SME

Slovenské auto roka má dvoch víťazov, jeden z nich sa už nepredáva

Porota im udelila zhodný počet bodov.

Víťazom Slovenského auta roka 2020 sú Suzuki Jimny a Toyota CorollaVíťazom Slovenského auta roka 2020 sú Suzuki Jimny a Toyota Corolla (Zdroj: Suzuki, Toyota)

BRATISLAVA. Svet áut býva nevyspytateľný.

Aktuálne čelí škrtaniu viacerých modelov kvôli prísnym emisiám, zastavovaniu výroby a rušeniu podujatí pre obavy z koronavírusu, ale aj víťazstvu v ankete pre auto, ktoré si už ani nekúpite.

Ocenenie Slovenské auto roka 2020 totiž prinieslo hneď dve prekvapenia. Prvým je výsledok 15-člennej poroty, ktorá sa skladá z 15 slovenských automobilových novinárov.

Tí sa museli rozhodnúť, ktorého zo siedmich finalistov vyberú. Každý mal k dispozícii 25 bodov, ktoré mohol ľubovoľne rozdeliť, no najmenej medzi tri autá.

SkryťVypnúť reklamu

Za 24 rokov ankety sa ešte nestalo, aby najviac bodov získali zhodne hneď dve autá. Sú nimi Suzuki Jimny a Toyota Corolla. Obaja Japonci majú po 68 bodov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zhodou okolností takáto situácia nastala minulý rok aj pri ankete Európske auto roka 2019, keď 250 bodov vyšlo pre Jaguar I-Pace aj pre Alpine A110.

Narozdiel od slovenskej ankety však bolo prídavné rozstrelové bodovanie vďaka ktorému vyhral elektrický I-Pace.

Druhou tohtoročnou zvláštnosťou je fakt, že vyhralo Suzuki Jimny, ktoré v aktuálnom cenníku ani nenájdete.

Súvisiaci článok Európskym autom roka 2020 je Peugeot 208 vyrábaný v Trnave Čítajte 

Už v januári sa totiž objavila informácia, že napriek veľkému záujmu o drobný off-road, musí Suzuki obmedziť jeho výrobu, lebo Jimny má vysoké emisie oxidu uhličitého.

Nestalo sa prvýkrát, keď Slovenským autom roka je model, ktorého je našich cestách ako šafranu. V roku 2018 napríklad vyhrala Kia Stinger a v roku 2001 Peugeot 607.

SkryťVypnúť reklamu

Po Jimny a Corolle ten rok skončil na druhom mieste Peugeot 208, na treťom Subaru Forester, štvrté miesto patrí Renaultu Clio, piate Škode Scala a na šiestom sa umiestnila Kia XCeed. Aké boli kritériá bodovania aj to, koľko bodov jednotliví novinári autám udelili, sa opäť nedozvieme.

Našťastie je tu ešte jeden víťaz v podobe Toyoty Corolla, ktorej u nás rastie popularita.

Hoci minulý rok ešte len vstupovala na slovenský trh, stihlo sa z nej predať 1326 kusov, čím sa zaradila na siedme miesto v kategórii C-segmentu. Vo svete je Corolla celkovo najpredávanejším osobným autom.

Suzuki
Odoberať tému

Súvisiace témy: Toyota Corolla
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 19 863
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 434
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 651
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 399
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 041
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 220
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 656
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 512
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Timotej Opálek: Mumford & Sons - Rushmere
  2. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  3. Eva Záhorská: Katastrofa menom Slintačka a krívačka
  4. Aleksander Prętnicki: Bratislavský Expres - Vlna tieňov
  5. Adrián Néma: Kde zmizla láska?
  6. Dušan Piršel: Vojna je ničota a strata ľudskosti
  7. Ondřej Havelka: Nahé dredaté krásky, ultimátní svoboda a posvátné konopí. Rastafariánství v JAR
  8. Ján Škerko: Sedem minút v nebi. Čo sa to včera stalo
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 894
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 389
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 455
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 744
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 436
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 12 378
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 041
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 777
  1. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  2. Tupou Ceruzou: Businessman
  3. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  4. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  7. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  8. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
SkryťZatvoriť reklamu