SME

Aké nové auto kúpiť do 20-tisíc eur? Ceny išli hore, no výber je pestrý

Autá do 15-tisíc budú čoskoro minulosťou.

Dacia Sandero je v roku 2025 najlacnejším autom na trhu, kúpiť sa dá od 13 550 eur. Dacia Sandero je v roku 2025 najlacnejším autom na trhu, kúpiť sa dá od 13 550 eur. (Zdroj: Dacia)

Nové auto do 10-tisíc eur je už dávno minulosťou a čoskoro sa ňou stanú aj autá pri rozpočte do 15-tisíc eur. V prehľade najlacnejších áut sme preto opäť posunuli finančný limit vyššie, tentoraz už na 20-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výsledkom je celkom pestrý výber áut od najmenších modelov A-segmentu až po kompaktný C-segment.

Vo výbere nájdeme aj elektromobil, crossovery, full-hybridy, štvorkolku či 7-miestne kombi s veľkým kufrom. Výber sme rozdelili na vozidlá do 15-tisíc eur a tiež, čo všetko sa ponúka za ďalších päťtisíc eur navyše.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Najlacnejší elektromobil má stále Dacia. Výrobcovia bojujú zľavami aj výbavami Čítajte 

Nároky na bezpečnosť neprajú malým a cenovo dostupným autám, lepší pomer nájdeme pri väčšom B- segmente.

Z trhu sa vytratil najlacnejší model, ktorým bolo Mitsubishi Space Star s cenou od 12 700 eur, ale aj populárne talianske legendy ako Fiat 500 a Fiat Panda. Na príchod jej novej generácie sa ešte stále čaká, Grande Panda má prísť na trh o niekoľko mesiacov.

Tiež sa ukazuje, že Dacia stráca kedysi výrazný cenový náskok, ale stále vie ponúknuť najzaujímavejší pomer ceny a priestoru a takisto LPG motory s nižšími prevádzkovými nákladmi.

Nové autá do 15 000 eur

Titulu najlacnejšieho nového auta sa zhostila Dacia Sandero, ktorá sa s litrovým trojvalcovým turbo motorom TCe 90 ponúka od 13 550 eur.

Výbava je pri tejto cene skromná, ale nechýbajú predné LED svetlá, centrálne zamykanie, tempomat, elektrické ovládanie predných okien, šesť airbagov a automatické núdzové brzdenie. Klimatizácia je však za príplatok.

SkryťVypnúť reklamu

O 940 eur drahšie sa ponúka novinka v podobe Citroënu C3 vyrábaného v Trnave. Tiež je už v základe s trojvalcovým turbom, ale aj s klimatizáciou či s tlmičmi s hydraulickými dorazmi pre komfortnejšiu jazdu.

Súvisiaci článok Nový Citroën C3 ponúka pohodlie za bezkonkurenčnú cenu (test) Čítajte 

So Sanderom ho v základnej výbave spája riešenie infotainmentu, ktorý nemá vlastnú obrazovku, ale spolieha sa na pripojenie smartfónu. Vyšší posed za volantom C3 doháňa Sandero oplastovanou verziou Stepway od 15 250 eur.

Devízou Dacie je ponuka pohonu na LPG s nižšími prevádzkovými nákladmi, stojí pritom rovnako ako obyčajná benzínová verzia. S cenou od 17 050 je Sandero zároveň najdostupnejším modelom s automatickou bezstupňovou CVT prevodovkou.

Tretím najlacnejším hatchbackom z B-segmentu je obľúbená Škoda Fabia, ktorá sa v akčnej edícii Drive 130 predáva od 14 760 eur. Na rozdiel od Sandera a C3 má v základe len litrový atmosférický trojvalec s viacbodovým vstrekovaním, teda motor bez turba.

SkryťVypnúť reklamu
Autá do 15 000 eur
ModelMotor, výkon, počet valcov, plnenieCena od
Dacia Sandero1,0 TCe 90 67 kW/91 k3, turbo13 550 €
Dacia Sandero1,0 Eco-G LPG 74 kW/100 k3, turbo13 550 €
Citroën C31,2 Turbo 74 kW/100 k3, turbo14 490 €
Hyundai i101,0i 46 kW/63 k3, atmo14 640 €
Škoda Fabia1,0 MPI 59 kW/80 k3, atmo14 760 €
Kia Picanto1,0 DPi 46 kW/63 k3, atmo14 890 €
Toyota Aygo1,0 VVT-i 53 kW/72 k3, atmo14 890 €

O tom, ako ťažko sa dnes presadzujú na trhu autá A-segmentu, svedčí pohľad na ceny tých najlacnejších. Ide o kórejskú dvojicu Hyundai i10 od 14 640 eur a Kia Picanto od 14 890 eur. V základe je dobrá výbava, no rozmery aj lenivejší atmosféricky trojvalec predurčujú tieto autá len na mestské používanie. Komfort bez potreby radenia je pri drahších verziách zabezpečený robotizovanou manuálnou prevodovkou.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom GB8NH na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Hyundai
Odoberať tému

Súvisiace témy: Kia, Škoda, Dacia
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  5. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  6. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  8. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu
  1. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  6. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  7. Jedinečný koncert EURYTHMICS v Bratislave
  8. LOVESTREAM Festival oznamuje prvú vlnu interpretov
  1. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 607
  2. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 377
  3. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 5 837
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 5 278
  5. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 062
  6. Ísť do kúpeľov je IN 4 797
  7. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 579
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 488
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Franko: F1: Rýchle kolesá a strážcovia času
  2. Vladimír Bojničan: Deti nie sú otrokmi dogmatickej viery. Sú to ľudia s právom racionálne a kriticky myslieť.
  3. Alex Lupták: Maďarská otázka v rokoch 1990 až 1993 Časť II.
  4. Andrea Ostrihoňová: Trochu poézie do prózy života
  5. Juraj Tušš: Tvorba reality, smrť a nekonečnosť
  6. Michael Achberger: Niektoré éčka sú ako jed! Prečo ich výrobcovia stále pridávajú do jedla?
  7. Vladimír Krátky: Gde zobrali tých 1,67 ?
  8. Michal Porubän: Bravoooó, naša neschopná vláda ide ďalej vraždiť (naše chovy).
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 51 601
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 41 675
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 24 318
  4. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 19 430
  5. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 7 986
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 7 917
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 773
  8. Richard Vilkus: Keď vládnu burani, päťkári a Samuel Migaľ. 6 006
  1. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  2. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  3. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  4. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  5. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
  6. Radko Mačuha: Ficovi zdochla koza a preto Slovensku zdochne celé stádo.
  7. Tupou Ceruzou: Žandári
  8. Tupou Ceruzou: Mimoriadna situácia
SkryťZatvoriť reklamu