SME

Škoda Elroq sa môže stať medzi elektromobilmi hitom, vyskúšali sme, ako jazdí

Oproti konkurentom má nižšiu cenu.

Škoda ElroqŠkoda Elroq (Zdroj: Peter Kálmán)

S presadzovaním elektromobility je to občas podobné ako s povinným čítaním v škole alebo „dobrovoľnými“ brigádami. Pokiaľ nás niekto do niečoho núti, často sa zatneme a postavíme sa na odpor.

Lenže čo ak by ste si prečítali knižku alebo trochu zveľadili okolie z vlastnej iniciatívy?

Pekne, pomaly, bez vnucovania zistiť, že elektromobil je fajn náhradou za auto so spaľovacím motorom. Presne tak, ako sme to zistili pri presadnutí zo Škody Karoq do novej Škody Elroq.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aj keď ešte nejde o najlacnejší elektromobil značky, tým bude v roku 2026 Škoda Epiq, tak aj Elroq má slušné predpoklady uspieť v Európe.

SkryťVypnúť reklamu

Pripomeňme, že česká značka prišla so šikovne premysleným ťahom. Využila väčšinu komponentov z Enyaqu a nasťahovala ich do SUV, ktoré je o 161 milimetrov kratšie. Napriek tomu ostal rázvor kolies rovnaký, takže vzadu majú pasažieri rovnaký priestor, len kufor je menší o 115 litrov.

Interiér veľa noviniek neprináša

Po nedávnej skúsenosti s novou Kiou EV3 musíme v interiéri Elroqu skonštatovať, že šetrenie tu nevidieť. Skôr ide o opačný prípad, keď v menšom aute dostanete kvalitatívne interiér väčšieho auta. Inými slovami, Elroq kompletne prevzal prístrojovú dosku z Enyaqu, nový je len stred volantu, kde logo s okrídleným šípom nahradil nápis Škoda.

Čakali sme trochu viac zmien, napríklad že by výrobca už zakomponoval aj otočné tlačidlá Smart Dials známe z Kodiaqu a Superbu, aby ste nemuseli ovládať klimatizáciu dotykovo cez obrazovku. No nestalo sa tak.

SkryťVypnúť reklamu

Zároveň sme si však pripomenuli, že stále sú tu ergonomicky lepšie riešenia ako napríklad v sesterskom Volkswagene ID.4.

Sťahovanie zadných okien má na dverách vodiča samostatné tlačidlá a stredový tunel ponúka množstvo odkladacích priestorov vrátane uzatvárateľnej lakťovej opierky. Tiež na ňom ostalo ovládanie prevodovky. Sú to všetko konvenčné riešenia, ktoré pomôžu ľuďom pri prvom presadnutí do elektromobilu.

Súvisiaci článok Kia EV3 jazdí výborne a má čím zaujať, problémom však môže byť cena Čítajte 

Nová tvár a praktické detaily

Nebola by to Škoda, keby nemyslela maximálne prakticky. Fanúšikovia elektromobilov často riešia, či má auto aj predný kufor na káble, no dá sa to jednoduchšie vymyslieť. Elroq má špeciálnu sieťku pod krycím platom kufra, takže káble netreba loviť pod podlahou, najmä ak máte práve plný kufor. Tradične nechýbajú dáždniky vo dverách alebo škrabka na ľad v piatych dverách.

SkryťVypnúť reklamu

Aj keď auto prichádza s novou tvárou nazvanou Tech Deck Face, ide o skrátený Enyaq, čomu zodpovedá aj technológia. Platforma MEB sa primárne spolieha na zadný pohon, no môžete mať aj štvorkolku.

Už pri zverejnení cien nás zaujalo, že Elroq je lacnejší ako konkurenti, teda napríklad Renault Scenic, Kia EV3, Peugeot e-3008 či trochu menší Hyundai Kona Electric.

Boli sme preto zvedaví na najlacnejšiu verziu označenú ako Elroq 50, ktorá s novou 23-percentnou DPH začína od 33 810 eur. Pre prvých 130 zákazníkov ešte Škoda k svojmu budúcoročnému 130. výročiu pridá zľavu 2 300 eur a zimné kolesá zdarma. Znamená to, že prví záujemcovia ho môžu kúpiť od 31 510 eur.

Súvisiaci článok Renault Scenic má zázračnú strechu a ponúka veľkú batériu za menej Čítajte 

Dobré parametre aj v základe

Škoda síce tvrdí, že osekala a zjednodušila výbavové stupne, no stále ponúka mnoho rôznych príplatkov. S nimi treba pri Elroqu narábať opatrne, inak sa ľahko dostanete na úroveň Enyaqu Tour s väčšou batériou od 44 530 eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri modeli Elroq 50 poháňa zadné kolesá elektromotor s výkonom 125 kW (170 koní) a s krútiacim momentom 310 Nm. V podlahe je batéria s využiteľnou kapacitou 52 kWh, ktorú možno nabíjať maximálnym výkonom 145 kW a na jedno nabitie má dojazd postačiť na 375 kilometrov.

Nám pred jazdou pri plnom nabití displej ukazoval dojazd 321 kilometrov a po prejdení 120-kilometrového okruhu s mixom rýchlostných a okresných ciest ostával dojazd 191 kilometrov pri 57 percentách batérie. Spotreba sa ustálila na 17,5 kWh.

Nejaké miesta, kde sa oproti Enyaqu šetrilo, sa nájdu, napríklad pri verzii 50 chýbajú pádla pod volantom pre nastavenie intenzity rekuperácie alebo zadné operadlá sa nedajú sklápať z kufra a chýba tiež možnosť priplatiť si za tepelné čerpadlo. Vo vyšších výbavách je za príplatok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jazdí veľmi príjemne

V Elroqu nemôžete mať systém jazdy s jedným pedálom, kedy by auto po zložení nohy z akcelerátora úplne zastavilo a oproti niektorým konkurentom chýba možnosť opačného toku energie, kedy by ste batériu auta mohli využiť na napájanie spotrebičov (funkcia V2L).

Samotné jazdenie aj so základnou verziou Elroqu je veľmi príjemné a intuitívne. Napríklad auto podľa navigácie predvídavo spomaľuje pred zákrutami či kruhovými objazdmi a robí to až neuveriteľne plynulo, takže vodiča to nijako nevyrušuje, skôr systém prispieva ku komfortu jazdy ako v luxusnej limuzíne.

Súvisiaci článok Hyundai Kona Electric prerástol predchodcu rozmermi aj cenou (test) Čítajte 

Štandardom sú síce 19-palcové kolesá, no naše auto malo príplatkové o palec väčšie, v kombinácii so základným podvozkom bez adaptívneho DCC pruženia. Popravde, vôbec nám nechýbalo a na rozdiel od Superbu by sme si zaň nepriplácali. Kolesá príliš nebubnujú, vzadu je štandardne viacprvková náprava a interiér je dobre odhlučnený.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Elektromobil za cenu diesla

Škoda Karoq s naftovým 150-koňovým dvojlitrom a sedemstupňovým automatom DSG v kombinácii s predným pohonom dnes v akčnej výbave Drive vyjde na 33 720 eur. Elektrický Elroq je tak aktuálne lacnejší o 2 210 eur.

Kto robí pravidelne veľké vzdialenosti, tomu naftový Karoq bude stále vyhovovať. Nám však v ponuke Škody prestal dávať zmysel a poslali by sme ho už na zaslúžený automobilový dôchodok.

Škoda Elroq ponúka oveľa príjemnejšie jazdenie a robí prechod na elektromobilitu nevtieravou. Navyše oproti konkurentom je aj za rozumnú cenu.

Z testovacieho zápisníka
Značka a modelŠkoda Elroq
Verzia50 Essence, interiér Lodge
Cena modelu od / verzie / test. modelu (eur)31 510 / 33 810 / 42 428
Výkon – kW(k)125 (170)
Krút. moment – (Nm)310
Zrýchlenie z 0 – 100 km / h – výrobca (s)9
Maximálna rýchlosť (km/h)160
Spotreba pri prvej jazde (kWh / 100km)17,5
Kapacita batérie (kWh)55 (52 netto)
Nabíjací výkon (kW)145
Funkcia V2L/V2H/V2Gnie/nie/nie
Rozmer pneumatík235/50 R20 vpredu a 255/45 R20 vzadu
Pohotovostná hmotnosť (kg)1949
Objem batožinového priestoru (l)470 / 1580
Svetlá výška podvozka (mm)186
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)2765; 4488; 1884; 1625

Elektromobily

Súvisiace témy: Škoda
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 14 943
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 575
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 3 765
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 371
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 066
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 693
  7. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 2 542
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 193
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Bývalý agent KGB a jeho 5 krát zbankrotovaný kamoš narážajú na realitu.
  2. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - Úvod + 1 kapitola
  3. Eva Bachletová: Prvý deň v práci
  4. Martin Fronk: Posledný cisár, prvý blahoslavený: Tragický príbeh Karola I.
  5. Viera Polakovičová: Francúzsky hudobný zážitok
  6. Jozef Sitko: Úryvky troch autentických príbehov z novej knihy 90-ročného autora
  7. Vladimír Bojničan: Súťaž: Nájdite konzervatívnu reformu, ktorá zvýšila životnú úroveň. Existuje vôbec taká?
  8. Michal Trenčanský: Koniec ilúzií: Školstvo potrebuje revolúciu, nie kozmetické úpravy
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 19 336
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 576
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 919
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 677
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 136
  6. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 128
  7. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 5 383
  8. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 315
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťZatvoriť reklamu