SME

Renault zverejnil ceny štýlovej retro novinky R5

Tepelné čerpadlo aj predhrev sú štandardom.

Renault 5 E-TechRenault 5 E-Tech (Zdroj: Renault )

Jedna z najvýraznejších automobilových noviniek minulého roka sa dočkala slovenského cenníka. Do predaja mieri Renault 5 E-Tech v dvoch verziách, no cenovo dostupný elektromobil prenechá až chystanému Twingu. Napriek tomu je R5 lacnejšia ako väčšina konkurentov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Necelé štyri metre dlhý hatchback v ponuke značky je náhradou za model Zoe, ktorý patril k prvým veľkosériovo vyrábaným elektromobilom v Európe. Namiesto oblého dizajnu Francúzi tentoraz stavili na ostrejšie línie.

Rozmerovo ide stále o typického zástupcu B-segmentu, konkurentmi s elektrickým pohonom sú Peugeot e-208, Opel Corsa-e, Mini Cooper E aj menší Fiat 500e. Lacnejší v základe je potom už len Citroën ë-C3 a menšie autá ako Dacia Spring a Hyundai Inster. Pridať sa ešte môže Fiat Grande Panda.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Nový Renault 5 robí radosť vodičovi aj jeho okoliu (prvá jazda) Čítajte 

S rozumnými parametrami

Na výber sú dve verzie R5, ktoré sa líšia výkonom aj kapacitou batérie.

Do mestského prostredia je R5 Urban Range s výkonom elektromotora 90 kW (122 koní) a krútiacim momentom 225 Nm. Poháňané sú vždy len predné kolesá.

Batéria s kapacitou 40 kWh má stačiť na dojazd 312 kilometrov, maximálny nabíjací výkon je 80 kW, z 15 na 80 percent sa vtedy R5 nabije za polhodinu. Zrýchlenie z nuly na sto trvá 9 sekúnd a maximálna rýchlosť je 150 km/h.

Silnejšia verzia R5 Comfort Range má elektromotor s výkonom 110 kW (150 koní) a krútiaci moment 245 Nm. Väčšia kapacita batérie 52 kWh má pokryť dojazd 410 kilometrov. Zrýchlenie z nuly na sto trvá 8 sekúnd, na päťdesiatku stačia 3,3 sekundy.

Vyšší je aj maximálny nabíjací výkon 100 kW, vďaka ktorému sa batéria nabije z 15 na 80 percent za rovnakých 30 minút ako pri R5 Urban Range.

SkryťVypnúť reklamu

Obe verzie podporujú možnosť obojsmerného nabíjania (BiDi), cez AC konektor sa dá pripojiť adaptér pre spotrebiče do 3,7 kW (V2L) alebo napájať domácnosť (V2H), či odovzdávať energiu späť do siete (V2G) 11 kW.

Lepšia základná výbava alebo cena za komfort

Dostávame sa k cene a výbave Renaultu 5. Základná výbava Evolution začína na Slovensku od 27 500 eur a ponúka celkom bohatý štandard, no je len pre verziu Urban Range s menšou batériou.

Cenník Renault 5 E-TechUrban Range
40 kWh
Comfort Range
52 kWh
Evolution27 500 €
Techno29 500 €32 500 €
Iconic Cinq31 500 €34 500 €

Súčasťou výbavy je tepelné čerpadlo, vyhrievanie batérie, predné a zadné full-LED svetlá, infotainment openR link s 10-palcovou obrazovkou, zadné parkovacie senzory, automatická klimatizácia, bezkľúčové odomykanie aj štartovanie, 18-palcové kolesá na plechových diskoch s puklicami Disco, elektronická parkovacia brzda a automatické prepínanie diaľkových svetiel.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Renault sa vrátil k najúspešnejšiemu modelu, ale doprial mu modernú formu Čítajte 

Vyššia výbava Techno je od 29 500 eur, v prípade verzie Comfort Range cena začína od 32 500 eur. Pridáva sa adaptívny tempomat, funkcia auto hold, stredová konzola s lakťovou opierkou, voľba jazdných režimov, navigácia aj online služby Google, hlasový asistent, elektrické sklápanie zrkadiel, 18-palcové hliníkové disky a štýlový ukazovateľ stavu nabitia na kapote.

Vrcholom ponuky je výbava Iconic Cinq od 31 500 eur. Spoznáte ju podľa čiernej strechy s červeným pásom po bokoch, pridávajú sa vyhrievané sedadlá aj volant, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča, predné a bočné parkovacie senzory, parkovací asistent.

Príplatky zlepšujú možnosti výbav

Možnosti konfigurácie zlepšujú viaceré príplatkové balíky, napríklad aj najnižšia výbava môže mať za 350 eur vyhrievaný volant aj sedadlá vrátane elektrického nastavenia vodičovho.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu, sledovanie mŕtvych uhlov aj bezpečné cúvanie na cestu ostáva pre všetky výbavy za príplatok. Platí to aj o adaptéri pre V2L či prémiovom audiosystéme Harman Kardon s deviatimi reproduktormi.

Priplatiť sa, samozrejme, dá aj sa personalizáciu auta vo forme polepov karosérie a metalických farieb. Štandardná je zelená Pop. Podobne sa dá vyšperkovať rôznymi detailmi aj interiér auta.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  7. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  8. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 323
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 937
  3. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 435
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 342
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 036
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 105
  7. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 589
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 913
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené
  2. Lucia Mihalíková: Londýn: Nezabudnuteľná cesta
  3. Vladimír Bojničan: Kritické a analytické myslenie: Základy logickej diskusie a časté chyby v argumentácii
  4. Jozef Černek: Transakčná daň - plaťme ju s radosťou
  5. Ján Valchár: Niečo o kolonizácii a dekolonizácii, časť 1.
  6. Vladimír Bojničan: Neschopnosť plnohodnotne kriticky myslieť vedie k podpore konzervatívnych populistov a extrémistov
  7. Andrea Školudová: Vankúše v spálni
  8. Juraj Tušš: Dnešná situácia vo svete z pohľadu historického vývoja ľudstva
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 081
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 010
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 916
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 11 826
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 460
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 260
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 903
  8. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 6 337
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu