Jedna z najvýraznejších automobilových noviniek minulého roka sa dočkala slovenského cenníka. Do predaja mieri Renault 5 E-Tech v dvoch verziách, no cenovo dostupný elektromobil prenechá až chystanému Twingu. Napriek tomu je R5 lacnejšia ako väčšina konkurentov.
Necelé štyri metre dlhý hatchback v ponuke značky je náhradou za model Zoe, ktorý patril k prvým veľkosériovo vyrábaným elektromobilom v Európe. Namiesto oblého dizajnu Francúzi tentoraz stavili na ostrejšie línie.
Rozmerovo ide stále o typického zástupcu B-segmentu, konkurentmi s elektrickým pohonom sú Peugeot e-208, Opel Corsa-e, Mini Cooper E aj menší Fiat 500e. Lacnejší v základe je potom už len Citroën ë-C3 a menšie autá ako Dacia Spring a Hyundai Inster. Pridať sa ešte môže Fiat Grande Panda.

S rozumnými parametrami
Na výber sú dve verzie R5, ktoré sa líšia výkonom aj kapacitou batérie.
Do mestského prostredia je R5 Urban Range s výkonom elektromotora 90 kW (122 koní) a krútiacim momentom 225 Nm. Poháňané sú vždy len predné kolesá.
Batéria s kapacitou 40 kWh má stačiť na dojazd 312 kilometrov, maximálny nabíjací výkon je 80 kW, z 15 na 80 percent sa vtedy R5 nabije za polhodinu. Zrýchlenie z nuly na sto trvá 9 sekúnd a maximálna rýchlosť je 150 km/h.
Rozmery Renault 5:
- Rázvor: 2540 mm
- Dĺžka: 3922 mm
- Šírka: 1774 mm
- Výška: 1498 mm
- Kufor: 277 l
Silnejšia verzia R5 Comfort Range má elektromotor s výkonom 110 kW (150 koní) a krútiaci moment 245 Nm. Väčšia kapacita batérie 52 kWh má pokryť dojazd 410 kilometrov. Zrýchlenie z nuly na sto trvá 8 sekúnd, na päťdesiatku stačia 3,3 sekundy.
Vyšší je aj maximálny nabíjací výkon 100 kW, vďaka ktorému sa batéria nabije z 15 na 80 percent za rovnakých 30 minút ako pri R5 Urban Range.
Obe verzie podporujú možnosť obojsmerného nabíjania (BiDi), cez AC konektor sa dá pripojiť adaptér pre spotrebiče do 3,7 kW (V2L) alebo napájať domácnosť (V2H), či odovzdávať energiu späť do siete (V2G) 11 kW.
Lepšia základná výbava alebo cena za komfort
Dostávame sa k cene a výbave Renaultu 5. Základná výbava Evolution začína na Slovensku od 27 500 eur a ponúka celkom bohatý štandard, no je len pre verziu Urban Range s menšou batériou.
Cenník Renault 5 E-Tech | Urban Range 40 kWh | Comfort Range 52 kWh |
Evolution | 27 500 € | |
Techno | 29 500 € | 32 500 € |
Iconic Cinq | 31 500 € | 34 500 € |
Súčasťou výbavy je tepelné čerpadlo, vyhrievanie batérie, predné a zadné full-LED svetlá, infotainment openR link s 10-palcovou obrazovkou, zadné parkovacie senzory, automatická klimatizácia, bezkľúčové odomykanie aj štartovanie, 18-palcové kolesá na plechových diskoch s puklicami Disco, elektronická parkovacia brzda a automatické prepínanie diaľkových svetiel.

Vyššia výbava Techno je od 29 500 eur, v prípade verzie Comfort Range cena začína od 32 500 eur. Pridáva sa adaptívny tempomat, funkcia auto hold, stredová konzola s lakťovou opierkou, voľba jazdných režimov, navigácia aj online služby Google, hlasový asistent, elektrické sklápanie zrkadiel, 18-palcové hliníkové disky a štýlový ukazovateľ stavu nabitia na kapote.
Vrcholom ponuky je výbava Iconic Cinq od 31 500 eur. Spoznáte ju podľa čiernej strechy s červeným pásom po bokoch, pridávajú sa vyhrievané sedadlá aj volant, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča, predné a bočné parkovacie senzory, parkovací asistent.
Príplatky zlepšujú možnosti výbav
Možnosti konfigurácie zlepšujú viaceré príplatkové balíky, napríklad aj najnižšia výbava môže mať za 350 eur vyhrievaný volant aj sedadlá vrátane elektrického nastavenia vodičovho.
Konkurenti:
- Citroën ë-C3: 22 990 €
- Opel Corsa-e: 27 990 €
- Fiat 500e: 28 990 €
- Peugeot e-208: 30 690 €
- Mini Cooper E: 33 070 €
Aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu, sledovanie mŕtvych uhlov aj bezpečné cúvanie na cestu ostáva pre všetky výbavy za príplatok. Platí to aj o adaptéri pre V2L či prémiovom audiosystéme Harman Kardon s deviatimi reproduktormi.
Priplatiť sa, samozrejme, dá aj sa personalizáciu auta vo forme polepov karosérie a metalických farieb. Štandardná je zelená Pop. Podobne sa dá vyšperkovať rôznymi detailmi aj interiér auta.