SME

Renault zverejnil ceny štýlovej retro novinky R5

Tepelné čerpadlo aj predhrev sú štandardom.

Renault 5 E-TechRenault 5 E-Tech (Zdroj: Renault )

Jedna z najvýraznejších automobilových noviniek minulého roka sa dočkala slovenského cenníka. Do predaja mieri Renault 5 E-Tech v dvoch verziách, no cenovo dostupný elektromobil prenechá až chystanému Twingu. Napriek tomu je R5 lacnejšia ako väčšina konkurentov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Necelé štyri metre dlhý hatchback v ponuke značky je náhradou za model Zoe, ktorý patril k prvým veľkosériovo vyrábaným elektromobilom v Európe. Namiesto oblého dizajnu Francúzi tentoraz stavili na ostrejšie línie.

Rozmerovo ide stále o typického zástupcu B-segmentu, konkurentmi s elektrickým pohonom sú Peugeot e-208, Opel Corsa-e, Mini Cooper E aj menší Fiat 500e. Lacnejší v základe je potom už len Citroën ë-C3 a menšie autá ako Dacia Spring a Hyundai Inster. Pridať sa ešte môže Fiat Grande Panda.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Nový Renault 5 robí radosť vodičovi aj jeho okoliu (prvá jazda) Čítajte 

S rozumnými parametrami

Na výber sú dve verzie R5, ktoré sa líšia výkonom aj kapacitou batérie.

Do mestského prostredia je R5 Urban Range s výkonom elektromotora 90 kW (122 koní) a krútiacim momentom 225 Nm. Poháňané sú vždy len predné kolesá.

Batéria s kapacitou 40 kWh má stačiť na dojazd 312 kilometrov, maximálny nabíjací výkon je 80 kW, z 15 na 80 percent sa vtedy R5 nabije za polhodinu. Zrýchlenie z nuly na sto trvá 9 sekúnd a maximálna rýchlosť je 150 km/h.

Silnejšia verzia R5 Comfort Range má elektromotor s výkonom 110 kW (150 koní) a krútiaci moment 245 Nm. Väčšia kapacita batérie 52 kWh má pokryť dojazd 410 kilometrov. Zrýchlenie z nuly na sto trvá 8 sekúnd, na päťdesiatku stačia 3,3 sekundy.

Vyšší je aj maximálny nabíjací výkon 100 kW, vďaka ktorému sa batéria nabije z 15 na 80 percent za rovnakých 30 minút ako pri R5 Urban Range.

SkryťVypnúť reklamu

Obe verzie podporujú možnosť obojsmerného nabíjania (BiDi), cez AC konektor sa dá pripojiť adaptér pre spotrebiče do 3,7 kW (V2L) alebo napájať domácnosť (V2H), či odovzdávať energiu späť do siete (V2G) 11 kW.

Lepšia základná výbava alebo cena za komfort

Dostávame sa k cene a výbave Renaultu 5. Základná výbava Evolution začína na Slovensku od 27 500 eur a ponúka celkom bohatý štandard, no je len pre verziu Urban Range s menšou batériou.

Cenník Renault 5 E-TechUrban Range
40 kWh
Comfort Range
52 kWh
Evolution27 500 €
Techno29 500 €32 500 €
Iconic Cinq31 500 €34 500 €

Súčasťou výbavy je tepelné čerpadlo, vyhrievanie batérie, predné a zadné full-LED svetlá, infotainment openR link s 10-palcovou obrazovkou, zadné parkovacie senzory, automatická klimatizácia, bezkľúčové odomykanie aj štartovanie, 18-palcové kolesá na plechových diskoch s puklicami Disco, elektronická parkovacia brzda a automatické prepínanie diaľkových svetiel.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Renault sa vrátil k najúspešnejšiemu modelu, ale doprial mu modernú formu Čítajte 

Vyššia výbava Techno je od 29 500 eur, v prípade verzie Comfort Range cena začína od 32 500 eur. Pridáva sa adaptívny tempomat, funkcia auto hold, stredová konzola s lakťovou opierkou, voľba jazdných režimov, navigácia aj online služby Google, hlasový asistent, elektrické sklápanie zrkadiel, 18-palcové hliníkové disky a štýlový ukazovateľ stavu nabitia na kapote.

Vrcholom ponuky je výbava Iconic Cinq od 31 500 eur. Spoznáte ju podľa čiernej strechy s červeným pásom po bokoch, pridávajú sa vyhrievané sedadlá aj volant, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča, predné a bočné parkovacie senzory, parkovací asistent.

Príplatky zlepšujú možnosti výbav

Možnosti konfigurácie zlepšujú viaceré príplatkové balíky, napríklad aj najnižšia výbava môže mať za 350 eur vyhrievaný volant aj sedadlá vrátane elektrického nastavenia vodičovho.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu, sledovanie mŕtvych uhlov aj bezpečné cúvanie na cestu ostáva pre všetky výbavy za príplatok. Platí to aj o adaptéri pre V2L či prémiovom audiosystéme Harman Kardon s deviatimi reproduktormi.

Priplatiť sa, samozrejme, dá aj sa personalizáciu auta vo forme polepov karosérie a metalických farieb. Štandardná je zelená Pop. Podobne sa dá vyšperkovať rôznymi detailmi aj interiér auta.

Elektromobily

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ich drony lietali na koncerte Rammsteinu
  2. Toto bude cestovateľský hit roka 2026
  3. Ľuboš Fellner otvorene
  4. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  5. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  6. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  7. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  8. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  1. Ich drony lietali na koncerte Rammsteinu
  2. Toto bude cestovateľský hit roka 2026
  3. Ľuboš Fellner otvorene
  4. HEINEKEN Slovensko: 30 rokov vášne pre pivo
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  6. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  7. Ich slnkom je mesiac, kvitnú v noci
  8. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  1. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 21 095
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 7 293
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 381
  4. Ľuboš Fellner otvorene 5 433
  5. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 888
  6. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 4 775
  7. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 3 689
  8. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 3 619
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Mikloško: Umenie neúprimnosti: Ako rozpoznať faloš a pretvárku (a čo s tým)
  2. Martina Bittnerová: Láska, ktorá nemala šancu: Božena Němcová a Václav Bolemír Nebeský
  3. Ernest Klotton: Konsolidácia môže spomaliť rast a oslabiť našu ekonomiku
  4. Vladimír Bojničan: Kresťanstvo a liberálna demokracia – prirodzené partnerstvo alebo večný konflikt?
  5. Vladimír Krátky: Blaha : Rusko je krásne, Rusko je múdre, Rusko je vyspelé !
  6. Anton Kaiser: Pod povrchom umenia
  7. Marek Mačuha: Smer nás ide opäť okradnúť
  8. Tomáš Hrubý: Minúta ticha a hodina smiechu
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 66 735
  2. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 30 107
  3. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 11 517
  4. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 11 473
  5. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 9 135
  6. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 745
  7. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 6 358
  8. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba! 6 319
  1. Roman Kebísek: Teoretik moci Machiavelli: Je rozdiel medzi tým, aký by mal život byť a aký naozaj je
  2. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka.
  3. Marian Nanias: Havárie a nehody jadrových zariadení v kozme.
  4. Marcel Rebro: Zvyšujeme odvody, aby ste mali viac. Orwell by žasol
  5. Radko Mačuha: Na bielych životoch záleží.
  6. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  7. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  8. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
SkryťZatvoriť reklamu