SME

Aké nové auto kúpiť do 20-tisíc eur? Ceny išli hore, no výber je pestrý

Autá do 15-tisíc budú čoskoro minulosťou.

Dacia Sandero je v roku 2025 najlacnejším autom na trhu, kúpiť sa dá od 13 550 eur. Dacia Sandero je v roku 2025 najlacnejším autom na trhu, kúpiť sa dá od 13 550 eur. (Zdroj: Dacia)

Nové auto do 10-tisíc eur je už dávno minulosťou a čoskoro sa ňou stanú aj autá pri rozpočte do 15-tisíc eur. V prehľade najlacnejších áut sme preto opäť posunuli finančný limit vyššie, tentoraz už na 20-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výsledkom je celkom pestrý výber áut od najmenších modelov A-segmentu až po kompaktný C-segment.

Vo výbere nájdeme aj elektromobil, crossovery, full-hybridy, štvorkolku či 7-miestne kombi s veľkým kufrom. Výber sme rozdelili na vozidlá do 15-tisíc eur a tiež, čo všetko sa ponúka za ďalších päťtisíc eur navyše.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Najlacnejší elektromobil má stále Dacia. Výrobcovia bojujú zľavami aj výbavami Čítajte 

Nároky na bezpečnosť neprajú malým a cenovo dostupným autám, lepší pomer nájdeme pri väčšom B- segmente.

Z trhu sa vytratil najlacnejší model, ktorým bolo Mitsubishi Space Star s cenou od 12 700 eur, ale aj populárne talianske legendy ako Fiat 500 a Fiat Panda. Na príchod jej novej generácie sa ešte stále čaká, Grande Panda má prísť na trh o niekoľko mesiacov.

Tiež sa ukazuje, že Dacia stráca kedysi výrazný cenový náskok, ale stále vie ponúknuť najzaujímavejší pomer ceny a priestoru a takisto LPG motory s nižšími prevádzkovými nákladmi.

Nové autá do 15 000 eur

Titulu najlacnejšieho nového auta sa zhostila Dacia Sandero, ktorá sa s litrovým trojvalcovým turbo motorom TCe 90 ponúka od 13 550 eur.

Výbava je pri tejto cene skromná, ale nechýbajú predné LED svetlá, centrálne zamykanie, tempomat, elektrické ovládanie predných okien, šesť airbagov a automatické núdzové brzdenie. Klimatizácia je však za príplatok.

SkryťVypnúť reklamu

O 940 eur drahšie sa ponúka novinka v podobe Citroënu C3 vyrábaného v Trnave. Tiež je už v základe s trojvalcovým turbom, ale aj s klimatizáciou či s tlmičmi s hydraulickými dorazmi pre komfortnejšiu jazdu.

Súvisiaci článok Nový Citroën C3 ponúka pohodlie za bezkonkurenčnú cenu (test) Čítajte 

So Sanderom ho v základnej výbave spája riešenie infotainmentu, ktorý nemá vlastnú obrazovku, ale spolieha sa na pripojenie smartfónu. Vyšší posed za volantom C3 doháňa Sandero oplastovanou verziou Stepway od 15 250 eur.

Devízou Dacie je ponuka pohonu na LPG s nižšími prevádzkovými nákladmi, stojí pritom rovnako ako obyčajná benzínová verzia. S cenou od 17 050 je Sandero zároveň najdostupnejším modelom s automatickou bezstupňovou CVT prevodovkou.

Tretím najlacnejším hatchbackom z B-segmentu je obľúbená Škoda Fabia, ktorá sa v akčnej edícii Drive 130 predáva od 14 760 eur. Na rozdiel od Sandera a C3 má v základe len litrový atmosférický trojvalec s viacbodovým vstrekovaním, teda motor bez turba.

SkryťVypnúť reklamu
Autá do 15 000 eur
ModelMotor, výkon, počet valcov, plnenieCena od
Dacia Sandero1,0 TCe 90 67 kW/91 k3, turbo13 550 €
Dacia Sandero1,0 Eco-G LPG 74 kW/100 k3, turbo13 550 €
Citroën C31,2 Turbo 74 kW/100 k3, turbo14 490 €
Hyundai i101,0i 46 kW/63 k3, atmo14 640 €
Škoda Fabia1,0 MPI 59 kW/80 k3, atmo14 760 €
Kia Picanto1,0 DPi 46 kW/63 k3, atmo14 890 €
Toyota Aygo1,0 VVT-i 53 kW/72 k3, atmo14 890 €

O tom, ako ťažko sa dnes presadzujú na trhu autá A-segmentu, svedčí pohľad na ceny tých najlacnejších. Ide o kórejskú dvojicu Hyundai i10 od 14 640 eur a Kia Picanto od 14 890 eur. V základe je dobrá výbava, no rozmery aj lenivejší atmosféricky trojvalec predurčujú tieto autá len na mestské používanie. Komfort bez potreby radenia je pri drahších verziách zabezpečený robotizovanou manuálnou prevodovkou.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CB8NH na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Hyundai

Nabitie veľkej trakčnej batérie elektromobilu skomplikovala vybitá malá 12V batéria.

Vždy myslite na núdzové riešenia vopred.


Oliver Varchol 74
Súvisiace témy: Kia, Škoda, Dacia
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  3. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  4. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  5. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  1. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  3. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  7. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  8. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 12 244
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 399
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 936
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 3 308
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 418
  6. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 385
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 020
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 1 993
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Škopec Antal: Prečo premiér nemôže zrušiť víkendové televízne politické relácie?
  2. Věra Tepličková: Ťažký obed je sviňa
  3. Anna Miľanová: Výchova násilím plodí ďalšie násilie...
  4. Daniel Balko: Súhlas s členstvom Ukrajiny v NATO padol dávno, prečo ho spochybňovať?
  5. Júlia Piraňa Mikolášiková: Čurillovci ho volali mozgový makač, po jeho výpovedi obvinili 25 ľudí pri akcii Apači. Tri roky má prerušené trestné stíhanie
  6. Ivan Čáni: Gröhling odpovedal Ficovi, mne a nám – občanom nie.
  7. Koloman Gore: Kto viac zarába: MMA alebo Clash of the Stars?
  8. Dušan Koniar: Brucho zašiješ, dušu nie
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 27 074
  2. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 728
  3. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 12 949
  4. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 12 944
  5. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 256
  6. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 985
  7. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 7 894
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 222
  1. Věra Tepličková: Ťažký obed je sviňa
  2. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  3. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  4. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  5. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  6. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  7. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  8. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
SkryťZatvoriť reklamu