Toyota sa síce do elektromobilov zatiaľ veľmi neženie, no už tiež nemôže ignorovať elektrickú budúcnosť. Predstavuje kompaktný crossover C-HR+, ktorý bude konkurovať napríklad Peugeotu 3008, ale aj Škode Elroq alebo Fordu Explorer.
Prvá generácia Toyoty C-HR prišla ako full-hybrid, druhá sa predstavila aj vo forme plug-in hybridu a teraz prišiel čas aj na plne elektrickú verziu. Prekvapivo s hybridnou nemá takmer nič spoločné.
Priestrannejšia ako hybrid
Elektrická C-HR+ je od hybridnej o 160 mm dlhšia, celkovo meria 4520 mm a rázvor kolies je 2750 mm (+110 mm). Kufor s objemom 416 litrov je takisto väčší. Auto stojí na elektrickej platforme e-TNGA, ktorá medzi nápravami vyžaduje väčší priestor pre batérie. Rovnaký základ používa aj prvý model z novej éry elektromobilov Toyota bZ4x.
Silueta auta sa tvári ako kupé, no to je spolu s názvom jediné, čo majú s hybridnou C-HR spoločné. Dizajnové prvky pripomínajú skôr elektrický Lexus RZ, najmä pri pohľade zozadu.

Kokpit vodiča je riešený rovnako ako pri bZ4x a Priuse, na údaje o jazde sa pozerá ponad veniec volantu, podobne ako pri head-up displejoch.
Veľká 14-palcová obrazovka uprostred má integrované otočné fyzické tlačidlá na ovládanie klimatizácie. Nižšie je polička s indukčným nabíjaním pre dva smartfóny, ako aj otočný volič smeru jazdy.
Aj s pohonom všetkých kolies
Na výber bude C-HR+ s pohonom predných alebo všetkých kolies. Základná verzia ponúkne pohon predných kolies s výkonom 123 kW (167 koní). Tieto údaje platia v prípade 57,7 kWh batérie, pri väčšej s kapacitou 77 kWh je výkon 165 kW (224 koní). Toyota vtedy hovorí o dojazde na jedno nabitie do 600 kilometrov.
Najrýchlejšou Toyotou mimo divízie GR Sport bude C-HR+ s pohonom všetkých kolies a výkonom 252 kW (343 koní), keď zrýchlenie z nuly na sto trvá 5,2 sekundy. Oproti bZ4x má ísť o športovejší aj zábavnejší model s nižšou výškou, kratším rázvorom aj s nižším ťažiskom.

Štandardne má palubná nabíjačka výkon 11 kW, vyššie výbavy ju majú zosilnenú na 22 kW a, samozrejme, nechýba možnosť rýchleho DC nabíjania s výkonom do 150 kW.
Aby Toyota presvedčila zákazníkov na prechod k elektromobilu, tak v rámci záruky garantuje, že za 10 rokov neklesne stav batérie (SOH) pod 70 percent a záruka na ňu je osem rokov alebo 160-tisíc kilometrov. Pri programe Battery Care s jej každoročnou kontrolou je záruka na batériu 10 rokov alebo až milión kilometrov.
Na európsky trh sa Toyota C-HR+ dostane koncom tohto roka, dovtedy príde aj menší elektromobil Urban Cruiser. Cena Toyoty C-HR+ má byť medzi ním a bZ4x, odhad je teda 35-tisíc eur, hybridná verzia sa predáva s cenou tesne pod 28-tisíc eur.