SME

Fiat Grande Panda ide do predaja. Pozrite si, koľko stojí

Ponúkne dostupný elektromobil.

Prvý Fiat Grande Panda na Slovensku. Prvý Fiat Grande Panda na Slovensku. (Zdroj: Tomáš Meňuš)

Najdôležitejšia novinka značky Fiat pre tento rok sa cez víkend nečakane objavila na Salóne elektromobilov v bratislavskom Lamači. Nová Grande Panda si tak už odbila svoju slovenskú premiéru. V rámci nej sme sa dozvedeli ceny aj to, ako bude vyzerať výbava.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vloženie slovíčka Grande do názvu má svoje opodstatnenie a naposledy ho Fiat používal pri poslednej generácii Punta. Spomíname ho zámerne, lebo Grande Panda je jeho nepriamym pokračovateľom.

Zaujímavé bolo porovnať veľkú Pandu s Fiatom 600, ktorý je síce trochu dlhší, ale nižší a vnútri pôsobí stiesnenejšie.

SkryťVypnúť reklamu

Na dĺžku má Grande Panda 3990 mm a rázvor kolies je 2540 mm. Oproti oblej predošlej generácii, ktorá mimochodom ostáva vo výrobe pod názvom Pandina, je novinka dlhšia o 304 mm, z toho v rázvore o 240 mm. Z najmenšieho A segmentu tak Grande Panda poskočila do B segmentu.

Pohodlne si v aute za seba sadne dvojica dospelých s výškou do 180 centimetrov a do kufra sa zmestí 361 litrov batožiny.

Súvisiaci článok Od elektromobilu späť k spaľovaciemu motoru, obľúbený Fiat 500 sa čoskoro vráti Čítajte 

Vďaka svetlej výške podvozka 139 mm ju môžeme radiť medzi mestské crossovery. Predošlé generácie si obľúbili aj v horskom prostredí, keďže v ponuke bola aj verzia s pohonom všetkých kolies. Tá sa má neskôr objaviť aj pri Grande Pande, no zatiaľ má len pohon predných kolies.

Auto je postavené na podvozkovej platforme Smart Car, ktorú má aj nový Citroën C3 či Opel Frontera. Okrem elektrickej verzie tak môže byť v ponuke aj benzínová s mild-hybridom. S najlacnejšou verziou bez základnej elektrifikácie a s manuálnou prevodovkou sa na rozdiel od Citroënu pri Fiate nepočíta.

SkryťVypnúť reklamu

Najprv ako elektromobil

Zatiaľ sú oficiálne známe len ceny elektrickej Grande Pandy, ktorá má 44 kWh LFP batériu pre dojazd 320 kilometrov a elektromotor s výkonom 83 kW (113 koní) a krútiaci moment 122 Nm.

Pri nižšej výbave Red je cena za elektromobil od 24 490 eur. Je to len o 500 eur viac ako pri základnom Citroëne ë-C3, ktorý však najmä v interiéri pôsobí o dosť skromnejšie.

Súvisiaci článok Nová Panda narástla a poskočila do vyššej triedy. Stále má zostať cenovo dostupná Čítajte 

Výbava Red obsahuje manuálnu klimatizáciu, pixelové predné svetlá, 10,25-palcový displej infotainmentu s bezdrôtovým Apple Car Play aj Android Auto, 10-palcovú obrazovku prístrojového panelu, elektricky ovládané a vyhrievané zrkadlá, zadné parkovacie senzory, tempomat, elektrickú parkovaciu brzdu a elektricky ovládané okná vpredu aj vzadu.

Plechové 16-palcové disky kolies sú bez puklíc, ale v efektnej bielej farbe. Ďalšou zaujímavosťou je špirálový nabíjací kábel skrytý v prednej maske. Slúži pre pomalé AC nabíjanie s výkonom 7 kW pre čerpanie energie z verejného stĺpika alebo neskôr aj z pouličného osvetlenia.

SkryťVypnúť reklamu

V plnej výbave a neskôr aj v základe

Kto chce komfortnejšie vybavenú Grande Pandu, siahne po výbave La Prima, ktorá je v prípade elektrickej verzie k dispozícii od 26 990 eur.

Pridáva vyhrievané sedadlá, pixelové zadné svetlá, automatickú klimatizáciu, navigáciu, dažďový senzor, parkovaciu kameru aj senzory vpredu a vzadu, bezdrôtovú nabíjačku smartfónu a 17-palcové hliníkové disky kolies.

Na cenovo dostupnejšiu novú Grande Pandu Hybrid so spaľovacím motorom si ešte chvíľu počkáme, v Českej republike sa už predáva v prepočte od 18 290 eur v základnej výbave Pop.

Tá je ekvivalentom stupňa You pri Citroëne C3. Miesto vstavanej obrazovky infotainmentu bude len držiak na smartfón, zadné okná ostanú bez elektrického ovládania, pixelové svetlá nahradia klasické halogénové a stačiť musia čierne plechové disky kolies.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pripomeňme, že pri Hybride ide o 1,2-litrový trojvalec s turbom a s výkonom 81 kW (110 koní) v kombinácii so 6-stupňovým dvojspojkovým automatom. Vďaka pomoci malého elektromotora a rekuperácie sľubuje spotrebu 5,1 litra.

Elektromobily

Súvisiace témy: Malé autá, Nové autá na trhu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 9 776
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 725
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 102
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 226
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 4 171
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 635
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 614
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 152
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anna Miľanová: Myslím, ľudia, sme determinovaní lokálne, telesne-spoločensky a preto nemáme vlohy pre hocijakú prácu!
  2. Ivan Hejda: Milé naše reštaurácie, neservírujte mi prosím vriacu polievku!
  3. Štefan Šturdzík: Vojna ktorá nemala byť teraz speje do kritického bodu.
  4. Viktor Pamula: Gusto nie je podľa môjho gusta
  5. Irena Šimuneková: Čriepky z Anglicka - Newbury
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Vladimír Bojničan: Z výkalov bič neupletieš – ani keby opozícia zrovna začala znášať zlaté vajíčka
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 085
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 12 929
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 174
  4. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 8 829
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 792
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 6 847
  7. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 5 893
  8. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 5 480
  1. Tupou Ceruzou: Pandemická
  2. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  3. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  4. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  5. Tupou Ceruzou: Krížovka
  6. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť?
  7. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  8. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
SkryťZatvoriť reklamu