Vybrali sme autá, ktoré na nás zapôsobili najlepšie v rámci svojej kategórie a zaujali tiež ako celok. Niektoré potešili inováciami a iné praktickým využitím. Rok 2013 prial dobrým autám a s radosťou by sme zostavili aj dvadsiatku, ale našich najlepších je len desať.
Audi A3 sedan
(FOTO - TOMÁŠ KELEMENT)
Tretia verzia karosérie modelového radu A3 vyniká tuhosťou a eleganciou predĺženého zadku. Vďaka využitiu hliníka v prednej časti dokáže ľahké auto presvedčivo vykrajovať zákruty.
Audi si dalo záležať na jednoduchosti v interiéri a pocitoch z jazdy. Oproti predchádzajúcemu modelu Audi A3 je inovácia citeľná a viditeľná.
Pôvodný článok čítajte TU.
Range Rover Sport
(FOTO - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)
Veľké SUV dokáže len zriedkavo chytiť za srdce pre svoju cenu, veľkosť, hmotnosť a ťažkopádnosť. Nový Range Rover Sport je najľahší a najdynamickejší Range všetkých čias.
Odľahčené auto fascinuje dizajnom, jazdou a ľahkosťou, s akou prechádza zákruty. Jeho podvozok výborne absorbuje rozbité cesty a v teréne dokáže naozaj veľa. Oproti predchodcovi je drahší , ale výrazne lepší.
Pôvodný článok čítajte TU.
Škoda Rapid Spaceback
(FOTO - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)
Škoda Rapid Spaceback, bol asi najlepší nápad od Škody za ostatný čas. Auto, ktoré poslúži a pritom aj vyzerá celkom dobre.
Oku lahodí zadok bez natiahnutého kufra a v podstate od srdca môžeme auto odporučiť. Ako riešenie mobility na každý deň je to príjemné auto. Takto si predstavujeme Škodu, jednoduchú a bez zbytočností.
Pôvodný článok čítajte TU.
Peugeot 308
(FOTO - RASŤO CHVÁLA)
Novinka celkom dobre zvládla aj horšie slovenské cesty. Naftový motor neobťažuje hlukom a spotrebuje niečo málo cez štyri litre.
Peugeot 308 je pozoruhodný prírastok v nižšej strednej triede. Kupujem ho pre príťažlivý kokpit, odhlučnenie a vysokú kultúru jazdy. Existujú autá, ktoré človek chce len na základe pocitov za volantom a toto medzi ne patrí.
Pôvodný článok čítajte TU.
Suzuki SX4 S-Cross
(FOTO - RASŤO CHVÁLA)
Suzuki neprichádza často s novým modelom, ale keď sa už tak stane, je to prepracované hodnotné auto s vysokým pomerom úžitku aj vo vzťahu k dostupnosti pohonu všetkých kolies.
Suzuki SX4 S-Cross prináša nárast priestoru a schopný diesel. Novinka je plnohodnotné auto nižšej strednej triedy s vyššou svetlosťou podvozka a pohonom jednej alebo oboch náprav.
Pôvodný článok čítajte TU.
Jaguar F-TYPE
(FOTO - TOMÁŠ KELEMENT)
Už dávno sme nemali v rukách auto, ktoré urobí takú radosť a napriek modernej technike stavia na dobrých vlastnostiach starých športových áut. Ostrý zvuk vychádza z motora a nie z reproduktorov ako je to dnes módou.
Motor napriek prepĺňaniu miluje otáčky a prevodovka radí bleskurýchle. očakávanie sme mali podstatne nižšie a F-Type S ich vysoko prekonal.
Pôvodný článok čítajte TU.
Hyundai i10
(FOTO - RASŤO CHVÁLA)
Tesne pred záverom roka sme vyskúšal nový prírastok na rozmerovom vrchole miniáut. Zaujala na danú triedu nadštandardná výbava, priestor a jazdné vlastnosti.
Hyundai si dal záležať napriek nízkej cenovej hladine na materiáloch spracovaní detailov a kvalite radenia. Malý Hyundai i10 je tam kde boli pred pár rokmi autá o triedu väčšie.
Pôvodný článok čítajte TU.
Seat Leon
(FOTO - TOMÁŠ KELEMENT)
Ostro hranatý Leon dobre brzdí a ostáva užitočným autom na každý deň. Odhodlane zvláda rozbité cesty, má slušný priestor a jednoduché tvary.
V konečnom dôsledku je Leon čisté auto bez výmyslov, jednoduché vo svojej podstate a s dobrými jazdnými vlastnosťami. Táto generácia vrátila automobilku medzi dobré a cenovo prístupné kompaktné autá.
Pôvodný článok čítajte TU.
Renault Clio R.S.
(FOTO - RENAULT)
Športová ikona triedy malých áut úplne zmenila charakter. Clio je použiteľnejšie na každý deň, tiché na diaľnici, komfortnejšie a pri brzdení pokojnejšie. Stalo sa z neho auto, ktoré vám doma skôr "prejde" ako jediné rodinné auto, pretože ani manželku nebude obťažovať s ním jazdiť.
Pôvodný článok čítajte TU.
Toyota Auris
(FOTO - RASŤO CHVÁLA)
Asi najväčším pozitívnym prekvapením druhej generácie modelu Auris sú jazdné vlastnosti. Ak aj prekáža menej priestoru na zadných sedadlách, určite očarí pocit pri šoférovaní a výborná pozícia za volantom. Auris si zaslúži byť v prvej desiatky za veľký skok oproti predchodcovi.
Pôvodný článok čítajte TU.