SME

Renault zverejnil ceny štýlovej retro novinky R5

Tepelné čerpadlo aj predhrev sú štandardom.

Renault 5 E-TechRenault 5 E-Tech (Zdroj: Renault )

Jedna z najvýraznejších automobilových noviniek minulého roka sa dočkala slovenského cenníka. Do predaja mieri Renault 5 E-Tech v dvoch verziách, no cenovo dostupný elektromobil prenechá až chystanému Twingu. Napriek tomu je R5 lacnejšia ako väčšina konkurentov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Necelé štyri metre dlhý hatchback v ponuke značky je náhradou za model Zoe, ktorý patril k prvým veľkosériovo vyrábaným elektromobilom v Európe. Namiesto oblého dizajnu Francúzi tentoraz stavili na ostrejšie línie.

Rozmerovo ide stále o typického zástupcu B-segmentu, konkurentmi s elektrickým pohonom sú Peugeot e-208, Opel Corsa-e, Mini Cooper E aj menší Fiat 500e. Lacnejší v základe je potom už len Citroën ë-C3 a menšie autá ako Dacia Spring a Hyundai Inster. Pridať sa ešte môže Fiat Grande Panda.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Nový Renault 5 robí radosť vodičovi aj jeho okoliu (prvá jazda) Čítajte 

S rozumnými parametrami

Na výber sú dve verzie R5, ktoré sa líšia výkonom aj kapacitou batérie.

Do mestského prostredia je R5 Urban Range s výkonom elektromotora 90 kW (122 koní) a krútiacim momentom 225 Nm. Poháňané sú vždy len predné kolesá.

Batéria s kapacitou 40 kWh má stačiť na dojazd 312 kilometrov, maximálny nabíjací výkon je 80 kW, z 15 na 80 percent sa vtedy R5 nabije za polhodinu. Zrýchlenie z nuly na sto trvá 9 sekúnd a maximálna rýchlosť je 150 km/h.

Silnejšia verzia R5 Comfort Range má elektromotor s výkonom 110 kW (150 koní) a krútiaci moment 245 Nm. Väčšia kapacita batérie 52 kWh má pokryť dojazd 410 kilometrov. Zrýchlenie z nuly na sto trvá 8 sekúnd, na päťdesiatku stačia 3,3 sekundy.

Vyšší je aj maximálny nabíjací výkon 100 kW, vďaka ktorému sa batéria nabije z 15 na 80 percent za rovnakých 30 minút ako pri R5 Urban Range.

SkryťVypnúť reklamu

Obe verzie podporujú možnosť obojsmerného nabíjania (BiDi), cez AC konektor sa dá pripojiť adaptér pre spotrebiče do 3,7 kW (V2L) alebo napájať domácnosť (V2H), či odovzdávať energiu späť do siete (V2G) 11 kW.

Lepšia základná výbava alebo cena za komfort

Dostávame sa k cene a výbave Renaultu 5. Základná výbava Evolution začína na Slovensku od 27 500 eur a ponúka celkom bohatý štandard, no je len pre verziu Urban Range s menšou batériou.

Cenník Renault 5 E-TechUrban Range
40 kWh
Comfort Range
52 kWh
Evolution27 500 €
Techno29 500 €32 500 €
Iconic Cinq31 500 €34 500 €

Súčasťou výbavy je tepelné čerpadlo, vyhrievanie batérie, predné a zadné full-LED svetlá, infotainment openR link s 10-palcovou obrazovkou, zadné parkovacie senzory, automatická klimatizácia, bezkľúčové odomykanie aj štartovanie, 18-palcové kolesá na plechových diskoch s puklicami Disco, elektronická parkovacia brzda a automatické prepínanie diaľkových svetiel.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Renault sa vrátil k najúspešnejšiemu modelu, ale doprial mu modernú formu Čítajte 

Vyššia výbava Techno je od 29 500 eur, v prípade verzie Comfort Range cena začína od 32 500 eur. Pridáva sa adaptívny tempomat, funkcia auto hold, stredová konzola s lakťovou opierkou, voľba jazdných režimov, navigácia aj online služby Google, hlasový asistent, elektrické sklápanie zrkadiel, 18-palcové hliníkové disky a štýlový ukazovateľ stavu nabitia na kapote.

Vrcholom ponuky je výbava Iconic Cinq od 31 500 eur. Spoznáte ju podľa čiernej strechy s červeným pásom po bokoch, pridávajú sa vyhrievané sedadlá aj volant, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča, predné a bočné parkovacie senzory, parkovací asistent.

Príplatky zlepšujú možnosti výbav

Možnosti konfigurácie zlepšujú viaceré príplatkové balíky, napríklad aj najnižšia výbava môže mať za 350 eur vyhrievaný volant aj sedadlá vrátane elektrického nastavenia vodičovho.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu, sledovanie mŕtvych uhlov aj bezpečné cúvanie na cestu ostáva pre všetky výbavy za príplatok. Platí to aj o adaptéri pre V2L či prémiovom audiosystéme Harman Kardon s deviatimi reproduktormi.

Priplatiť sa, samozrejme, dá aj sa personalizáciu auta vo forme polepov karosérie a metalických farieb. Štandardná je zelená Pop. Podobne sa dá vyšperkovať rôznymi detailmi aj interiér auta.

Elektromobily

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 066
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 455
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 4 054
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 431
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 115
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 699
  7. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 2 256
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 248
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomas Hlavaty: Sankcie proti Rusku označil Fico za "mor". Mor ho!
  2. Viktor Pamula: Čo znamená športová hala v Handlovej pre Slovensko ?
  3. Miroslav Ferkl: Solovjov kód 86 47.
  4. Stano Sládek: Je jedno, na ktorej strane barikády stojíme
  5. Štefan Šturdzík: Bývalý agent KGB a jeho 5 krát zbankrotovaný kamoš narážajú na realitu.
  6. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - Úvod + 1 kapitola
  7. Eva Bachletová: Prvý deň v práci
  8. Martin Fronk: Posledný cisár, prvý blahoslavený: Tragický príbeh Karola I.
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 21 446
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 601
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 948
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 687
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 321
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 161
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 323
  8. Jozef Pivarník: Rovnako veľký, ale násobne chudobnejší: Prečo je rozdiel medzi Slovenskom a Švajčiarskom taký priepastný? 4 813
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťZatvoriť reklamu