SME

Vo finále sú len dva elektromobily. Kto vyhrá Auto roka Slovensko 2025?

Do užšieho výberu sa dostal zaujímavý mix.

Predstavenie finalistov Auto Roka Slovensko.Predstavenie finalistov Auto Roka Slovensko. (Zdroj: Peter Kálmán)

Ktoré z nových áut na trhu je dnes najlepšie a aké atribúty závažia pri výbere? Aj to sú otázky, na ktoré si musí odpovedať 13-členná porota pri výbere Auta roka Slovensko 2025. Osem finalistov je už známych a do hlasovania sa môže zapojiť aj verejnosť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Do užšieho výberu sa tento rok dostal zaujímavý mix áut, ktoré sa v minulom roku začali predávať na slovenskom trhu. Tentoraz sa vyberá z piatich crossoverov alebo SUV, jedného poctivého off-roadu a obľúbenej limuzíny alebo kombi.

Každý člen poroty, medzi ktorými je zastúpené aj SME Auto, má k dispozícii 25 bodov.

SkryťVypnúť reklamu

Udeliť ich musí najmenej piatim autám, pričom autu na prvom mieste môže dať maximálne 10 bodov a auto na druhom mieste musí mať aspoň o bod menej. Body teda nemusí udeliť každému z ôsmich áut.

Anonymné hlasovacie lístky sa potom vložia do zapečatených obálok a za prítomnosti notára sa uložia do zapečatenej urny. Tá zostáva v notárskej úschove až do vyhlásenia výsledkov.

Žiadna prémia a veľa SUV modelov

Až sedem modelov vo finálovej zostave je stále so spaľovacími motormi, no tiež platí, že sedem modelov ponúka aspoň nejakú formu elektrifikácie. Či už ide o mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid, alebo čistý elektromobil, do výberu sa dostali len dva.

Neprebojovala sa žiadna z prémiových značiek, pritom českým autom roka 2025 sa stal Mercedes triedy G. Aj na Slovensku vlani zabodoval Mercedes triedy E, ktorý sa stal slovenským autom roka 2024 a hlas verejnosti sa vtedy priklonil k Honde CR-V. Išlo mimochodom o dva modely, ktoré mali na SME Auto najviac hlasov od čitateľov.

SkryťVypnúť reklamu

Citroen C3

od 14 490 €

Tento rok hneď dvaja finalisti majú slovenský pôvod. Najmenší aj najdostupnejší z nich je nový Citroën C3. V štvrtej generácii sa zmenil na mestský crossover a už v základe ponúka benzínový turbo motor aj hydraulické dorazy tlmičov pre komfortnejšiu jazdu. Prvýkrát je na výber aj mild-hybridná verzia s automatickou prevodovkou a plne elektrická verzia s dojazdom do 320 kilometrov.

Dacia Duster

od 18 200 €

Medzi cenovo dostupnejších finalistov sa dostala aj tretia generácia Dacie Duster. Je robustnejšia a lepšie vybavená ako predchodca. Ponúka sa aj s pohonom na LPG alebo so 4x4 či prvýkrát aj ako full-hybrid s automatickou prevodovkou.

Škoda Superb

od 41 730 €

Menším odbočením od crossoverov a SUV je Škoda Superb. Jej štvrtá generácia je stále obľúbenou manažérskou limuzínou, ale aj rodinným kombi. Okrem benzínových motorov ostáva k dispozícii aj s úsporným dieslom a opäť aj ako plug-in hybrid, tentoraz už s väčšou batériou aj s ýchlym DC nabíjaním.

SkryťVypnúť reklamu

Kia EV3

od 37 690 €

Najviac futuristicky spomedzi finalistov vyzerá elektrická Kia EV3. Kompaktný crossover je ideálny pre ľahké manévrovanie v meste, ale zvláda aj dlhšie diaľničné presuny. V ponuke je zatiaľ jediná výkonnostná verzia, ktorá má 150 kW (204 koní) a pohon predných kolies, na výber sú dve veľkosti batérie a maximálny dojazd je až 605 kilometrov.

Hyundai Santa Fe

od 47 290 €

Podobná a predsa iná je dvojica veľkých 7-miestnych SUV. Dizajnovo výraznejším z nich je hranatý Hyundai Santa-Fe, ktorý sa ponúka v rôznych konfiguráciách interiéru. Vždy je však s 1,6-litrovým benzínovým štvorvalcom, buď vo full-hybridnej, alebo plug-in hybridnej verzii a s pohonom predných alebo všetkých kolies.

Mazda CX-80

od 58 890 €

S plug-in hybridom počíta aj najväčšia Mazda CX-80, ktorá tiež ponúka tretí rad sedadiel. Väčšou raritou mimo prémie však je možnosť radového dieselového šesťvalca s mild-hybridnou technológiou a dobrou spotrebou. Primárne sú poháňané zadné kolesá, ale nechýba pohon 4x4.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toyota Land Cruiser

od 89 667 €

Do poriadneho terénu je však stavaný až ďalší finalista - nová Toyota Land Cruiser. Verná ostala 2,8-litrovému dieselovému štvorvalcu, no zaujať chce ťažnou silou, bohatou výbavou, retro dizajnom a, samozrejme, schopnosťami mimo spevnených ciest.

Cupra Terramar

od 38 900 €

O priazeň sa uchádza aj športové rodinné SUV Cupra Terramar, ktoré predstavuje emocionálnejšie zameranú alternatívu k Volkswagenu Tiguan alebo ku Škode Kodiaq. Na rozdiel od nich je v ponuke bez dieselového motora, zato s výkonnými benzínovými agregátmi a tiež ako plug-in hybrid s väčšou batériou aj dojazdom.

Anketa:
Kto by mal vyhrať anketu Auto Roka Slovensko 2025?
Citroën C3
62
Cupra Terramar
209
Dacia Duster
56
Hyundai Santa Fe
21
Kia EV3
70
Mazda CX-80
79
Škoda Superb
65
Toyota Land Cruiser
63
Hlasovalo: 625

Anketa už bola ukončená.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  6. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  7. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  8. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Hudba, smiech a festival plný vody: Liptov čaká rozlúčka s letom
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  5. Nový článokSpolupráca v oblasti lesnej pedagogiky v Bojniciach
  6. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba
  7. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 11 567
  2. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 5 239
  3. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 4 398
  4. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 3 635
  5. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 3 047
  6. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 2 774
  7. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba 2 583
  8. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti 2 559
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marcel Rebro: Máša, melón a plyšová opica
  2. Štefan Šturdzík: Arogancia a nekompetentnosť na ministerstve kultúry - Kúpa predraženého pozemku.
  3. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa v srdci Slovenska.
  4. Anton Kovalčík: Z národovca zradcom národa. Jozef Tiso 1925-1938, druhá časť.
  5. Ernest Klotton: Mierotvorcovia
  6. Zora Horská: Čo sa môžu muži naučiť od žien
  7. Martin Fronk: Szentendre – umelecký poklad neďaleko Budapešti, ktorý si zamilujete na prvý pohľad
  8. Irena Šimuneková: Chátrajúce pamiatky Spiša
  1. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 86 008
  2. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma 18 546
  3. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech! 16 433
  4. Michael Achberger: Supermarketové pasce: 10 "fitness" výrobkov, po ktorých priberáte 9 852
  5. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná. 9 847
  6. Juraj Kumičák: Najväčšia tanková bitka v dejinách 7 764
  7. Ivan Čáni: Smer SSD sa definitívne sám spláchol na úplné morálne a ľudské dno, odkiaľ sa už nedá vynoriť. 7 642
  8. Rudolfa Vallová: Minister Huliak urobil krok do neznáma a pristál na zemi 6 202
  1. Marcel Rebro: Máša, melón a plyšová opica
  2. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa v srdci Slovenska.
  3. Igor Pogány: Ako prinútiť AI, aby vám našla nový koníček
  4. Marcel Rebro: Oči detí, ktorým Putin ukradol detstvo
  5. Radko Mačuha: Dnes je deň, keď nám Rusi zakázali ísť čínskou cestou.
  6. Marcel Rebro: Od „dočasného pobytu“ k denacifikácii: dejiny sa opakujú
  7. Post Bellum SK: Keď sa lámal čas a charaktery
  8. Radko Mačuha: Politika, pred ktorou musia utekať už aj "dezoláti".
SkryťZatvoriť reklamu