Desať najlepších áut roka 2013 v našich testoch

Jediným kritériom výberu z viac ako šesťdesiatich áut sú pocity.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Vybrali sme autá, ktoré na nás zapôsobili najlepšie v rámci svojej kategórie a zaujali tiež ako celok. Niektoré potešili inováciami a iné praktickým využitím. Rok 2013 prial dobrým autám a s radosťou by sme zostavili aj dvadsiatku, ale našich najlepších je len desať.

Audi A3 sedan

(FOTO - TOMÁŠ KELEMENT)

Tretia verzia karosérie modelového radu A3 vyniká tuhosťou a eleganciou predĺženého zadku. Vďaka využitiu hliníka v prednej časti dokáže ľahké auto presvedčivo vykrajovať zákruty.

Audi si dalo záležať na jednoduchosti v interiéri a pocitoch z jazdy. Oproti predchádzajúcemu modelu Audi A3 je inovácia citeľná a viditeľná.

Pôvodný článok čítajte TU.

Range Rover Sport

(FOTO - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Veľké SUV dokáže len zriedkavo chytiť za srdce pre svoju cenu, veľkosť, hmotnosť a ťažkopádnosť. Nový Range Rover Sport je najľahší a najdynamickejší Range všetkých čias.

Odľahčené auto fascinuje dizajnom, jazdou a ľahkosťou, s akou prechádza zákruty. Jeho podvozok výborne absorbuje rozbité cesty a v teréne dokáže naozaj veľa. Oproti predchodcovi je drahší , ale výrazne lepší.

Pôvodný článok čítajte TU.

Škoda Rapid Spaceback

(FOTO - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Škoda Rapid Spaceback, bol asi najlepší nápad od Škody za ostatný čas. Auto, ktoré poslúži a pritom aj vyzerá celkom dobre.

Oku lahodí zadok bez natiahnutého kufra a v podstate od srdca môžeme auto odporučiť. Ako riešenie mobility na každý deň je to príjemné auto. Takto si predstavujeme Škodu, jednoduchú a bez zbytočností.

Pôvodný článok čítajte TU.

Peugeot 308

(FOTO - RASŤO CHVÁLA)

Novinka celkom dobre zvládla aj horšie slovenské cesty. Naftový motor neobťažuje hlukom a spotrebuje niečo málo cez štyri litre.

Peugeot 308 je pozoruhodný prírastok v nižšej strednej triede. Kupujem ho pre príťažlivý kokpit, odhlučnenie a vysokú kultúru jazdy. Existujú autá, ktoré človek chce len na základe pocitov za volantom a toto medzi ne patrí.

Pôvodný článok čítajte TU.

Suzuki SX4 S-Cross

(FOTO - RASŤO CHVÁLA)

Suzuki neprichádza často s novým modelom, ale keď sa už tak stane, je to prepracované hodnotné auto s vysokým pomerom úžitku aj vo vzťahu k dostupnosti pohonu všetkých kolies.

Suzuki SX4 S-Cross prináša nárast priestoru a schopný diesel. Novinka je plnohodnotné auto nižšej strednej triedy s vyššou svetlosťou podvozka a pohonom jednej alebo oboch náprav.

Pôvodný článok čítajte TU.

Jaguar F-TYPE

(FOTO - TOMÁŠ KELEMENT)

Už dávno sme nemali v rukách auto, ktoré urobí takú radosť a napriek modernej technike stavia na dobrých vlastnostiach starých športových áut. Ostrý zvuk vychádza z motora a nie z reproduktorov ako je to dnes módou.

Motor napriek prepĺňaniu miluje otáčky a prevodovka radí bleskurýchle. očakávanie sme mali podstatne nižšie a F-Type S ich vysoko prekonal.

Pôvodný článok čítajte TU.

Hyundai i10

(FOTO - RASŤO CHVÁLA)

Tesne pred záverom roka sme vyskúšal nový prírastok na rozmerovom vrchole miniáut. Zaujala na danú triedu nadštandardná výbava, priestor a jazdné vlastnosti.

Hyundai si dal záležať napriek nízkej cenovej hladine na materiáloch spracovaní detailov a kvalite radenia. Malý Hyundai i10 je tam kde boli pred pár rokmi autá o triedu väčšie.

Pôvodný článok čítajte TU.

Seat Leon

(FOTO - TOMÁŠ KELEMENT)

Ostro hranatý Leon dobre brzdí a ostáva užitočným autom na každý deň. Odhodlane zvláda rozbité cesty, má slušný priestor a jednoduché tvary.

V konečnom dôsledku je Leon čisté auto bez výmyslov, jednoduché vo svojej podstate a s dobrými jazdnými vlastnosťami. Táto generácia vrátila automobilku medzi dobré a cenovo prístupné kompaktné autá.

Pôvodný článok čítajte TU.

Renault Clio R.S.

(FOTO - RENAULT)

Športová ikona triedy malých áut úplne zmenila charakter. Clio je použiteľnejšie na každý deň, tiché na diaľnici, komfortnejšie a pri brzdení pokojnejšie. Stalo sa z neho auto, ktoré vám doma skôr "prejde" ako jediné rodinné auto, pretože ani manželku nebude obťažovať s ním jazdiť.

Pôvodný článok čítajte TU.

Toyota Auris

(FOTO - RASŤO CHVÁLA)

Asi najväčším pozitívnym prekvapením druhej generácie modelu Auris sú jazdné vlastnosti. Ak aj prekáža menej priestoru na zadných sedadlách, určite očarí pocit pri šoférovaní a výborná pozícia za volantom. Auris si zaslúži byť v prvej desiatky za veľký skok oproti predchodcovi.

Pôvodný článok čítajte TU.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 13 288
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 322
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 297
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 479
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 050
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 707
  7. Kam do tepla v januári? 1 992
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 806
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 648
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 999