SME

Ford Puma už nemusí mať benzínový trojvalec a ponúka tiež väčší kufor

Malé SUV láka na praktické riešenia.

Ford Puma Gen-EFord Puma Gen-E (Zdroj: Ford )

Značka Ford zvolila pri svojom najmenšom SUV netradičnú taktiku. S elektrickou verziou Pumy prichádza až päť rokov po uvedení benzínového modelu. Ten po modernizácii ostane aj naďalej v predaji, ide o rozšírenie ponuky.

Elektrickú verziu aktuálne najpredávanejšieho Fordu v Európe značka avizovala už pri rozlúčke s populárnym modelom Fiesta, ktorý sa vyrábal 47 rokov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pumu na baterky prezrádza odlišná predná maska, kde mriežku chladiča vystriedal plný plast vo farbe karosérie a ostal len čierny rám mriežky. Podobné dizajnové riešenie Ford použil aj pri elektromobile Mustang Mach-E. Aj tu pribudlo do názvu písmenko E, elektrická verzia sa oficiálne volá Ford Puma Gen-E.

SkryťVypnúť reklamu

Novú prístrojovú dosku so šesťuholníkovým volantom už skôr dostal facelift benzínovej Pumy.

Najväčším rozdielom pri elektrickej verzii je absencia klasickej páky prevodovky, ovládanie sa presunulo na páčku vpravo za volant.

Miesto páky prevodovky je na stredovom tuneli držiak na nápoje aj podložka pre bezdrôtové nabíjanie smartfónu. Fordu sa tak podarilo Pumu Gen-E ergonomicky zjednotiť s väčším Explorerom.

Z Mega Boxu je Giga Box

Jedným zo zaujímavých riešení benzínovej Pumy bol špeciálny úložný priestor nazvaný Mega Box v kufri pod podlahou, vďaka ktorému sa doňho zmestili aj vyššie predmety.

S elektrickou verziou tento priestor ešte narástol, keďže auto nemá odspodu výfukové potrubie ani palivovú nádrž. Celkovo tak objem kufra Pumy Gen-E je až 523 litrov a pod prednou kapotou je ešte ďalších 43 litrov.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Bodie a Doyle by len pozerali. Ich Ford Capri sa zmenil na rodinný elektromobil Čítajte 

Malé SUV sa môže pochváliť aj adaptívnymi maticovými LED svetlami či prediktívnym tempomatom, ktorý automaticky pribrzdí alebo zrýchli podľa mapových podkladov a sledovania dopravných značiek.

Súčasťou výbavy je tiež možnosť jazdenia s jedným pedálom, kedy po spustení nohy z akcelerátora auto plynulo spomaľuje až do úplného zastavenia.

Menšia batéria, ale veľký dojazd

Elektromotor poháňa predné kolesá a má výkon 124 kW (168 koní), s krútiacim momentom 290 Nm. Puma Gen-E zrýchli z nuly na sto za 8 sekúnd a maximálna rýchlosť je 160 km/h.

Lítium-iónová NMC batéria v podlahe má využiteľnú kapacitu len 43 kWh, čo však má podľa Fordu stačiť na dojazd až 376 kilometrov na jedno nabitie. Nejde pritom o maximálny dojazd, ten výrobca pri čisto mestskom jazdení uvádza až 523 kilometrov. Spotreba sa má pohybovať medzi 13,1 a 14,5 kWh.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Ford púšťa do predaja nový Explorer, hoci úspechu elektromobilov neverí Čítajte 

Nechýba rýchle DC nabíjanie s maximálnym výkonom 100 kW, pri jeho využití sa batéria nabije z 10 na 80 percent za 23 minút.

O konkurentov elektrickej Pumy už teraz nie je núdza. Ide napríklad o Jeep Avenger, ale aj Opel Mokka, Hyundai Kona, Mini Aceman či Volvo EX30.

Ford Puma Gen-E sa bude tak, ako aj benzínová verzia vyrábať v rumunskom závode v Craiove. Ceny slovenský importér zverejní v polovici decembra, v susednom Česku sú už známe a nový elektromobil od Fordu tam štartuje s cenou v prepočte pod 29-tisíc eur.

Koľko stoja malé elektrické crossovery
ModelCena od
Citroën ë-C322 990 €
Jeep Avenger Electric29 990 €
Opel Mokka-e33 490 €
Peugeot e-200833 690 €
Mini Aceman33 900 €
Fiat 600e35 490 €
Alfa Romeo Junior36 990 €
Mazda MX-3037 690 €
Volvo EX3038 980 €
Renault Megane E-Tech39 990 €
Hyundai Kona41 990 €
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  7. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  8. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 731
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 949
  3. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 444
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 424
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 176
  6. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 5 895
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 111
  8. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 594
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Adriana Boysová: Život po živote
  2. Štefan Šturdzík: Čachtický hrad.
  3. Daniel Bíro: Umelá inteligencia začína byť súčasťou našich životov v čoraz väčšej miere. Kde sa s ňou môžeme stretnúť?
  4. Viktor Pamula: Prvý apríl ? Ibažeby nie
  5. Ján Škerko: Fico a Trump: Ako sa z náruče stalo clo
  6. Martin Pilnik: Naozaj obhajujete právo zločincov na najvyššiu politickú a morálnu funkciu v štáte? Naozaj?
  7. Jolana Čuláková: Zlyháva štát, médiá, politici aj odborníci. Tragické udalosti tak smerujú viac k zlu a nenávisti ako k dobru a spolupráci
  8. Ondřej Havelka: Rastafariánství v plné nahotě
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 233
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 090
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 985
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 16 010
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 762
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 323
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 6 710
  8. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 449
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu