SME

Desať najlepších áut roka 2013 v našich testoch

Jediným kritériom výberu z viac ako šesťdesiatich áut sú pocity.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Vybrali sme autá, ktoré na nás zapôsobili najlepšie v rámci svojej kategórie a zaujali tiež ako celok. Niektoré potešili inováciami a iné praktickým využitím. Rok 2013 prial dobrým autám a s radosťou by sme zostavili aj dvadsiatku, ale našich najlepších je len desať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Audi A3 sedan

(FOTO - TOMÁŠ KELEMENT)

Tretia verzia karosérie modelového radu A3 vyniká tuhosťou a eleganciou predĺženého zadku. Vďaka využitiu hliníka v prednej časti dokáže ľahké auto presvedčivo vykrajovať zákruty.

Audi si dalo záležať na jednoduchosti v interiéri a pocitoch z jazdy. Oproti predchádzajúcemu modelu Audi A3 je inovácia citeľná a viditeľná.

SkryťVypnúť reklamu

Pôvodný článok čítajte TU.

Range Rover Sport

(FOTO - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Veľké SUV dokáže len zriedkavo chytiť za srdce pre svoju cenu, veľkosť, hmotnosť a ťažkopádnosť. Nový Range Rover Sport je najľahší a najdynamickejší Range všetkých čias.

Odľahčené auto fascinuje dizajnom, jazdou a ľahkosťou, s akou prechádza zákruty. Jeho podvozok výborne absorbuje rozbité cesty a v teréne dokáže naozaj veľa. Oproti predchodcovi je drahší , ale výrazne lepší.

Pôvodný článok čítajte TU.

Škoda Rapid Spaceback

(FOTO - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Škoda Rapid Spaceback, bol asi najlepší nápad od Škody za ostatný čas. Auto, ktoré poslúži a pritom aj vyzerá celkom dobre.

Oku lahodí zadok bez natiahnutého kufra a v podstate od srdca môžeme auto odporučiť. Ako riešenie mobility na každý deň je to príjemné auto. Takto si predstavujeme Škodu, jednoduchú a bez zbytočností.

SkryťVypnúť reklamu

Pôvodný článok čítajte TU.

Peugeot 308

(FOTO - RASŤO CHVÁLA)

Novinka celkom dobre zvládla aj horšie slovenské cesty. Naftový motor neobťažuje hlukom a spotrebuje niečo málo cez štyri litre.

Peugeot 308 je pozoruhodný prírastok v nižšej strednej triede. Kupujem ho pre príťažlivý kokpit, odhlučnenie a vysokú kultúru jazdy. Existujú autá, ktoré človek chce len na základe pocitov za volantom a toto medzi ne patrí.

Pôvodný článok čítajte TU.

Suzuki SX4 S-Cross

(FOTO - RASŤO CHVÁLA)

Suzuki neprichádza často s novým modelom, ale keď sa už tak stane, je to prepracované hodnotné auto s vysokým pomerom úžitku aj vo vzťahu k dostupnosti pohonu všetkých kolies.

Suzuki SX4 S-Cross prináša nárast priestoru a schopný diesel. Novinka je plnohodnotné auto nižšej strednej triedy s vyššou svetlosťou podvozka a pohonom jednej alebo oboch náprav.

SkryťVypnúť reklamu

Pôvodný článok čítajte TU.

Jaguar F-TYPE

(FOTO - TOMÁŠ KELEMENT)

Už dávno sme nemali v rukách auto, ktoré urobí takú radosť a napriek modernej technike stavia na dobrých vlastnostiach starých športových áut. Ostrý zvuk vychádza z motora a nie z reproduktorov ako je to dnes módou.

Motor napriek prepĺňaniu miluje otáčky a prevodovka radí bleskurýchle. očakávanie sme mali podstatne nižšie a F-Type S ich vysoko prekonal.

Pôvodný článok čítajte TU.

Hyundai i10

(FOTO - RASŤO CHVÁLA)

Tesne pred záverom roka sme vyskúšal nový prírastok na rozmerovom vrchole miniáut. Zaujala na danú triedu nadštandardná výbava, priestor a jazdné vlastnosti.

Hyundai si dal záležať napriek nízkej cenovej hladine na materiáloch spracovaní detailov a kvalite radenia. Malý Hyundai i10 je tam kde boli pred pár rokmi autá o triedu väčšie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pôvodný článok čítajte TU.

Seat Leon

(FOTO - TOMÁŠ KELEMENT)

Ostro hranatý Leon dobre brzdí a ostáva užitočným autom na každý deň. Odhodlane zvláda rozbité cesty, má slušný priestor a jednoduché tvary.

V konečnom dôsledku je Leon čisté auto bez výmyslov, jednoduché vo svojej podstate a s dobrými jazdnými vlastnosťami. Táto generácia vrátila automobilku medzi dobré a cenovo prístupné kompaktné autá.

Pôvodný článok čítajte TU.

Renault Clio R.S.

(FOTO - RENAULT)

Športová ikona triedy malých áut úplne zmenila charakter. Clio je použiteľnejšie na každý deň, tiché na diaľnici, komfortnejšie a pri brzdení pokojnejšie. Stalo sa z neho auto, ktoré vám doma skôr "prejde" ako jediné rodinné auto, pretože ani manželku nebude obťažovať s ním jazdiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pôvodný článok čítajte TU.

Toyota Auris

(FOTO - RASŤO CHVÁLA)

Asi najväčším pozitívnym prekvapením druhej generácie modelu Auris sú jazdné vlastnosti. Ak aj prekáža menej priestoru na zadných sedadlách, určite očarí pocit pri šoférovaní a výborná pozícia za volantom. Auris si zaslúži byť v prvej desiatky za veľký skok oproti predchodcovi.

Pôvodný článok čítajte TU.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 234
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 463
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 186
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 159
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 762
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 708
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 680
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 944
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  2. Eva Bachletová: Naše svetlo
  3. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  4. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  5. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  6. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  7. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  8. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 34 579
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 812
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 405
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 826
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 395
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 111
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 343
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 338
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu