SME

Fiat Grande Panda ide do predaja. Pozrite si, koľko stojí

Ponúkne dostupný elektromobil.

Prvý Fiat Grande Panda na Slovensku. Prvý Fiat Grande Panda na Slovensku. (Zdroj: Tomáš Meňuš)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najdôležitejšia novinka značky Fiat pre tento rok sa cez víkend nečakane objavila na Salóne elektromobilov v bratislavskom Lamači.

Nová Grande Panda si tak už odbila svoju slovenskú premiéru. V rámci nej sme sa dozvedeli ceny aj to, ako bude vyzerať výbava. Neostane len pri elektrickej verzii.

Vloženie slovíčka Grande do názvu má svoje opodstatnenie a naposledy ho Fiat používal pri poslednej generácii Punta. Spomíname ho zámerne, lebo Grande Panda je jeho nepriamym pokračovateľom.

Zaujímavé bolo porovnať veľkú Pandu s Fiatom 600, ktorý je síce trochu dlhší, ale nižší a vnútri pôsobí stiesnenejšie.

SkryťVypnúť reklamu

Na dĺžku má Grande Panda 3990 mm a rázvor kolies je 2540 mm.

Oproti oblej predošlej generácii, ktorá mimochodom ostáva vo výrobe pod názvom Pandina, je novinka dlhšia o 304 mm, z toho v rázvore o 240 mm. Z najmenšieho A segmentu tak Grande Panda poskočila do B segmentu.

Pohodlne si v aute za seba sadne dvojica dospelých s výškou do 180 centimetrov a do kufra sa zmestí 361 litrov batožiny.

Vďaka svetlej výške podvozka 139 mm ju môžeme radiť medzi mestské crossovery. Predošlé generácie si obľúbili aj v horskom prostredí, keďže v ponuke bola aj verzia s pohonom všetkých kolies. Tá sa neskôr objaví aj pri Grande Pande, no zatiaľ má len pohon predných kolies. Jej príchod už zvestuje koncept Manifesto.

Štvrté vydanie Pandy je postavené na podvozkovej platforme Smart Car, ktorú má aj nový Citroën C3 či Opel Frontera. Okrem elektrickej verzie tak môže byť v ponuke aj benzínová s mild-hybridom. S najlacnejšou verziou bez základnej elektrifikácie a s manuálnou prevodovkou sa na rozdiel od Citroënu pri Fiate nepočíta.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Od elektromobilu späť k spaľovaciemu motoru, obľúbený Fiat 500 sa čoskoro vráti Čítajte 

Najprv ako elektromobil

Najprv boli známe len ceny elektrickej verzie, no už vieme tiež koľko stojí dostupnejšia hybridná verzia. Do konca roka ešte príde aj benzínová s manuálnou prevodovkou.

Začnime však elektrickou, ktorá má 44 kWh LFP batériu pre dojazd 320 kilometrov a elektromotor s výkonom 83 kW (113 koní) a krútiaci moment 122 Nm.

Pri nižšej výbave Red je cena za elektromobil od 24 490 eur. Je to len o 500 eur viac ako pri základnom Citroëne ë-C3, ktorý však najmä v interiéri pôsobí o dosť skromnejšie.

Výbava Red obsahuje manuálnu klimatizáciu, pixelové predné svetlá, 10,25-palcový displej infotainmentu s bezdrôtovým Apple Car Play aj Android Auto, 10-palcovú obrazovku prístrojového panelu, elektricky ovládané a vyhrievané zrkadlá, zadné parkovacie senzory, tempomat, elektrickú parkovaciu brzdu a elektricky ovládané okná vpredu aj vzadu.

SkryťVypnúť reklamu

Plechové 16-palcové disky kolies sú bez puklíc, ale v efektnej bielej farbe. Ďalšou zaujímavosťou je špirálový nabíjací kábel skrytý v prednej maske. Slúži pre pomalé AC nabíjanie s výkonom 7 kW pre čerpanie energie z verejného stĺpika alebo neskôr aj z pouličného osvetlenia.

Súvisiaci článok Nová Panda narástla a poskočila do vyššej triedy. Stále má zostať cenovo dostupná Čítajte 

V plnej výbave a neskôr aj v základe

Kto chce komfortnejšie vybavenú Grande Pandu, siahne po výbave La Prima, ktorá je v prípade elektrickej verzie k dispozícii od 26 990 eur.

Pridáva vyhrievané sedadlá, pixelové zadné svetlá, automatickú klimatizáciu, navigáciu, dažďový senzor, parkovaciu kameru aj senzory vpredu a vzadu, bezdrôtovú nabíjačku smartfónu a 17-palcové hliníkové disky kolies.

Na cenovo dostupnejšiu novú Grande Pandu Hybrid so spaľovacím motorom si ešte chvíľu počkáme, no už teraz je známe, že bude s cenou pod 19 000 eur. V Českej republike sa už predáva v prepočte od 18 290 eur v základnej výbave Pop.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tá je ekvivalentom stupňa You pri Citroëne C3. Namiesto vstavanej obrazovky infotainmentu bude len držiak na smartfón, zadné okná ostanú bez elektrického ovládania, pixelové svetlá nahradia klasické halogénové a stačiť musia čierne plechové disky kolies.

Pripomeňme, že pri Hybride ide o 1,2-litrový trojvalec s turbom a s výkonom 81 kW (110 koní) v kombinácii so 6-stupňovým dvojspojkovým automatom. Vďaka pomoci malého elektromotora a rekuperácie sľubuje spotrebu 5,1 litra.

Ani hybridná Grande Panda s cenou pod 19 000 eur nebude najlacnejšou v ponuke, tejto úlohy sa zhostí verzia s benzínovým motorom bez elektrickej pomoci, ktorý má výkon 74 kW (101 koní) a je so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Očakávaná cena je pod 16 000 eur.

Nové autá na trhu

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  6. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  7. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  8. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Hudba, smiech a festival plný vody: Liptov čaká rozlúčka s letom
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  5. Nový článokSpolupráca v oblasti lesnej pedagogiky v Bojniciach
  6. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba
  7. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 12 237
  2. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 9 940
  3. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 4 877
  4. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 3 415
  5. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 2 836
  6. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba 2 751
  7. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti 2 583
  8. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 1 690
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ernest Klotton: Jindřich Štreit je uznávaný český dokumentárny fotograf
  2. Martin Fronk: Blahoslavený Karol Habsburský a posledný pokus o obnovu monarchie v Maďarsku
  3. Marta Karchňáková: Firsts
  4. Peter Slamenik: Konflikt s dôchodcom
  5. Richard Vilkus: SAV vybavila Kotlára, teraz sa venujme dôležitým témam
  6. Miroslav Daniš: Pražská jar
  7. Juraj Droppa: Odborná debata skončila, začína politický spor
  8. Veronika Michalčíková: Rím (2): Pyramída v meste a divadlo, v ktorom zavraždili Júlia Cézara
  1. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi 46 196
  2. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 34 400
  3. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech! 22 796
  4. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma 19 598
  5. Michael Achberger: Supermarketové pasce: 10 "fitness" výrobkov, po ktorých priberáte 10 175
  6. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná. 8 285
  7. Juraj Kumičák: Najväčšia tanková bitka v dejinách 7 973
  8. Martin Fronk: Druhá Gaderská dolina? Objavte skrytý tiesňavový klenot v Kremnických vrchoch! 6 826
  1. Radko Mačuha: Sťahovanie kostola pod dúhovou vlajkou.
  2. Marcel Rebro: Slovenská veda: halušky s bryndzou, ortéza a analýza DNA
  3. Marcel Rebro: Máša, melón a plyšová opica
  4. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa. V srdci Slovenska.
  5. Igor Pogány: Ako prinútiť AI, aby vám našla nový koníček
  6. Marcel Rebro: Oči detí, ktorým Putin ukradol detstvo
  7. Radko Mačuha: Dnes je deň, keď nám Rusi zakázali ísť čínskou cestou.
  8. Marcel Rebro: Od „dočasného pobytu“ k denacifikácii: dejiny sa opakujú
SkryťZatvoriť reklamu