SME
Streda, 30. november, 2022 | Meniny má Ondrej, Andrej

Najlepšie autá roka v testoch SME

Z vyše sedemdesiat automobilov, ktoré absolvovali redakčný test sme zostavili desiatku najlepších z rôznych automobilových tried.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Predpokladom úspechu bol v prvom rade dobrý dojem, porovnanie auta s úzkou konkurenciou alebo radikálna zmena oproti predchádzajúcemu modelu. Kríza zrazila dole celkové predajné čísla, ceny automobilov, ale nestihla sa prejaviť na modeloch, ktoré prišli na trh, pretože ich vývoj začal podstatne skôr.

Novinky potvrdili obrovskú vyrovnanosť v kvalite, dynamike a ponuke vnútorného priestoru. Veľké uznanie patrí značke Chevrolet, ktorá dokázala v neľahkom období prísť s modelom Cruze. Sedan nižšej strednej triedy je oproti predchodcovi neporovnateľne lepší a zároveň plnohodnotný konkurent ostatných v triede.

Nissanu patrí čestné miesto

18_maleauta_big.jpgIba niekoľko kôl na pretekárskom okruhu Slovakia Ring stačilo, aby Nissan GTR potvrdil, čo o ňom povedali aj napísali zahraničný experti. Jedno z najlepších športových áut na svete a držiteľ mnohých rekordov dokáže výborne využiť každú konskú silu v motore. Na bežné jazdenie až príliš surové auto je na okruhu ako doma. Pridanie plynu uprostred zákruty mu spraví dobre.
Elektronika pohonu všetkých kolies robí všetko pre ideálny prejazd zákrutou a bezpečné zatočenie. Rovnako fascinujúce ako podvozok a motor sú brzdy. Karoséria vyzerá až príliš ozrutne, ale budí obrovský rešpekt. GTR si zaslúži čestné prvé miesto medzi množstvom skúšaných áut, ktoré v minulom roku naša redakcia venovala Lexusu IS-F. Na emotívnej jazde s Nissanom má svoj podiel prvý slovenský pretekársky okruh. Video z testu nájdete v relácii auto.sme.LIVE

Čoskoro sa na našej stránke objaví aj samostatný test.

Alfa Romeo MiTo prináša nový vietor

11_maleauta_big.jpgMalý model talianskej značky vniesol do triedy malých áut nový život a svieži dizajn. Prepnutím tlačidla DNA môžeme radikálne zmeniť nastavenia motora a podvozka. MiTo dokáže rozbúchať srdce a vykúzliť brilantnú jazdu v horských serpentínach. Výrobca niektoré detaily podcenil, ale postavil veľmi emotívne auto s neopakovateľnou maskou a zadnými svetlami. Skutočné Cuore Sportivo. Test nájdete tu.

BMW Z4 smeruje k dokonalosti

17_maleauta_big.jpgBavorská automobilka postavila krásny roadster, ktorý je citeľne komfortnejší ako predchodca. Interiér fascinuje ergonómiou, dizajnom a použitými materiálmi. Kovová skladacia strecha zlepšuje komfort, ale nie je originálna ako plátno v minulom modeli. Vrchol predstavujú, ako v každom BMW, motory, podvozok a v tomto prípade dvojspojková sedemstupňová prevodovka. Skutočná radosť z jazdy. Test nájdete tu.

 

Citroen C3 Picasso ponúka veľa v malom

15_maleauta_big.jpgKaroséria typu monospace dokáže spojiť výhodu malých vonkajších rozmerov s požiadavkami na rodinné auto do mesta. Citroen predstavil nové logo a veľmi podarenú novú líniu dizajnu. Po praktickej stránke veľmi užitočné C3 Picasso dobre jazdí a podvozok v kritických momentoch zvláda aj vysokú karosériu. Zlepšiť by sa mohlo typicky francúzske radenie a komfort na zlej ceste. Test nájdete tu.

Grand Scenic zmenili na nepoznanie

20_maleauta_big.jpgIba odkladacie boxy v podlahe a koncept displeja v strede palubnej dosky pripomínajú predchodcu. Nový Renault Grand Scenic príjemne prekvapil cenou, šesťstupňovými prevodovkami, ale aj podstatne lepším interiérom a kvalitnejšími materiálmi. Veľký pokrok cítiť v každom detaile a jazdných vlastnostiach na nerovných cestách. Renault chce všetkých presvedčiť, že to s kvalitou myslí vážne. Test nájdete tu.

Škoda Yeti nemá slabinu

13_maleauta_big.jpgNový dizajn Škody konečne našiel svoje uplatnenie. Yeti vyzerá dobre a z ostatných modelov značky si zobral iba to najlepšie. Zaujme vnútorným priestorom, variabilitou a jazdnými vlastnosťami na ceste aj v ľahkom teréne. Program off-road citeľne zmení nastavenie auta na jazdu teréne. Ako každé auto tohto typu ponúka kompromisy, ale bez vedľajšieho účinku. Test nájdete tu.

Peugeot 3008 porazil Nissan Qashqai

16_maleauta_big.jpgFrancúzska automobilka zaútočila na priestor medzi klasickými triedami, kde doteraz kraľoval stále veľmi dobrý Nissan Qashqai. Peugeot ho dokázal poraziť v priamom, aj keď veľmi vyrovnanom súboji. Silnou stránkou modelu 3008 je trakcia prednej nápravy s programovateľným stabilizačným systémom na asfalt, sneh, štrk a piesok. Nový Crossover bude dobrý do mesta aj na vidiek. Porovnávací test nájdete tu.

Mercedes E pridal priestor a techniku

19_maleauta_big.jpgDlho očakávaná limuzína ukázala nežnú revolúciu v dizajne, ktorá sa zahráva s priazňou súčasných zákazníkov a zároveň vie prilákať nových. Konečne má trieda E viac priestoru a moderné riešenia. Rozdiel cítiť v kvalite jazdy a obratnosti na ceste. Mercedes modernizoval všetko, vrátane prístrojovej dosky. V čase uvedenia na trh sa Audi A6 a päťkové BMW ocitli v spätných zrkadlách Mercedesu E. Hviezda triedy je späť. Test nájdete tu.

Subaru Legacy

12_maleauta_big.jpgPred koncom roka prišlo kombi strednej triedy s úsporným naftovým motorom, veľkým vnútorným priestorom a vyváženým pohonom všetkých kolies. Subaru Legacy nemá na prvý pohľad dizajnovo strhujúci interiér a o kvalite auta vypovedá až pobyt na palube. Automobilka musí pracovať na radení a farebných kombináciách interiéru. Mondeo dostalo vážneho konkurenta, ktorý má navyše pohon všetkých kolies. Test nájdete tu.

Renault Clio RS ostáva na čele

14_maleauta_big.jpgModernizované Clio Sport potvrdilo svoju pozíciu medzi malými športovými autami. Auto šoférovi dokáže, že jazdné vlastnosti sú dôležitejšie ako kone pod kapotou. Ani citeľne silnejší Mini Cooper John Works nestačil na prácu oddelenia Renault Sport, ktoré zmení bežné Clio až na úroveň pretekárskeho auta na každý deň. Výhodou atmosférického motora je presné dávkovanie sily v zákrute. Porovnávací test nájdete tu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vytvor si svoju budúcnosť
  2. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť.
  3. Ako vybrať správny televízor? QLED verzus QD OLED
  4. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  5. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  6. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  2. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  3. Zmeny v systéme revíznych postupov
  4. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  5. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  6. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  7. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  8. Získajte sériu retro keramických hrnčekov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 16 728
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 896
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 701
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 539
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 534
  6. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 030
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 567
  8. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022 1 465
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezidentka Zuzana Čaputová prednáša prejav o stave republiky.

V parlamente má najmenšiu podporu zo všetkých prezidentov.


a 1 ďalší 11 h
E-shop Mall.sk

Skupina Allegro získala Mall Group v najhoršom možnom čase.


28. nov
Nemocniční lekári dosiahli vyššie platy. Pomôže to však pacientovi a zdravotníctvu?

Stále nie je isté, čo urobí 1. decembra vyše 2100 lekárov, ktorí podali výpovede.


12 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Toto bola najkritickejšia správa Zuzany Čaputovej.


a 2 ďalší 7 h

Neprehliadnite tiež

Porsche 911 Dakar

Celkovo vznikne len 2 500 kusov.


17 h
Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov

Blogy SME

  1. Michal Lendvorsky: Ste nespokojní v práci? Rozmýšľate o zmene? Zdieľame s Vami varovné signály v zamestnaní.
  2. Štefan Vidlár: Pravota holota
  3. Tomáš Vodvářka: O ženském opylování - Manželské toccaty a fugy
  4. Vladimír Krátky: Slovak Telekom zákazníkov určite neklame !
  5. Anton Kaiser: Prvá adventná nedeľa
  6. Věra Tepličková: A sme tam, odkiaľ sme vyšli...
  7. Júlia Piraňa Mikolášiková: Takto začala vojna v bezpečnostných zložkách. Kto potreboval zachrániť Seržanta?
  8. Erik Kriššák: Liberálna vôľa nie je nadávka, všakže, fátum?
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 190 018
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 791
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 132
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 845
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 020
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 888
  7. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 3 373
  8. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 2 832
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu