa Romeo Junior36 990 €
Mazda MX-3037 690 €
Volvo EX3038 980 €
Renault Megane E-Tech39 990 €
Hyundai Kona41 990 €

Elektromobily

Súvisiace témy: Ford
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  3. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  4. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  5. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  1. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  3. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  7. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  8. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 12 142
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 435
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 933
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 3 620
  5. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 430
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 382
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 030
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 024
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Čáni: Gröhling odpovedal Ficovi, mne a nám – občanom nie.
  2. Dušan Koniar: Brucho zašiješ, dušu nie
  3. Koloman Gore: Kto viac zarába: MMA alebo Clash of the Stars?
  4. Ján Valchár: Dve blbé správy od Putina
  5. Branislav Gröhling: Gröhling odpovedá Ficovi na list
  6. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho.
  7. Elena Antalová: T.č. majú nielen šancu prejaviť sa konzervatívni liberáli
  8. Tomas Hlavaty: Zastavme ich, bratia, ved sa ony stratia...
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 28 283
  2. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 709
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 13 663
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 12 778
  5. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 222
  6. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 974
  7. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 7 668
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 865
  1. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  2. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  3. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  4. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  5. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  6. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  7. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  8. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
SkryťZatvoriť reklamu