Peugeot vyriešil odpoveď na Škodu Kodiaq aj Enyaq v jednom balení. Tretia generácia rodinného modelu 5008 môže mať elektrický pohon, ale stále aj spaľovacie motory. Po jarnej premiére teraz vstupuje na trh.
Väčší a praktickejší súrodenec Peugeotu 3008 dostal novú koncernovú platformu STLA Medium, ktorá umožňuje v prípade elektromobilu zástavbu batérie s väčšou kapacitou a tiež modulárne riešenia.
Narástol a má väčší kufor
Od Peugeotu 3008 je 5008 dlhší o 249 milimetrov, z toho 162 v prospech dlhšieho rázvoru kolies. Väčší je vďaka tomu nielen kufor o 228 litrov, ale aj priestor pre posádku na zadných sedadlách.
Rozmery Peugeot 5008:
- Rázvor: 2 901 mm
- Dĺžka: 4 791 mm
- Šírka: 1 895 mm
- Výška: 1 694 mm
- Kufor: 748 l
S celkovou dĺžkou 4791 mm sú konkurentmi 5008 nielen Škoda Kodiaq, ale aj Renault Espace, Honda CR-V, SsangYong Torres či Mazda CX-60.
Pri pohonoch budú na výber až tri elektrické verzie, zatiaľ najsilnejšia z nich sa v cenníku neobjavila.
Elektrina v hlavnej úlohe
Slabšia elektrická verzia má výkon elektromotora 157 kW (210 koní) a krútiaci moment 343 Nm. Kombinuje sa so 73 kWh NMC batériou zabezpečujúcou dojazd vyše 500 km.
Silnejšia e-5008 má 170 kW (230 koní) a krútiaci moment 345 Nm. Lákadlom nie sú v tomto prípade podobné hodnoty výkonu, ale fakt, že trochu silnejšia verzia sa ponúka s väčšou 98 kWh batériou. Tá má zabezpečiť dojazd 680 kilometrov. Okrem veľkej Kie EV9 zatiaľ takáto veľká batéria nie je medzi mainstreamovými značkami rozšírená.

V oboch prípadoch má e-5008 pohon predných kolies. So štvorkolkou sa však tiež počíta, bude mať výkon 240 kW (320 koní) a zrejme príde na trh neskôr.
Maximálny nabíjací výkon je 160 kW a auto nepodporuje funkcie odovzdávania či ukladania energie pre domácnosť (V2H) ani napájanie spotrebičov s výkonom vyšším ako 3,6 kW.
Čo je nové:
- Nová podvozková platforma STLA Medium.
- Prvýkrát aj s plug-in hybridom.
- Dve plne elektrické verzie e-5008.
- Diesel už v ponuke nie je.
- Možnosť pohonu všetkých kolies (príde neskôr s treťou elektrickou verziou).
- Až 98 kWh batéria s dojazdom 680 km alebo 73 kWh s dojazdom 504 km.
- Tretí rad sedadiel je štandardom.
- Väčší 748-litorvý kufor.
- Konfigurovateľné tlačidlá i-Toggles.
Aj ako hybrid so spaľovacími motormi
Ďalšou možnosťou je plug-in hybrid. Ten využíva 1,6-litrový štvorvalec v kombinácii s elektromotorom a 7-stupňovým automatom.
Systémový výkon je v takomto prípade 144 kW (195 koní) a motor aj elektromotor sú spriahnuté so 7-stupňovou automatickou prevodovkou. Elektrický dojazd na jedno nabitie sa pohybuje okolo 80 kilometrov.
U nás zrejme najrozšírenejšou verziou bude benzínový mild-hybrid, s ktorým sme sa už stretli v teste nového Peugeotu 3008. Aj tu ide o 1,2-litrový trojvalec PureTech s reťazovým rozvodom a elektromotorom v 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovke.

Kým ostatné motorizácie majú vzadu viacprvkovú nápravu, pri trojvalci si musí 5008 vystačiť s jednoduchou zadnou nápravou.
Motor si k nižším emisiám pomáha 48-voltovou technológiou so štartér generátorom a drobnou 0,43 kWh batériou. V určitých podmienkach vie ísť krátke úseky len na elektrinu.
Po predstavení motorizácii sa už dostávame k cenám.
Cenník Peugeot 5008 | 1,2 Hybrid 136 k 6 AT | 1,6 Plug-in 195 k 7AT | Elektro 210 k 73 kWh | Elektro 230 k 98 kWh |
Allure | 34 490 € | 44 790 € | 47 490 € | 51 490 € |
GT | 38 490 € | 48 790 € | 51 490 € | 55 490 € |
Lacnejší ako konkurenti?
S výbavou Allure štartuje 5008 s cenou od 34 490 eur. Pripomeňme, že cena je za trojvalcový mild-hybrid. Oproti Renaultu Espace s trojvalcovým full-hybridom je 5008 lacnejšia o vyše 5 400 eur a od Škody Kodiaq so štvorvalcovým mild-hybridom je základná cena nižšia o 780 eur.
Plug-in hybridný Peugeot 5008 je od 44 790 eur a elektromobil e-5008 od 47 490 eur.
Výbava obsahuje automatickú dvojzónovú klimatizáciu, bezkľúčové odomykanie a štartovanie, vyhrievané sedadlá s ortopedickým AGR certifikátom, panoramatický i-Cockpit s dvoma 10-palcovými obrazovkami, bezdrôtové pripojenie smartfónu, LED svetlá, zadné parkovacie senzory s cúvacou kamerou, vyhrievané a sklopné spätné zrkadlá a 19-palcové hliníkové disky.
Vyššia výbava GT je od 38 490 eur a pridáva adaptívne pixelové LED svetlá s funkciou prepínania diaľkových, navigáciu, vyhrievaný volant, predné parkovacie senzory, adaptívny tempomat s poloautonómnou jazdou v kolóne, 21-palcovú obrazovku i-Cockpitu s možnosťou konfigurácie najpoužívanejších funkcií pomocou digitálnych tlačidiel i-Toggles na samostatnej 9,7-palcovej obrazovke.
Peugeot sa chváli, že 5008 vyrába doma vo francúzskom Sochaux, aj batéria je z Douvrinu.