SME

Nový Peugeot 5008 ide do predaja, podarí sa mu zaujať cenou?

Na elektrickú verziu si ešte treba počkať.

Peugeot e-5008Peugeot e-5008 (Zdroj: Peugeot)

Peugeot vyriešil odpoveď na Škodu Kodiaq aj Enyaq v jednom balení. Tretia generácia rodinného modelu 5008 môže mať elektrický pohon, ale stále aj spaľovacie motory. Po jarnej premiére teraz vstupuje na trh.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Väčší a praktickejší súrodenec Peugeotu 3008 dostal novú koncernovú platformu STLA Medium, ktorá umožňuje v prípade elektromobilu zástavbu batérie s väčšou kapacitou a tiež modulárne riešenia.

Narástol a má väčší kufor

Od Peugeotu 3008 je 5008 dlhší o 249 milimetrov, z toho 162 v prospech dlhšieho rázvoru kolies. Väčší je vďaka tomu nielen kufor o 228 litrov, ale aj priestor pre posádku na zadných sedadlách.

SkryťVypnúť reklamu

S celkovou dĺžkou 4791 mm sú konkurentmi 5008 nielen Škoda Kodiaq, ale aj Renault Espace, Honda CR-V, SsangYong Torres či Mazda CX-60.

Pri pohonoch budú na výber až tri elektrické verzie, zatiaľ najsilnejšia z nich sa v cenníku neobjavila.

Elektrina v hlavnej úlohe

Slabšia elektrická verzia má výkon elektromotora 157 kW (210 koní) a krútiaci moment 343 Nm. Kombinuje sa so 73 kWh NMC batériou zabezpečujúcou dojazd vyše 500 km.

Silnejšia e-5008 má 170 kW (230 koní) a krútiaci moment 345 Nm. Lákadlom nie sú v tomto prípade podobné hodnoty výkonu, ale fakt, že trochu silnejšia verzia sa ponúka s väčšou 98 kWh batériou. Tá má zabezpečiť dojazd 680 kilometrov. Okrem veľkej Kie EV9 zatiaľ takáto veľká batéria nie je medzi mainstreamovými značkami rozšírená.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Peugeot 5008 je vysvetlením, prečo už o MPV nie je záujem (test) Čítajte 

V oboch prípadoch má e-5008 pohon predných kolies. So štvorkolkou sa však tiež počíta, bude mať výkon 240 kW (320 koní) a zrejme príde na trh neskôr.

Maximálny nabíjací výkon je 160 kW a auto nepodporuje funkcie odovzdávania či ukladania energie pre domácnosť (V2H) ani napájanie spotrebičov s výkonom vyšším ako 3,6 kW.

Aj ako hybrid so spaľovacími motormi

Ďalšou možnosťou je plug-in hybrid. Ten využíva 1,6-litrový štvorvalec v kombinácii s elektromotorom a 7-stupňovým automatom.

Systémový výkon je v takomto prípade 144 kW (195 koní) a motor aj elektromotor sú spriahnuté so 7-stupňovou automatickou prevodovkou. Elektrický dojazd na jedno nabitie sa pohybuje okolo 80 kilometrov.

U nás zrejme najrozšírenejšou verziou bude benzínový mild-hybrid, s ktorým sme sa už stretli v teste nového Peugeotu 3008. Aj tu ide o 1,2-litrový trojvalec PureTech s reťazovým rozvodom a elektromotorom v 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovke.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Nový Peugeot 3008 je vo vnútri skvelý, ale čo zvyšok auta? (test) Čítajte 

Kým ostatné motorizácie majú vzadu viacprvkovú nápravu, pri trojvalci si musí 5008 vystačiť s jednoduchou zadnou nápravou.

Motor si k nižším emisiám pomáha 48-voltovou technológiou so štartér generátorom a drobnou 0,43 kWh batériou. V určitých podmienkach vie ísť krátke úseky len na elektrinu.

Po predstavení motorizácii sa už dostávame k cenám.

Cenník
Peugeot 5008
1,2 Hybrid 136 k
6 AT
1,6 Plug-in 195 k
7AT
Elektro 210 k
73 kWh
Elektro 230 k
98 kWh
Allure34 490 €44 790 €47 490 €51 490 €
GT38 490 €48 790 €51 490 €55 490 €

Lacnejší ako konkurenti?

S výbavou Allure štartuje 5008 s cenou od 34 490 eur. Pripomeňme, že cena je za trojvalcový mild-hybrid. Oproti Renaultu Espace s trojvalcovým full-hybridom je 5008 lacnejšia o vyše 5 400 eur a od Škody Kodiaq so štvorvalcovým mild-hybridom je základná cena nižšia o 780 eur.

Plug-in hybridný Peugeot 5008 je od 44 790 eur a elektromobil e-5008 od 47 490 eur.

Výbava obsahuje automatickú dvojzónovú klimatizáciu, bezkľúčové odomykanie a štartovanie, vyhrievané sedadlá s ortopedickým AGR certifikátom, panoramatický i-Cockpit s dvoma 10-palcovými obrazovkami, bezdrôtové pripojenie smartfónu, LED svetlá, zadné parkovacie senzory s cúvacou kamerou, vyhrievané a sklopné spätné zrkadlá a 19-palcové hliníkové disky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vyššia výbava GT je od 38 490 eur a pridáva adaptívne pixelové LED svetlá s funkciou prepínania diaľkových, navigáciu, vyhrievaný volant, predné parkovacie senzory, adaptívny tempomat s poloautonómnou jazdou v kolóne, 21-palcovú obrazovku i-Cockpitu s možnosťou konfigurácie najpoužívanejších funkcií pomocou digitálnych tlačidiel i-Toggles na samostatnej 9,7-palcovej obrazovke.

Peugeot sa chváli, že 5008 vyrába doma vo francúzskom Sochaux, aj batéria je z Douvrinu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  2. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  3. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  5. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu
  6. eFleet Day 2025: Poznáme program a prezentujúcich
  7. S Kauflandom môže pomôcť každý, štartuje zbierka potravín
  8. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom
  1. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  2. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  3. Jedinečný koncert EURYTHMICS v Bratislave
  4. LOVESTREAM Festival oznamuje prvú vlnu interpretov
  5. Knižnice získavajú novú príležitosť
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 448
  2. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 319
  3. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 5 637
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 998
  5. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 4 978
  6. Ísť do kúpeľov je IN 4 795
  7. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 577
  8. Vypite bar s ministrom, teraz za polovičnú cenu 4 433
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Michal Porubän: Bravoooó, naša neschopná vláda ide ďalej vraždiť (naše chovy).
  2. Otilia Horrocks: Flexibilná Európa : Slovensko OUT
  3. Elena Antalová: Slovenské správy nepozerám, uľavuje sa mi
  4. Vladimír Bojničan: Ako náboženský dogmatizmus pripravil pôdu pre dnešný dezinformačný chaos
  5. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  6. Vladimír Bojničan: Dieťa nie je majetok. Prečo musia byť jeho práva nadradené náboženskej slobode rodičov
  7. Jozef Javurek: Anamnéza, nielen Dunaj
  8. Roland Vizner: Americké clá na automobily a súčiastky zasiahnu najviac Nemecko a Slovensko. Ako utrpí slovenský export? 3/4 slovenského vývozu do USA tvoria autá.
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 49 746
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 41 499
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 23 191
  4. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 19 399
  5. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 7 912
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 7 406
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 721
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 713
  1. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  2. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  3. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  4. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  5. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
  6. Radko Mačuha: Ficovi zdochla koza a preto Slovensku zdochne celé stádo.
  7. Tupou Ceruzou: Žandári
  8. Tupou Ceruzou: Mimoriadna situácia
SkryťZatvoriť reklamu