SME

Nový Opel Grandland chce zaujať cenou aj výbavou, koľko stojí rodinné SUV?

Príplatok za vyššiu výbavu nie je veľký.

Opel GrandlandOpel Grandland (Zdroj: Opel )

Pre značku Opel je rok 2025 v znamení dvoch SUV noviniek. Menšia a cenovo dostupnejšia Frontera vyrábaná v Trnave ešte čaká na zverejnenie slovenského cenníka, prednosť dostala druhá generácia väčšieho Grandlandu. Zaujať chce okrem dizajnu aj základnou cenou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Oproti predchodcovi nový Grandland podrástol o 173 mm, na dĺžku má teraz 4650 mm. Mal by tak lepšie konkurovať súperom ako Ford Kuga, MG HS, ale aj Toyota RAV4 a Volkswagen Tiguan.

Ide o prvý Opel postavený na podvozkovej platforme STLA Medium, ktorú v rámci Stellantisu už využívajú Peugeoty 3008 a 5008, tento rok sa pridá aj DS No.8, nová generácia Citroënu C5 Aircross a nový Jeep Compass.

SkryťVypnúť reklamu

V rámci technológií to znamená možnosť použitia plne elektrického pohonu, ale aj plug-in hybridu a dostupnejšieho mild-hybridu. A práve s ním Grandland otvára cenník.

Malá alebo veľká pomoc elektriny

Od 48-voltového mild-hybridu si Stellantis sľubuje veľa a od minulého roka ho postupne nasadzuje naprieč modelmi rôznych značiek a rôznych veľkostí. Jadrom je 1,2-litrový trojvalec s turbom a 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou e-DCT. V nej je ešte integrovaný elektromotor, s ktorým si auto vystačí pri nízkych rýchlostiach alebo nízkej záťaži.

Grandland s týmto motor má označenie Hybrid 48V a poskytuje výkon 100 kW (136 koní) a krútiaci moment 230 Nm. Zrýchlenie z nuly na sto trvá 10,2 sekundy a maximálna rýchlosť je 202 km/h.

Naftový motor alebo neelektrifikovaný benzínový štvorvalec sa neponúka, nájdeme ho jedine v kombinácii s plug-in hybridom. Ide o 1,6-litrové turbo s elektromotorom a 7-stupňovou eDCT prevodovkou. Systémový výkon je 143 kW (195 koní) krútiaci moment 350 Nm. Z nuly na sto stačí 7,8 sekundy a maximálna rýchlosť je 220 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Trakčná 17,9 kWh batéria má pri plug-in hybride vydržať elektrický dojazd 87 kilometrov a nabíjať sa dá striedavým prúdom (AC) s výkonom maximálne 11 kW. Nabitie vtedy trvá približne tri hodiny.

Súvisiaci článok Nový Opel Grandland spravil veľký krok vpred, no niečo mu chýba (prvá jazda) Čítajte 

Ostáva predstaviť elektrickú verziu, ktorá sa tiež spolieha na pohon predných kolies a elektromotor s výkonom 154 kW (213 koní) a s krútiacim momentom 345 Nm. Zrýchlenie na stovku trvá deväť sekúnd a maximálna rýchlosť je obmedzená na 170 km/h.

Na výber sú dve batérie, menšia s kapacitou 73 kWh a uvádzaným dojazdom 523 kilometrov a väčšia 82 kWh batéria pre dojazd 582 kilometrov. Pri nabíjaní jednosmerným prúdom (DC) je maximálny nabíjací výkon 160 kW, na 80 percent sa batéria nabije za pol hodiny.

Cenník
Opel Grandland
Hybrid 48V
136 k
Plug-in Hybrid
195 k
Electric 213 k
73 kWh/82 kWh
Edition31 490 €38 990 €42 490 €
GS33 990 €41 490 €44 990 €/46 190 €

S bohatou výbavou v základe

Základná verzia Grandlandu vo výbave Edition s 1,2-litrovým benzínovým mild-hybridom sa začína s cenou od 31 490 eur, čo je o tisícku menej ako pri Citroën C5 Aircross s rovnakým motorom. Je to aj menej ako v prípade Toyoty RAV4 alebo Škody Kodiaq, ale nie v porovnaní s Hyundaiom Tucson, Kiou Sportage alebo SsangYongom Torres.

SkryťVypnúť reklamu

Štandardom Grandlandu sú Intelli-LED svetlá s automatickým prepínaním, bezkľúčový prístup a štartovanie, tempomat, dve 10-palcové obrazovky, dvojzónová automatická klimatizácia, predné a zadné senzory, kožený volant s radiacimi páčkami a 19-palcové hliníkové disky kolies.

Súvisiaci článok Opel Frontera je späť. V Trnave ho vyrobia ako dostupné SUV s veľkým kufrom Čítajte 

Vyššia výbava GS je od 33 990 eur a pridáva vyhrievaný volant aj sedadlá, ktoré majú AGR certifikát zdravého sedenia a sú elektricky nastaviteľné, Intelli-Lux HD svetlá, infotainment so 16-palcovou obrazovkou s navigáciou, indukčné nabíjanie smartfónu, kamerový systém so 180-stupňovým pohľadom a dizajn vylepšuje čierna strecha.

V rámci príplatkových balíkov sa dajú do výbavy doplniť prvky ako head-up displej, adaptívny tempomat, sledovanie mŕtvych uhlov, asistent jazdy v kolóne, kamerový systém s 360-stupňovým pohľadom a čistiareň vzduchu. Priplatiť sa dá aj za elektrické ovládanie dverí kufra, masážne sedadlá či panoramatické strešné okno.

Opel

Súvisiace témy: Nové autá na trhu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Jahody dováža výrobca džemov z Moldavska, šípky z Nemecka
  2. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta
  3. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  4. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  5. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  6. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  7. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  8. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  1. Nová číselná lotéria od TIPOSu Všetko alebo nič
  2. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta
  3. Apolka horí!
  4. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  5. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  6. Najprv rozhadzovali, teraz drancujú. Koľko vám vzali?
  7. Fejtón o móde od Emmy Tekelyovej a TOP trendy na jeseň a zimu
  8. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 13 757
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 9 377
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 5 050
  4. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 4 084
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 3 926
  6. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich 3 102
  7. Najprv rozhadzovali, teraz drancujú. Koľko vám vzali? 2 666
  8. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 1 727
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Emil Fitoš: NASES by mala detailne vysvetliť prebiehajúce súťaže
  2. Ondřej Havelka: Unikátní synkretismus západoafrického vodunu a křesťanství
  3. Ján Valchár: Ukrajinská vojna sa presunula na Sibír
  4. Monika Albertiová: Šokujúca pravda o Slovensku. Nikto ti nepomôže! (HA, HA, dám ti aspoň lajk)
  5. Gustáv Murín: Vojna proti Prírode
  6. Matúš Lazúr: Presmerovanie z boxu na výdajné miesto je najškodoradostnejší výmysel Packety na týranie zákazníkov
  7. Zuzana Kučminová: Zvyk mi dáva korene, zvedavosť mi dáva krídla
  8. Jakub Konečný: Dana Drábová nás nečakane opustila
  1. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 21 099
  2. Radoslav Záhumenský: Tento hrad je len hodinu od Bratislavy a patrí medzi najkrajšie zrúcaniny Slovenska! 🏰 14 919
  3. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 10 045
  4. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 10 021
  5. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije! 8 367
  6. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 6 191
  7. Ján Valchár: Niečo k situácii v Slavjansku a ruským ponorkám 5 133
  8. Ján Valchár: Gerasimova doktrína a jej posledná možná fáza 4 979
  1. Věra Tepličková: Zvrat to ozaj nečakaný, Oskar je vraj uprataný
  2. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije!
  3. Roman Kebísek: Vincent van Gogh kreslil steblami trstiny, ktoré sám zbieral a orezával
  4. Věra Tepličková: Keď vo filme hasiči, skĺznu dole po tyči,
  5. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  6. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  7. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  8. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
SkryťZatvoriť reklamu