Nové auto do 10-tisíc eur je už dávno minulosťou a čoskoro sa ňou stanú aj autá pri rozpočte do 15-tisíc eur. V prehľade najlacnejších áut sme preto opäť posunuli finančný limit vyššie, tentoraz už na 20-tisíc eur.
Výsledkom je celkom pestrý výber áut od najmenších modelov A-segmentu až po kompaktný C-segment.
Vo výbere nájdeme aj elektromobil, crossovery, full-hybridy, štvorkolku či 7-miestne kombi s veľkým kufrom. Výber sme rozdelili na vozidlá do 15-tisíc eur a tiež, čo všetko sa ponúka za ďalších päťtisíc eur navyše.

Nároky na bezpečnosť neprajú malým a cenovo dostupným autám, lepší pomer nájdeme pri väčšom B- segmente.
Z trhu sa vytratil najlacnejší model, ktorým bolo Mitsubishi Space Star s cenou od 12 700 eur, ale aj populárne talianske legendy ako Fiat 500 a Fiat Panda. Na príchod jej novej generácie sa ešte stále čaká, Grande Panda má prísť na trh o niekoľko mesiacov.
Tiež sa ukazuje, že Dacia stráca kedysi výrazný cenový náskok, ale stále vie ponúknuť najzaujímavejší pomer ceny a priestoru a takisto LPG motory s nižšími prevádzkovými nákladmi.
Nové autá do 15 000 eur
Titulu najlacnejšieho nového auta sa zhostila Dacia Sandero, ktorá sa s litrovým trojvalcovým turbo motorom TCe 90 ponúka od 13 550 eur.
Výbava je pri tejto cene skromná, ale nechýbajú predné LED svetlá, centrálne zamykanie, tempomat, elektrické ovládanie predných okien, šesť airbagov a automatické núdzové brzdenie. Klimatizácia je však za príplatok.
O 940 eur drahšie sa ponúka novinka v podobe Citroënu C3 vyrábaného v Trnave. Tiež je už v základe s trojvalcovým turbom, ale aj s klimatizáciou či s tlmičmi s hydraulickými dorazmi pre komfortnejšiu jazdu.

So Sanderom ho v základnej výbave spája riešenie infotainmentu, ktorý nemá vlastnú obrazovku, ale spolieha sa na pripojenie smartfónu. Vyšší posed za volantom C3 doháňa Sandero oplastovanou verziou Stepway od 15 250 eur.
Devízou Dacie je ponuka pohonu na LPG s nižšími prevádzkovými nákladmi, stojí pritom rovnako ako obyčajná benzínová verzia. S cenou od 17 050 je Sandero zároveň najdostupnejším modelom s automatickou bezstupňovou CVT prevodovkou.
Tretím najlacnejším hatchbackom z B-segmentu je obľúbená Škoda Fabia, ktorá sa v akčnej edícii Drive 130 predáva od 14 760 eur. Na rozdiel od Sandera a C3 má v základe len litrový atmosférický trojvalec s viacbodovým vstrekovaním, teda motor bez turba.
Autá do 15 000 eur | ||||
Model | Motor, výkon, počet valcov, plnenie | Cena od | ||
Dacia Sandero | 1,0 TCe 90 67 kW/91 k | 3, turbo | 13 550 € | |
Dacia Sandero | 1,0 Eco-G LPG 74 kW/100 k | 3, turbo | 13 550 € | |
Citroën C3 | 1,2 Turbo 74 kW/100 k | 3, turbo | 14 490 € | |
Hyundai i10 | 1,0i 46 kW/63 k | 3, atmo | 14 640 € | |
Škoda Fabia | 1,0 MPI 59 kW/80 k | 3, atmo | 14 760 € | |
Kia Picanto | 1,0 DPi 46 kW/63 k | 3, atmo | 14 890 € | |
Toyota Aygo | 1,0 VVT-i 53 kW/72 k | 3, atmo | 14 890 € |
O tom, ako ťažko sa dnes presadzujú na trhu autá A-segmentu, svedčí pohľad na ceny tých najlacnejších. Ide o kórejskú dvojicu Hyundai i10 od 14 640 eur a Kia Picanto od 14 890 eur. V základe je dobrá výbava, no rozmery aj lenivejší atmosféricky trojvalec predurčujú tieto autá len na mestské používanie. Komfort bez potreby radenia je pri drahších verziách zabezpečený robotizovanou manuálnou prevodovkou.