Najdôležitejšia novinka značky Fiat pre tento rok sa cez víkend nečakane objavila na Salóne elektromobilov v bratislavskom Lamači. Nová Grande Panda si tak už odbila svoju slovenskú premiéru. V rámci nej sme sa dozvedeli ceny aj to, ako bude vyzerať výbava.
Rozmery Fiat Grande Panda:
- Rázvor: 2 540 mm
- Dĺžka: 3 999 mm
- Šírka: 1 763 mm
- Výška: 1 573 mm
- Kufor: 361 l
Vloženie slovíčka Grande do názvu má svoje opodstatnenie a naposledy ho Fiat používal pri poslednej generácii Punta. Spomíname ho zámerne, lebo Grande Panda je jeho nepriamym pokračovateľom.
Zaujímavé bolo porovnať veľkú Pandu s Fiatom 600, ktorý je síce trochu dlhší, ale nižší a vnútri pôsobí stiesnenejšie.
Na dĺžku má Grande Panda 3990 mm a rázvor kolies je 2540 mm. Oproti oblej predošlej generácii, ktorá mimochodom ostáva vo výrobe pod názvom Pandina, je novinka dlhšia o 304 mm, z toho v rázvore o 240 mm. Z najmenšieho A segmentu tak Grande Panda poskočila do B segmentu.
Pohodlne si v aute za seba sadne dvojica dospelých s výškou do 180 centimetrov a do kufra sa zmestí 361 litrov batožiny.

Vďaka svetlej výške podvozka 139 mm ju môžeme radiť medzi mestské crossovery. Predošlé generácie si obľúbili aj v horskom prostredí, keďže v ponuke bola aj verzia s pohonom všetkých kolies. Tá sa má neskôr objaviť aj pri Grande Pande, no zatiaľ má len pohon predných kolies.
Auto je postavené na podvozkovej platforme Smart Car, ktorú má aj nový Citroën C3 či Opel Frontera. Okrem elektrickej verzie tak môže byť v ponuke aj benzínová s mild-hybridom. S najlacnejšou verziou bez základnej elektrifikácie a s manuálnou prevodovkou sa na rozdiel od Citroënu pri Fiate nepočíta.
Najprv ako elektromobil
Zatiaľ sú oficiálne známe len ceny elektrickej Grande Pandy, ktorá má 44 kWh LFP batériu pre dojazd 320 kilometrov a elektromotor s výkonom 83 kW (113 koní) a krútiaci moment 122 Nm.
Pri nižšej výbave Red je cena za elektromobil od 24 490 eur. Je to len o 500 eur viac ako pri základnom Citroëne ë-C3, ktorý však najmä v interiéri pôsobí o dosť skromnejšie.

Výbava Red obsahuje manuálnu klimatizáciu, pixelové predné svetlá, 10,25-palcový displej infotainmentu s bezdrôtovým Apple Car Play aj Android Auto, 10-palcovú obrazovku prístrojového panelu, elektricky ovládané a vyhrievané zrkadlá, zadné parkovacie senzory, tempomat, elektrickú parkovaciu brzdu a elektricky ovládané okná vpredu aj vzadu.
Plechové 16-palcové disky kolies sú bez puklíc, ale v efektnej bielej farbe. Ďalšou zaujímavosťou je špirálový nabíjací kábel skrytý v prednej maske. Slúži pre pomalé AC nabíjanie s výkonom 7 kW pre čerpanie energie z verejného stĺpika alebo neskôr aj z pouličného osvetlenia.
V plnej výbave a neskôr aj v základe
Kto chce komfortnejšie vybavenú Grande Pandu, siahne po výbave La Prima, ktorá je v prípade elektrickej verzie k dispozícii od 26 990 eur.
Pridáva vyhrievané sedadlá, pixelové zadné svetlá, automatickú klimatizáciu, navigáciu, dažďový senzor, parkovaciu kameru aj senzory vpredu a vzadu, bezdrôtovú nabíjačku smartfónu a 17-palcové hliníkové disky kolies.
Na cenovo dostupnejšiu novú Grande Pandu Hybrid so spaľovacím motorom si ešte chvíľu počkáme, v Českej republike sa už predáva v prepočte od 18 290 eur v základnej výbave Pop.
Tá je ekvivalentom stupňa You pri Citroëne C3. Miesto vstavanej obrazovky infotainmentu bude len držiak na smartfón, zadné okná ostanú bez elektrického ovládania, pixelové svetlá nahradia klasické halogénové a stačiť musia čierne plechové disky kolies.
Pripomeňme, že pri Hybride ide o 1,2-litrový trojvalec s turbom a s výkonom 81 kW (110 koní) v kombinácii so 6-stupňovým dvojspojkovým automatom. Vďaka pomoci malého elektromotora a rekuperácie sľubuje spotrebu 5,1 litra.